/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
blinklys på scooter
Fra : KO


Dato : 10-12-02 18:22

Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?

Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der kommer
en summelyd fra relæ'et)....



 
 
Hekto (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-02 19:32

In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
kim.olsen@tdcadsl.dk says...
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?
>
> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der kommer
> en summelyd fra relæ'et)....
>
>
>
Blinklyset kører på batteriet.

/Hekto

Kristian Svane (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 10-12-02 21:27


"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.186051a5ed988584989682@news.sunsite.dk...
> In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> kim.olsen@tdcadsl.dk says...

> Blinklyset kører på batteriet.

Ik på min Peugeot...

Mvh Kristian Svane



Moller (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 10-12-02 22:03


"Kristian Svane" <swan@nitro.dk> skrev i en meddelelse
news:at5imv$poo$1@sunsite.dk...
>
> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.186051a5ed988584989682@news.sunsite.dk...
> > In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> > kim.olsen@tdcadsl.dk says...
>
> > Blinklyset kører på batteriet.
>
> Ik på min Peugeot...

Hva køre det så på ??? et alm. blink relæ, skal ha en rimelig konstant
forsyning, ellers går der knuder i den.

VH
Lars Molnit

>
> Mvh Kristian Svane
>
>



Hekto (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 10-12-02 22:07

In article <at5imv$poo$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.186051a5ed988584989682@news.sunsite.dk...
> > In article <3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
> > kim.olsen@tdcadsl.dk says...
>
> > Blinklyset kører på batteriet.
>
> Ik på min Peugeot...
>
> Mvh Kristian Svane
>
>
>
Jo, specielt på din Peugeot. Blink og bremselys kører på jævnstrøm fra
batteriet.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 17:05


"Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.186075c0f912882f989683@news.sunsite.dk...
> In article <at5imv$poo$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> Jo, specielt på din Peugeot. Blink og bremselys kører på jævnstrøm fra
> batteriet.

Hvorfor virker bremselyset så med kun tænding på, og ikke blinklyset ?
Blinklyset virker kun når motoren er startet...

Mvh Kristian Svane



Hekto (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-02 17:20

In article <at7nml$fgf$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> "Hekto" <bs@NOSPAMhekto.dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.186075c0f912882f989683@news.sunsite.dk...
> > In article <at5imv$poo$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> > Jo, specielt på din Peugeot. Blink og bremselys kører på jævnstrøm fra
> > batteriet.
>
> Hvorfor virker bremselyset så med kun tænding på, og ikke blinklyset ?
> Blinklyset virker kun når motoren er startet...
>
> Mvh Kristian Svane
>
>
>
Fordi der er noget galt med det elektriske på din scooter!

Blink, bremse, horn og instrumentlys skal virke når der kommer tænding
på.
Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
bremselyskontakter trænger til udskiftning.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 17:22


"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1861841a9f299b50989737@news.uunet.dk...
> In article <at7nml$fgf$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> Fordi der er noget galt med det elektriske på din scooter!
>
> Blink, bremse, horn og instrumentlys skal virke når der kommer tænding
> på.
> Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> bremselyskontakter trænger til udskiftning.

Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
startet?



Hekto (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-02 17:29

In article <at7ome$p37$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> "Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1861841a9f299b50989737@news.uunet.dk...
> > In article <at7nml$fgf$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> > Fordi der er noget galt med det elektriske på din scooter!
> >
> > Blink, bremse, horn og instrumentlys skal virke når der kommer tænding
> > på.
> > Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> > 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> > holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> > bremselyskontakter trænger til udskiftning.
>
> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?
>
>
>

Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Hekto (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-02 17:29

In article <at7ome$p37$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> "Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
> news:MPG.1861841a9f299b50989737@news.uunet.dk...
> > In article <at7nml$fgf$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...
>
> > Fordi der er noget galt med det elektriske på din scooter!
> >
> > Blink, bremse, horn og instrumentlys skal virke når der kommer tænding
> > på.
> > Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> > 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> > holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> > bremselyskontakter trænger til udskiftning.
>
> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?
>
>
>

Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.
--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.com ?

Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 17:42


"Hekto" <bs@hekto[REMOVE).dk> skrev i en meddelelse
news:MPG.1861865513ed90b989738@news.uunet.dk...
> In article <at7ome$p37$1@sunsite.dk>, swan@nitro.dk says...

> Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.

Ja, når motoren er tændt.. Ellers ikke...



Martin L. Johansen (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 11-12-02 18:06

On Wed, 11 Dec 2002 17:41:32 +0100, Kristian Svane wrote:

>> Så virker dit blink lys også! ... ellers ER der noget galt.
>
> Ja, når motoren er tændt.. Ellers ikke...

Kristian.. jeg har en Peugeot også. Og der virker blinklyset, som Hekto
har prøvet at fortælle et par gange, som det skal, dvs. med tændning på.

Ergo, hvis din ikke gør det, så må der jo være noget galt. Bare fordi
alt virker når den er tændt, behøver du ikke krydse armene og sige: "min
scooter fejler ikke noget", når nogle med forstand på det, prøver at
fortælle dig det modsatte... Det er ingen synd hvis der er noget defekt
- tværtimod, så skal det da bare laves.

/Martin

Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 18:22


"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.11.17.05.42.568783@for.it...
> On Wed, 11 Dec 2002 17:41:32 +0100, Kristian Svane wrote:

> >
> > Ja, når motoren er tændt.. Ellers ikke...
>
> Kristian.. jeg har en Peugeot også. Og der virker blinklyset, som Hekto
> har prøvet at fortælle et par gange, som det skal, dvs. med tændning på.
>
> Ergo, hvis din ikke gør det, så må der jo være noget galt. Bare fordi
> alt virker når den er tændt, behøver du ikke krydse armene og sige: "min
> scooter fejler ikke noget", når nogle med forstand på det, prøver at
> fortælle dig det modsatte... Det er ingen synd hvis der er noget defekt
> - tværtimod, så skal det da bare laves.

Martin... Jeg føler mit liv ikke er så meget værd mere, når jeg nu ved at
blinklyset
skal virke når der er tænding på :(

Tak for det :/



Martin L. Johansen (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 11-12-02 18:57

On Wed, 11 Dec 2002 18:21:33 +0100, Kristian Svane wrote:

> Martin... Jeg føler mit liv ikke er så meget værd mere, når jeg nu
> ved at blinklyset
> skal virke når der er tænding på :(

Er det noget du har brug at tale om? Tror og håber du joker med den
besked...

> Tak for det :/

Så lidt. Nu ved du hvad der skal laves.

//Martin


Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 19:25


"Martin L. Johansen" <ask@for.it> skrev i en meddelelse
news:pan.2002.12.11.17.57.23.323262@for.it...
> On Wed, 11 Dec 2002 18:21:33 +0100, Kristian Svane wrote:
>
> > Martin... Jeg føler mit liv ikke er så meget værd mere, når jeg nu
> > ved at blinklyset
> > skal virke når der er tænding på :(
>
> Er det noget du har brug at tale om? Tror og håber du joker med den
> besked...
>
> > Tak for det :/
>
> Så lidt. Nu ved du hvad der skal laves.


;)

Mvh Kristian



Moller (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-12-02 17:30

> > Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> > 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> > holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> > bremselyskontakter trænger til udskiftning.
>
> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?

hmmmm, meget naiv konklusion må man da sige, hvordan ved du så med 100%
sikkerhed at 'sikkerhedsnøglen ' ikke er defect i dette tilfælde ????

Min MZ virker da også fint når den er startet, men den kan nu hverken
lyse eller noget når motoren er slukket, selv om nøglen til lyset er
tændt.... så kan jeg måske konkludere ud fra det at den heller ikke fejler
noget, selv om mit batteri er fjernet fra den ????

VH
Lars Molnit

>
>



Moller (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 11-12-02 17:30

> > Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> > 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> > holder stille. Af samme årsag kan du ikke starte når dine
> > bremselyskontakter trænger til udskiftning.
>
> Der er sq ik noget galt med min scooter.. Alt virker da når motoren er
> startet?

hmmmm, meget naiv konklusion må man da sige, hvordan ved du så med 100%
sikkerhed at 'sikkerhedsnøglen ' ikke er defect i dette tilfælde ????

Min MZ virker da også fint når den er startet, men den kan nu hverken
lyse eller noget når motoren er slukket, selv om nøglen til lyset er
tændt.... så kan jeg måske konkludere ud fra det at den heller ikke fejler
noget, selv om mit batteri er fjernet fra den ????

