David Lynch
Fra : Martin Trier Lund

Dato : 09-12-02 23:47

Jeg er fan David Lynch og ønsker mig brændende alle hans film på DVD.
Problemet er bare, at ingen af hans film er udgivet som region 2, ihvertfald
ikke med danske undertekster. Jeg glemmer dog lige, at jeg fandt en dansk
oversat udgave af "Blue Velvet", men jeg havde ikke læst DVD'ens bagside og
fandt først for sent ud af, at det var en 4:3 udgave og ikke en widescreen.

Jeg kan godt acceptere at se film uden danske undertekster, hvis jeg kan få
engelske undertekster istedetfor, men inde på fx www.blackstar.co.uk er det
begrænset, hvad der kan opdrives af David Lynch film med engelske
undertekster

Hvis der er nogle inkarnerede David Lynch, fan der læser dette indlæg, vil
jeg gerne høre, hvilke DVD udgaver I har købt af følgende titler:

Mulholland Drive
Lost Highway
Wild at Heart
Blue Velvet

M.v.h.
Martin

Fra : David T. Metz

Dato : 10-12-02 01:29

Martin Trier Lund skriblede:
> Hvis der er nogle inkarnerede David Lynch, fan der læser dette
> indlæg, vil jeg gerne høre, hvilke DVD udgaver I har købt af følgende
> titler:
>
> Mulholland Drive

Reg. 1 med Engelsk (caption), fransk og spansk txt.

> Blue Velvet

Special Edition Reg 1. eng,fra,spa.,port. txt

Derudover har jeg Twin Peaks Season 1, reg. 1 og Pilot reg. 0

David

Fra : Kasper Bang

Dato : 10-12-02 10:57

"David T. Metz" wrote:

> Reg. 1 med Engelsk (caption), fransk og spansk txt.

Hold øje med de europæiske udgaver - der er en anelse ekstramateriale
på, hvor R1 har nada. Og måske får vi en dansk udgivelse?

> Special Edition Reg 1. eng,fra,spa.,port. txt

Plus ikke mindst en lang dokumentarudsendelse.

MVH/Kasper

Fra : Karen

Dato : 10-12-02 13:30

On Tue, 10 Dec 2002 01:28:43 +0100, "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.eu>
wrote:

> [...]
>
>Special Edition Reg 1. eng,fra,spa.,port. txt
>
>Derudover har jeg Twin Peaks Season 1, reg. 1 og Pilot reg. 0

Hej,
Jeg har
TP sæson reg 1, pilot reg 0, fire walk with me reg 0, blue velvet reg
2 med danske undertekster. Sidstnævnte købt på
http://www.r1dvd.dk/shop/, resten er købt på amazon.co.uk.
Er der btw nogen der ved hvornår sæson 2 med Twin Peaks kommer?

--
Karen

Fra : Mikkel Selsøe Sørens~

Dato : 10-12-02 19:39

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.eu> wrote in message
> Martin Trier Lund skriblede:

> Reg. 1 med Engelsk (caption), fransk og spansk txt.

> Special Edition Reg 1. eng,fra,spa.,port. txt
>
> Derudover har jeg Twin Peaks Season 1, reg. 1 og Pilot reg. 0

TP er lige kommet i R2 med danske tekster OG pilot! Dog uden DTS (øv)...

Mikkel Selsøe Sørensen

Fra : David T. Metz

Dato : 11-12-02 10:28

Mikkel Selsøe Sørensen skriblede:
> "David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.eu> wrote in message

> TP er lige kommet i R2 med danske tekster OG pilot! Dog uden DTS
> (øv)...

DTS-lyden er ikke specielt god på R1 - det er ikke 5.1

David

Fra : Brian Nielsen

Dato : 11-12-02 00:09

"David T. Metz" <dtm.ioa@cbs.eu> skrev i en meddelelse

> Derudover har jeg Twin Peaks Season 1, reg. 1 og Pilot reg. 0

Og just in case nogen skulle være i tvivl kan man købe en udmærket R2DK
udgave indeholdende
både Season 1 og Pilot, alt sammen med danske undertekster.

