Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
3DMark gør mærkelige ting
Fra : Martin Persson

Dato : 10-12-02 22:38

Jeg har prøvet at køre 3DMark 2001SE i 1600x1200 32 bit på en 2400XP,
GF4 Ti4600 men efter den første spil test er gennemført i low/high
details er det som om min skærm bliver sat i stand by og så sker der
ikke mere.
Er der nogen der har et forslag til hvad der går galt.

På forhånd tak
Martin

Fra : RpR

Dato : 11-12-02 12:21

> [...]
> ikke mere.
> Er der nogen der har et forslag til hvad der går galt.

Graffikkortet bliver for varmt, sikkert din udluftning i kabinettet.

--

- RpR
MopedGallery.com - More addictive than heroine

Fra : Martin Persson

Dato : 12-12-02 03:17

On Wed, 11 Dec 2002 12:20:36 +0100, "RpR" <rpr@mopedgallery.com>
wrote:

>Graffikkortet bliver for varmt, sikkert din udluftning i kabinettet.

Hmm det tror jeg ikke. Jeg har nemlig en extra blæser i kabinnettet,
så der er masser af udluftning. Desuden har der ikke været noget når
jeg spiller. (Mest Hitman 2, i samme opløsning, osv.)

Min temperatur i kabinnettet ligger på ca. 40 grader og CPU mellem 40
og 50.

Jeg spekulerede på om det kunne være refresh raten der blev sat for
højt af 3DMark???

Hilsen Martin

Fra : RpR

Dato : 12-12-02 07:10

> Jeg spekulerede på om det kunne være refresh raten der blev sat for
> højt af 3DMark???

Så ville din skærm bare gå i standby.

Mit GF4 fryser hvis jeg clocker det for højt. Trykker jeg på escape nok
gange så den quitter 3D mark testen så kører windows videre som intet var
sket. Clocker jeg så kortet ned til en lidt lavere clock er det fint.
Hvis du har OC'et kortet siger det sig selv hvad problemet er =)
Hvis ikke, pil siden af dit kabinet og prøv igen. Evt. med en blæser af en
art ind i siden af kabinettet så man er helt 100% sikker på den får alt det
den skal ha'.

Fra : Martin Fæster

Dato : 16-12-02 08:05

"Martin Persson" <dis-mp@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke mere.
> Er der nogen der har et forslag til hvad der går galt.

Jeg har også et TI 4600. De to Clips der holder blæserkøleren ind mod
chippen, check dem endelig efter. Den midterste pind er svipset ud for mig
før, hvor den så ikke havde kontakt til proc'en. Computeren reagerer ved at
cdromdrevet blinker konstant, eller den melder at et ata-kabel ikke er sat
til, eller computeren genstarter med korte jævne intervaller. (ja det er
sandt) .
Her til sidst har jeg givet dem noget så de bliver hvor de skal være.

Martin Fæster

Fra : Kenneth Olsen

Dato : 16-12-02 12:22

Martin Persson skrev:

> [...]
> ikke mere.
> Er der nogen der har et forslag til hvad der går galt.

Evt. dit grafikkort som er defekt, jeg har selv haft samme problem med
et Point Of View GF 4 kort, her mistede skærmen dog signalet med det
samme, men kortet var defekt, og fik det byttet.

--
Kenneth Olsen kenneth@olsen.dk http://www.kenneth.olsen.dk
Den danske Aldi direktør udtaler: "I mange af de etablerede

Fra : Martin Fæster

Dato : 16-12-02 14:37

Med mit kort indstalleret begyndte scandisk og div. andre programmer at få
skærmen til at gå i standby, hvor man så skulle flytte markøren væk og
trykke ESC så den tændte. En geninstallation af windows rettede det op.

Martin Fæster

Fra : Martin Persson

Dato : 17-12-02 15:12

Tak for alle svarene
Jeg kan ikke helt finde ud af hvad problemet er men det er nok det
varmen....

Som sagt virker det i spil osv. men bare ikke 3DMark

Hilsen Martin