WinXp og drivere
Fra : Gert jensen

Dato : 10-12-02 21:24

Hej

Lige meget hvilken Grafikkort driver jeg forsøger at instalere på min
computer skriver den:

At driveren ikke har bestået testen til kontrol af kompatibiliteten med
windows xp, der kræves,
for at produktet kan windows-logoet.

Hvorfor skriver den det lige meget hvad der er for en driver jeg prøver at
instalere ny eller gammel jeg få
den samme fejl medelse??

Hilsen
Gert

Fra : Thomas

Dato : 10-12-02 22:27

"Gert jensen" <gbjw@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for at produktet kan windows-logoet.
>
> Hvorfor skriver den det lige meget hvad der er for en driver jeg prøver at

Fordi driveren ikke er sertificeret af Microsoft, men det er ligegyldigt,
for det meste. Hvis driveren fra fabrikanten er skrevet til winxp virker den
også der.
Det er bare et spørgsmål om Microsoft har testet driveren, og jeg kunne
forestille mig at det skal de have penge for, så det er der nok ikke mange
der gider betale for.

Hvis du er meget nervøs, kan du jo bare lave et gendannelsespunkt.

det er altså ikke en fejl, men blot en venlig meddelse fra Windows xp.

Hvis det er et Geforce kort, finde der flere versioner af deres drivere der
er certificeret af MS.

venligst

Thomas

Fra : Gert jensen

Dato : 11-12-02 05:36

"Thomas" <Plasmafusion@FJERNDETTEhotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> det er altså ikke en fejl, men blot en venlig meddelse fra Windows xp.
>
> Hvis det er et Geforce kort, finde der flere versioner af deres drivere

Hej Thomas

Hvor kan man finde de drivere der er certificeret af MS til mit GeForce kort
?

Hilsen
Gert

Fra : Thomas

Dato : 11-12-02 09:38

> Hej Thomas
>
> Hvor kan man finde de drivere der er certificeret af MS til mit GeForce
kort

Her: http://www.tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

hent dem der er officielt WHQL certificeret.. så skulle de være godkendt til
winxp af MS.
den her er eksempelvis godkendt: Detonator 5 40.72 - Officiel WHQL XP

Venligst
Thomas

Men som sagt kan du sagtens installerer de nyeste, da de "altid" virker lige
så godt som dem der er WHQL certificeret.

Fra : Gert jensen

Dato : 11-12-02 13:27

> [...]
lige
> så godt som dem der er WHQL certificeret.

Okay tak for hjælpen

Hilsen
Gert