Opbevaring af DanKort-oplysninger
Fra : Jimmy

Dato : 09-12-02 23:49

Hej

Så vidt jeg ved må en udbyder på nettet ikke opbevare ens
DanKort-oplysninger.

Hvis dette er korrekt, hvordan kan Telmore så tilbyde Automatisk Optankning?

Der trækker de fra mit kort.

Jeg har selv givet tilladelse, men er det så det, der gør det lovligt?

mvh
Jimmy

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 10-12-02 01:37

"Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in

> Så vidt jeg ved må en udbyder på nettet ikke opbevare ens
> DanKort-oplysninger.

Hvis de opbevarer dem forsvarligt skulle der ikke være nogle
problemer med det.

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Ikke eksisterende samleobjekt/undtagelse
"I am a nobody, and nobody is perfect; therefore I am perfect."

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 10-12-02 07:29

In article <Xns92E010013A61HS235DK@130.225.247.90>, Henrik Stidsen wrote:
> "Jimmy" <spoerg@efter.den> wrote in

> Hvis de opbevarer dem forsvarligt skulle der ikke være nogle
> problemer med det.

Det er brud på standardaftalen med PBS, men det er muligt at de
har fået lavet en tillægsaftale.

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 11-12-02 13:34

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in

> Det er brud på standardaftalen med PBS, men det er muligt at de
> har fået lavet en tillægsaftale.

Jeg tænkte faktisk på om ikke PBS havde en mening om det - men jeg
mener ikke der er nogle juridiske problemer i det, bortset fra at en
aftale med PBS måske brydes.