MsSQL db genne JET laget
Fra : Morten Nissen

Dato : 10-12-02 13:31

Hej NG

Jeg har gennem den sidste tid, fra tid til anden læst at man kan med fordel
snakker til en SQL server via ADO gennem JET. Og at dette skulle give nogle
ekstremme performans forbedringer.

Det føder to spørgsmål

Fra : Morten Nissen

Dato : 10-12-02 13:32

"Morten Nissen" <mwn@edb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
fordel
> snakker til en SQL server via ADO gennem JET. Og at dette skulle give

Undskyld, jeg har spasmer i mine finger

1. Hvordan?
2. Er det rigtigt?

Hilsen Morten

Fra : Carsten Suurland

Dato : 10-12-02 18:07

Hej Morten

Jeg kan ABSOLUT ikke forestille mig at det skulle give performance
forbedringer at snakke med en SQL server igennem Jet... Jet er noget
skrammel - uanset om du anvender ADO eller ej.

Det eneste tidspunkt hvor Jet er "smart" er hvis du gerne vil have data fra
mange forskellige datakilder (f.eks SQL Server, Oracle og AS/400) samlet i
en database... Så kan du nemlig lave forespørgsler på tværs af
databaseservere - men det er også den eneste situation hvos du bør overveje
at bruge Jet i stedet for direkte kommunikation.

Det vil altid være bedst at snakke direkte sammen med SQL serveren!

/Carsten Suurland

Fra : Morten Nissen

Dato : 12-12-02 02:08

Hej Carsten

Ok, tak for info, når du siger snakke direkte med serveren, hvad mener du
så? Jeg går ikke ud fra at vi snakker ODBC.

Med venlig hilsen
Morten Nissen

Fra : Carsten Suurland

Dato : 12-12-02 09:59

Hej Morten

Nja.... Jeg mener ADO.

/Carsten Suurland

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-12-02 11:27

Som svar på skriblerier forfattet af Carsten Suurland

> Nja.... Jeg mener ADO.

Du mener vel en kombination af DSNLess/OLEDB/ADO

mvh/Peter Lykkegaard