fødevarer i flybagage
Fra : morten sorensen

Dato : 10-12-02 15:12

Er det tilladt at tage en hel lufttørret skinke fra Spanien til DK med i
fly-baggagen ?

Er der et generelt forbud mod den slags madvarer eller er der en liste af
undtagelser et sted ?

Afhænger det af flyselskaberne ?

morten sorensen

Fra : Thomsen, K.

Dato : 10-12-02 17:44

Som udgangspunkt er der ikke regler for, hvad bagagen må indeholde af
madvarer. Naturligvis har flyselskaberne regler om at ting (uanset hvad det
er ) skal kunne holde til transporten og indpakningen modsvare dette. Det
kan jo ikke være meningen at de 10 liter flødeis, som du har i din kuffert,
smelter og sejler ned over min - vel ? Jeg kunne jo finde på at kræve
erstatning.

Nogen lande kan have restriktioner omkring visse varer. Det kunne være
midlertidigt, som vi så i Danmark under Mund og klovsygen for 1-2 år siden
eller det kunne være permanent, f.eks. af toldmæssige hensyn.

Venlig hilsen
Knud

Fra : felix

Dato : 10-12-02 18:33

"Thomsen, K." <091255antispam@iname.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jo ikke være meningen at de 10 liter flødeis, som du har i din kuffert,
> smelter og sejler ned over min - vel ? Jeg kunne jo finde på at kræve

Du må ikke tage din madpakke og en halv kylling med samt egen drikkelse og fortære det i
kabinen, det kunne være at netop din madpakke gav maveforgiftning og værre en akut sygdom
der medfører at flyet skal finde nærmeste lufthavn inden for en kort tid, hvilket medfører
en kæmpe udgift for flyselskabet.

Fra : Carsten Holck

Dato : 11-12-02 10:01

felix wrote:
> [...]
> flyet skal finde nærmeste lufthavn inden for en kort tid, hvilket
> medfører en kæmpe udgift for flyselskabet.

Det er noget at det der står med småt på de første 15-20 sider af
billetterne

/@rsten