Salg af inventar
Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 05-03-01 13:12

Hej!

Hvis man ønsker at sælge noget af sit kontorinventar som f.eks. skriveborde,
hvordan forholder man sig så rent regnskabsmæssigt til det? Hvordan skal
indtægten fra inventaret føres i regnskabet?

Kurt Moskjær Andersen
http://www.moskjaer-data.dk/

Fra : Kristian Mogensen

Dato : 05-03-01 15:34

Kurt Moskjær Andersen <kurt@moskjaer-andersen.dk> wrote in message
> [...]
> hvordan forholder man sig så rent regnskabsmæssigt til det? Hvordan skal
> indtægten fra inventaret føres i regnskabet?

Ganske som hvis du ikke bestilte andet end at sælge skriveborde - dvs. med
dokumentation i form af en faktura og bogført på samme vis som hvis det var
konsulenttimer.

/Kristian.

Fra : IMB

Dato : 05-03-01 22:22

Hej Kurt

Du skal bruge den konto, hvor du købte det, er det noget til en værdi
under 9.800 (2001) skal det være kredit
denne konto og husk det skal være kredit på indgående moms også ( ikke
noget med udgående moms).
(Sælger du til en ikke momsregistreret (privat) skal på fakturaen skrive
bruttobeløbet og tilføje at det er incl. moms.)
Er det inventar du stadig ikke har afskrevet færdig på skal du bruge den
konto (under aktiver).

PS Hvad har du til salg, noget jeg kan bruge/købe ?

Hilsen
Inge

Kurt Moskjær Andersen <kurt@moskjaer-andersen.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:koLo6.5132$XX2.95183@twister.sunsite.dk...

Fra : Erik G Christensen

Dato : 05-03-01 23:38

IMB wrote:

> Du skal bruge den konto, hvor du købte det, er det noget til en værdi
> under 9.800 (2001) skal det være kredit
> denne konto og husk det skal være kredit på indgående moms også ( ikke
> noget med udgående moms).

Det plejer at være en fordel, at dele køb og salg på forskellige konti,
uanset beløbsstørrelsen (god konteringsskik ?
Men samme gruppe.

> Er det inventar du stadig ikke har afskrevet færdig på skal du bruge den
> konto (under aktiver)

Som ovenfor, men under aktiver
Du er opmærksom på tabsfradrag ?, de nye afskrivningsregler fra i år

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 06-03-01 10:41

"IMB" <imb@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse

> PS Hvad har du til salg, noget jeg kan bruge/købe ?

Hej Inge, det var egentlig blot for at høre hvordan man skulle forholde sig.
Det er et kontorsystem med skriveborde, reoler og rullebord, men jeg skal
have dig i tankerne hvis det bliver mere konkret :)

Kurt Moskjær Andersen
http://www.moskjaer-data.dk/

Fra : Kurt Moskjær Anderse~

Dato : 06-03-01 10:42