På vild jagt efter sagn med Grete Ingemann~
Fra : Kent

Dato : 10-12-02 16:11

Hej

En kammerat er på vild jagt efter en gammel julesang med
Grete Ingemann. Han kan ikke huske særligt meget fra den,
faktisk er der kun meget lidt at gå efter , men jeg har
altså lovet at hjælpe ham med at lede.

Det eneste han ved er, at følgende indgår i sangen:

"Fortæl mig, fortæl mig hvor julemanden bor....."

Det er jo ikke meget, men jeg håber alligevel, at der sidder
et eller andet klogt hoved derude et sted .

Selvfølgelig ville det være fantastisk, hvis du kunne sende sangen
som wav-fil til mig, så jeg kunne brænde den over på en cd,
men mindre kan også gøre det. Bare du ved et eller andet
om sangen, vil jeg meget gerne høre om det. Som sagt skulle
Grete Ingemann altså have sunget den for mange år siden. Det
er muligvis en børnesang.

Jeg kom til at sige, at jeg allerede nu på torsdag enten havde
den, eller viste hvor man kunne få den .

Håber på hjælp .

Vh
Kent

Fra : Ole Damgaard

Dato : 10-12-02 17:16

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse

> Det eneste han ved er, at følgende indgår i sangen:
>
> "Fortæl mig, fortæl mig hvor julemanden bor....."

Den hedder ganske enkelt Fortæl mig, Fortæl mig.
(i øvrigt er musikken af Ole Bredahl - osse kaldet Sir Henry)

Det er ganske rigtigt en gammel sag den er med på en opsamlings CD "Rigtig
Dansk Jul", der blev udgivet i 1988 - på Fanfare - nummer: FANCD 8830.

mvh ole

Fra : Kent

Dato : 10-12-02 18:12

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det er ganske rigtigt en gammel sag den er med på en opsamlings CD "Rigtig
> Dansk Jul", der blev udgivet i 1988 - på Fanfare - nummer: FANCD 8830.

Ved du, hvor man kan skaffe cd'en eller bare selve sangen?

Ellers skal du da have mange tak - jeg er da kommet et godt stykke
videre .

Vh
Kent

Fra : Kent