garantibeviser på e-boks
Fra : Gert Philipsen

Dato : 10-12-02 21:13

Vil et garantibevis være gyldigt, hvis det har været opbevaret på e-boks? -
Altså hvis man har haft scannet det ind for opbevaring på E-boks og henter
det ned igen når og hvis, man får brug for det?

Gert Philipsen, http://members.fortunecity.com/philipseng
Brug ikke din tid nu, til at fortryde hvad du brugte din tid i går til.

Fra : Henning

Dato : 10-12-02 21:26

On Tue, 10 Dec 2002 21:13:03 +0100, "Gert Philipsen" <gert@lite.dk>
wrote:

>Vil et garantibevis være gyldigt, hvis det har været opbevaret på e-boks? -
>Altså hvis man har haft scannet det ind for opbevaring på E-boks og henter
>det ned igen når og hvis, man får brug for det?

Det er jo ikke længere en original, men blot en kopi af beviset?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Henning Makholm

Dato : 10-12-02 21:39

Scripsit "Gert Philipsen" <gert@lite.dk>

> Vil et garantibevis være gyldigt, hvis det har været opbevaret på e-boks? -
> Altså hvis man har haft scannet det ind for opbevaring på E-boks og henter
> det ned igen når og hvis, man får brug for det?

Det vil nok ikke være helt så godt et bevis som det originale dokument.

Men det er de færreste rettigheder (herunder garanti eller
reklamationsret på almindeligt løsøre) der afhænger af at der er et
fysisk dokument der sikrer dem. Hvis man ikke har dokumentet, men på
anden vis kan bevise at rettigheden består, står man lige så godt.

--
Henning Makholm "Vi skal nok ikke begynde at undervise hinanden i
den store regnekunst her, men jeg vil foreslå, at vi fra

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-02 22:09

In article <yah7kehlici.fsf@ask.diku.dk>, Henning Makholm wrote:
> [...]
> fysisk dokument der sikrer dem. Hvis man ikke har dokumentet, men på
> anden vis kan bevise at rettigheden består, står man lige så godt.

Enig. Og man kan vel altid køre et civilt søgsmål for at få sin ret.
Forretningen har vel en kopi af alle bon'er i dag.

Og kombineret med et kontoudtog fra banken står man vel stærkt ?

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 10-12-02 23:23

snip

> Enig. Og man kan vel altid køre et civilt søgsmål for at få sin ret.
> Forretningen har vel en kopi af alle bon'er i dag.
>
> Og kombineret med et kontoudtog fra banken står man vel stærkt ?

Mener forretningen skal gemme deres kopi af garantibevis/købsbevis, i den
periode der er dækket ind. Med en scannet kopi har de jo mulighed for at
finde deres kopi frem, da der jo både står dato, serienummer osv. på din
udskrift.

mvh
-Benedikte