Camp America ? Godt/Skidt
Fra : Thomas Neumann

Dato : 05-03-01 14:16

Er der nogen der har prøvet det hersens Camp America ?

Erfaring?

Tak
Thomas

Fra : Stretch

Dato : 06-03-01 20:49

"Thomas Neumann" <thomas@neumann.dk> wrote:
>Er der nogen der har prøvet det hersens Camp America ?
>Erfaring?
>Tak
>Thomas
------------
Ja, men det er ganske vidst nogen år siden . Skal jeg være helt
ærlig var det i første omgang kun for mig tænkt som en billig måde at
komme over at opleve USA på - mens det med ferielejren var lidt mere
sekundært.
Men de to mdrs ophold i lejren med andre jævnaldrene var simpelthen
bare alletiders, man får lært sproget , kommer med hjem privat hos
andre etc. Det hele er rimeligt intenst , tid til sig selv er der
ikke meget af, og du kommer til at være sammen med alle mulige andre
amerikanske unge 24 timer i døgnet - og efter et par uger begynder du
at tænke på amerikansk.
Jeg synes simpelthen det var en fed måde at komme ind på livet af
det amerikanske samfund af - og i tilgift får man en masse personlige
venner derovre.

---- Kristian.

Fra : Thomas Neumann

Dato : 08-03-01 11:38

Men hvad laver man på en sådan camp?

newseaatcmbd2vh7rg9lb7umoe76qf30nr22@nyheder.get2net.dk...

Fra : Bent

Dato : 08-03-01 16:37

"Thomas Neumann" <thomas@neumann.dk> skrev i en meddelelse
> Men hvad laver man på en sådan camp?
>

> "Stretch" <logon@get2net.dk> wrote in message
> newseaatcmbd2vh7rg9lb7umoe76qf30nr22@nyheder.get2net.dk...
Jeg var afsted i 1980 og -81!! Lejren jeg var i lå i nordlige Pensylvania og
3 timers kørsel fra N.Y. Børnene var fra 6-14 år og af velstående
middelklasseforældre, primært jødiske. Jeg var fodboldtræner (Soccer). Jeg
boede sammen med en amerikansk fyr på min alder sammen med 10 drenge i en
hytte i lejren og havde en ugentlig fridag og to friaftner. Ellers passede
vi børn og hjalp til med andre aktiviteter. Der var alt i lejren pånær
hestesport. Vandski, sejlbåde, kanoer samt mange boldsportsgrene + mere
kunstneriske tilbud. Der var ca. 500 børn i lejren + alle de voksne.
Camp America sørgede for billetten og kontakten og det fungerede. Jeg rejste
så rundt i USA en måned efter selve lejren der varede ni uger, heraf 8 uger
med børnene. Men der er andre lejre, hvor børnene er kortere tid og hvor det
er socialt belstede storbybørn. Dvs. socialt belastede på en anden måde end
vores de var det. De var møjforkælede. det var ret hårdt mens det stod på,
men jeg har f.ex stadig en kammerat jeg skriver sammen med nu 20 år efter!
Hilsen
Bent

Fra : Thomas Neumann

Dato : 08-03-01 22:23

Men...

hvorfor koster det penge at være med...

penge til forsikring
visum
medicin
interview's

det virker mærkeligt

thomas

Fra : Stretch

Dato : 09-03-01 15:47

"Thomas Neumann" <thomas@neumann.dk> wrote:
> [...]
Hvad koster det da ? Da jeg i sin tid var af sted var det noget med
flybilletten betalt + lommepenge. Men det må vel fremgå af brochuren ?

mvh Kristian