VH
Lars Molnit

>
>



Kristian Svane (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Kristian Svane


Dato : 11-12-02 17:42


"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:3df76834$0$218$4d4eb98e@read-nat.news.dk.uu.net...

>
> hmmmm, meget naiv konklusion må man da sige, hvordan ved du så med
100%
> sikkerhed at 'sikkerhedsnøglen ' ikke er defect i dette tilfælde ????
>
> Min MZ virker da også fint når den er startet, men den kan nu hverken
> lyse eller noget når motoren er slukket, selv om nøglen til lyset er
> tændt.... så kan jeg måske konkludere ud fra det at den heller ikke fejler
> noget, selv om mit batteri er fjernet fra den ????

Der er batteri i min scooter ;)



Morten Larsen (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 11-12-02 18:01


> Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> holder stille.

Sikke noget sludder, hvis pæren springer i mandens stoplys, så
virker hans stoplys ikke - enig ? men hans el-start virker da stadig fint.
Hvis stoplyskontakt er ok, virker el-starten, lys eller ej. Der kan være
andre ting
galt, der gør at knallerten gør mærkeligt, men start og stoplys har kun
kontakten til fælles.

Morten



Hekto (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-02 19:22

In article <at7r01$os5$1@sunsite.dk>, hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk
says...
>
> > Du burde slet ikke kunne starte uden bremselys, for det er
> > 'sikkerhedsnøglem' der gør at du kun kan el-starte motoren når du
> > holder stille.
>
> Sikke noget sludder, hvis pæren springer i mandens stoplys, så
> virker hans stoplys ikke - enig ? men hans el-start virker da stadig fint.
> Hvis stoplyskontakt er ok, virker el-starten, lys eller ej. Der kan være
> andre ting
> galt, der gør at knallerten gør mærkeligt, men start og stoplys har kun
> kontakten til fælles.
>
> Morten
>
>
>
Ja, ja! ... man kan tænke sig til mange mærkelige fejl.
Det er rigtigt at det er kontakten der er fælles!
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Morten Larsen (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Morten Larsen


Dato : 11-12-02 19:52


> Ja, ja! ... man kan tænke sig til mange mærkelige fejl.
> Det er rigtigt at det er kontakten der er fælles!

ok bare vi er enige, men en sprunget pære, er da
vist en ret almindig fejl ved lys.

Morten



Hekto (11-12-2002)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 11-12-02 20:24

In article <at81gc$7p3$1@sunsite.dk>, hos@larsenNOSPAM.tdcadsl.dk
says...

> ok bare vi er enige, men en sprunget pære, er da
> vist en ret almindig fejl ved lys.
>
> Morten
>
>
>

Åh, ja! ... det forekommer; men det var nu også blinklyset der var
problemer med ... når motoren ikke var startet.
--
/Hekto

Suzuki LS650 - Kawasaki KR-1 - ?
http://dfm.divvy.dk/hekto
www.hekto.dk/speedfight

.... What about www.mc-portalen.com ?

Tim Sørensen (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Tim Sørensen


Dato : 10-12-02 21:49

"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> wrote
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?
> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der
kommer
> en summelyd fra relæ'et)....

Hvis vi nu måtte få et vide hvilken scooter der er tale om....

--
Mvh.... Tim Sørensen
http://www.dondata.dk/



Moller (10-12-2002)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 10-12-02 22:08


"KO" <kim.olsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3df62616$0$35798$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> Burde blinklys på en scooter virke, hvis batt. er delvis/helt defekt?

Nej, men, det kan godt passe, med at dit batteri + lade delen til det ik
har det så godt.

>
> Blinklyset virker i tomgang, men ikke når der køres på scooteren (der
kommer
> en summelyd fra relæ'et)....

Meget normalt at det opføre sig sådan... Men hvis dit batteri er så
elendigt, skal du se at få det skiftet, inden det også ødelægger
ladedelen... selve blinklys + relæ, er pænt sejlivet, så changen er meget
lille for det er det som er problemet.

Men start med at måle spændingen over batteriet, hvis det er et 12V
anlæg, skal du kunne måle 12,8V over et godt opladet batteri, og når du
gasser op skal det stige til 14,5V...

VH
Lars Molnit




>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408847
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste