include fil
Fra : Søren

Dato : 10-12-02 12:17

Jeg er ved at lave en hjemmeside, som jeg vil have ud på TDC's server. Den
understøtter ikke SSI så jeg er interesseret i at høre, om I kender en anden
mulighed for at kunne inkludere en menu på alle html filer, så jeg kun skal
rette et sted og så er hele mit hjemmeside opdateret.

Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-12-02 13:32

"Søren" <sorenh@gmx.net> skrev i en meddelelse
> [...]
skal
> rette et sted og så er hele mit hjemmeside opdateret.

Du kan også lave det i javascript. Det er ikke så svært som du lige straks
tror. Kig på:

http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/include/incl.htm , klik dig ned til
'Inkluderet menu via javascript'.

Denne model virker i alle browsere (fra 4. generation og senere) og fra alle
servere.

Med venlig hilsen

Erik Ginnerskov
egin@oncable.dk
http://hjem.get2net.dk/egin
http://hjem.get2net.dk/sorgin

Fra : Søren

Dato : 10-12-02 15:12

> Du kan også lave det i javascript. Det er ikke så svært som du lige straks
> tror. Kig på:
>
> http://hjem.get2net.dk/egin/kursus/include/incl.htm , klik dig ned til
> 'Inkluderet menu via javascript'.

Det har jeg prøvet. Når der anvendes JavaScript som i eksemplet på det link,
du gav, anvender den så det stylesheet (CSS), som bliver lavet til siden.
Jeg tænker på en CSS fil, som der i headeren bliver linket til, og hvor
designet på siden bliver vist som angivet i det linkede CSS. Når der
anvendes en JavaScript fil vil det så då nogen betydning eller skal jeg
inkludere CSS kode når jeg udarbejder JavaScript filen for at få det vist
som jeg gerne vil???

Søren

Fra : Søren

Dato : 10-12-02 16:46

Jeg har leget lidt videre med det og har fået løst mit problem omkring
samspil mellem CSS og JavaScript.

Søren