Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Så har jeg købt kamera og nye spørgsmål ko~
Fra : P Kaasing

Dato : 10-12-02 18:53

Hej NG
Nu jeg har fået anskaffet mit kamera (Canon S45), har jeg jo så fundet ud af
at der skal en del ekstra tilbehør til, fx ekstra batteri kan jeg forestille
mig er en god ide, og måske et større hukommelseskort.
Hvor findes tilbehør billigt, og hvor stort et hukommelseskort er der behov
for?
Hvad er der iøvrigt af nyttigt ekstraudstyr som kan anbefales? (det er jo
snart jul )
Kameraet bruges udelukkende til still billeder, og det blir nok i den
højeste opløsning for det meste. Det skal også bruges til undervandsfoto,
hvis der er noget specielt jeg skal tage hensyn til der vil jeg også gerne
rådes, da jeg er en novice på området.
Iøvrigt tak for de gode råd og erfaringer fra tidligere.

/Poul

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 10-12-02 19:05

Jeg købte et 128 mb cf kort til mit S45. Det gør det *meget* mere
anvendeligt. - men så gjorde jeg den store fejl at låne en kammerats 1GB ibm
microdrive. Jeg har kun en kommentar: "Det er bare for sejt !!"

Husk at købe en taske. Det troede jeg faktisk man fik med (en
fabriksdiscountmodel) til et kamera til den pris. Det skal jeg have købt.

/Bjarke

Fra : Niklas

Dato : 10-12-02 20:01

"P Kaasing" <poul@itide.dk> skrev i en meddelelse news:at59l6$24qc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> rådes, da jeg er en novice på området.
> Iøvrigt tak for de gode råd og erfaringer fra tidligere.

På denne hjemmeside i Holland er Canons originalhus beskrevet og prissat.
http://www.onderwaterhuis.nl/
Men det ser ud som om Ewa-marine ikke har undervandshuse til S45.
Og hvis ikke de har .........hmmmm......så er der nok ikke mange der har.
Bortset fra originalen.

Venligst

Niklas

Fra : Lars

Dato : 10-12-02 20:26

> [...]
> rådes, da jeg er en novice på området.
> Iøvrigt tak for de gode råd og erfaringer fra tidligere.

Hej Poul

Prøv nogle af undervands-foto-linkene på min hjemmeside (under U i bunden )

http://home19.inet.tele.dk/ne/foto.htm

Mvh
Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-02 22:07

In article <at59l6$24qc$1@news.cybercity.dk>, P Kaasing wrote:
> [...]
> mig er en god ide, og måske et større hukommelseskort.
> Hvor findes tilbehør billigt, og hvor stort et hukommelseskort er der behov

128MB til 500 kr er hvad du skal bruge, og så et batteri fra
www.batterier.dk eller måske har t-hansen.dk noget. Har selv
købt til mit Nikon hos batterier.dk.

> Hvad er der iøvrigt af nyttigt ekstraudstyr som kan anbefales? (det er jo
> snart jul )

Kommer S45 med en ekstern lader ? Ellers er det vær at overveje.
Ellers kan du kun oplade når dit kamera er ved strøm, i modsætning
til altid at have et batteri i laderen.

> [...]
> hvis der er noget specielt jeg skal tage hensyn til der vil jeg også gerne

Du skal IKKE købe et Microdrive til undervandsfoto. Det øgede tryk
gør at disken kollapser delvist og får disk crash. Hold dig til
almindelige Compact Flash kort. Men de kan også købes op til 3GB hvis
man har råd.

Fra : max

Dato : 11-12-02 00:18

> [...]
> gør at disken kollapser delvist og får disk crash. Hold dig til
> almindelige Compact Flash kort. Men de kan også købes op til 3GB hvis

Har du et link der beskriver det fænomen - Hvis der blir overtryk i et alm.
undervandshus, har du afgjort et STORT problem, da der ikke bør ske
nogen trykforandring..
EWA Marine's plastposer fungerer anderledes og her øges trykket jo
dybere du dykker- det fungerer fint, har ikke haft problemer til 20m
med microdrive. Men jeg vil meget gerne se noget dokumentation Poul.
mvh max

Fra : Lars

Dato : 11-12-02 16:18

"max" <ma22x@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Hej Max
ja jeg har skisme ikke forstand på dykning - men når et microdrive kan
opholde sig i vakum - så forstår jeg ikke ovenstående!!

Se
http://www-916.ibm.com/press/prnews.nsf/jan/60629FDAAF336D6B85256A3E004ED6BB

Mvh

Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-02 17:59

In article <at7kvc$e91$1@sunsite.dk>, Lars wrote:
> [...]
> ja jeg har skisme ikke forstand på dykning - men når et microdrive kan
> opholde sig i vakum - så forstår jeg ikke ovenstående!!

Står det noget sted at kameraet kommer ubeskyttet uden for rumskibet ?
Inde i rumskibet er der ikke vakum, men sandsynligvis et luftryk der som
svarer til et sted mellem 0 og 3 km over havets overflade.

Der står noget om vægtløs, men det er noget helt helt andet.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 11-12-02 17:41

In article <4DuJ9.63733$HU.4770823@news010.worldonline.dk>, max wrote:

> [...]
> dybere du dykker- det fungerer fint, har ikke haft problemer til 20m
> med microdrive. Men jeg vil meget gerne se noget dokumentation Poul.

Så det i den engelske gruppe. Men selvfølgelig sker der trykforandring.
i 20 meters dybde er der 3 atmosfære, hvilket jeg ikke ved om er
indenfor specs af microdrive.

Din indpakning skal være MEGET stiv hvis den ikke skal øge
trykket inde ved kameraet. Har du prøvet med en dybdemåler
i stedet for kamera ? Mit bud er, at kun en rimelig rund beholder
kan klare det.

For en reference til at Microdrives ikke kan klare try, så se blandt
andet her:
http://www.steves-digicams.com/microdrive.html

Fra : max

Dato : 12-12-02 06:50

"Povl H. Pedersen"
> [...]
> kan klare det.
>
> For en reference til at Microdrives ikke kan klare try, så se blandt

Hvis du ikke ved noget om emnet, så bare spørg eller søg
på nettet, dine gætterier er desværre ikke vandtætte - det
lyder som om du selv har 3 atm. overtryk i hovedet..
hohoho glædelig jul povl, prøv at få sovet den ud..vh max

Fra : Jan Andersen

Dato : 11-12-02 14:13

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
[snip]
> [...]
> gør at disken kollapser delvist og får disk crash. Hold dig til
> almindelige Compact Flash kort. Men de kan også købes op til 3GB hvis

Såfrem man anvender et normalt stift undervandshus, øges trykket inden i
naturligvis ikke i takt med det omgivende tryk, (med mindre huset er utæt
- bortset måske fra den lille brøkdel, som skylles husets deformation.,
men det må være ubetydeligt.

Jeg kender ikke så meget til Microdrive, men der kan måske være noget
fornuft i at vælge Compact Flash frem for Microdrive, hvis Microdrive er
mere følsomt over for fugt og rystelser. Det kan tage ret hårdt på udstyret
at blive kastet rundt i bølgerne og på båden.

Jan
http://www.undervandet.com