/Brian

Fra : Jens Thomsen

Dato : 10-12-02 10:49

"Martin Trier Lund" <trierlund@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Mulholland Drive
> Lost Highway
> Wild at Heart
> Blue Velvet

Jeg har kun en enkelt på listen, Blue Velvet i den R1 SE, der kom tidligere
på året. Den har engelske undertekster og kan varmt anbefales. Wild at Heart
er vist kun tilgængelig i Japan. Lost Highway kan købes både i EU og i
Australien. Den tyske udgave har fået meget ros for billedkvaliteten, men
den har kun tyske undertekster. Den australske udgave har jeg ikke rigtigt
hørt noget om, men jeg kan se, at den slet ingen undertekster har.

MVH
Jens

Fra : Mads Holmsgaard Erik~

Dato : 10-12-02 14:59

Hejsa, kan kun hjælpe med Lost Highway:

http://www2.cd-wow.com/detail_results_2.php?product_code=2426 <- til £ 6.99
incl. gratis forsendelse. Australsk Reg 4 uden undertekster. Jeg har købt
den, og er godt tilfreds med den.

Er også på udkig efter Mulholland Drive, men venter til der er en version
ude, som er værd at betale for

mvh
Mads

Fra : Martin Trier Lund

Dato : 10-12-02 16:33

Tak for alle de gode svar, selvom jeg stadig ikke helt ved, hvad jeg skal
gøre, måske er det derfor bedst at vente.

Fra : ML-78

Dato : 10-12-02 21:07

> Jeg er fan David Lynch og ønsker mig brændende alle hans film på DVD.
> Problemet er bare, at ingen af hans film er udgivet som region 2,
ihvertfald
> ikke med danske undertekster.

Jeg synes også at ERASERHEAD skal nævnes, og den er udgivet som region 2.
Dog kan jeg ikke finde nogen angivelser af undertekster, så muligvis er der
slet ingen. Den fås også i et box set sammen med MULHOLLAND DRIVE og LOST
HIGHWAY.

ML-78

Fra : Agricola

Dato : 10-12-02 22:37

Den fås også i et box set sammen med MULHOLLAND DRIVE og LOST
> HIGHWAY.

Har du et link til den??

Fra : ML-78

Dato : 11-12-02 09:18

> Den fås også i et box set sammen med MULHOLLAND DRIVE og LOST
>
> Har du et link til den??

http://www.mrbensons.co.uk/rb/newdetail.asp?product=7000000073297&feature=y

Men som skrevet andetsteds i tråden er det måske værd at vente på nye
udgivelser.

ML-78

Fra : Rolf Nordahl

Dato : 11-12-02 08:10

> Jeg er fan David Lynch og ønsker mig brændende alle hans film på DVD.

Tag lige et kig på http://www.dugpa.com/ . Sitet holder bl.a. øje med status
på Lynch udgivelserne.

Som andre har bemærket er Twin Peaks ude i en god version i R2.
Elefantmanden har i R2UK (!) en god lille bog med som ikke fås med den
danske udgave, dog skulle R1 udgivelsen se en hel del bedre ud. Lynch har
selv stået for R1 transferet.
Ligeledes er Straigt Story også fin.
Blue Velvet skal du sørge for at få i SE-versionen i R1
Fire Walk With Me findes også i en fin R1 version

Eraserhead / Lost Highway /Wild at heart skal du vente med at købe. Der er
bebudet SE-udgivelser at dem.

Eraserhead kommer højst sandsynligt i DENNE uge fra DavidLynch.com i et
funklende nyt transfer (dog en meget dyr udgivelse)
Short Films kan ligeledes erhverves fra DavidLynch.com

Mulholland Drive - gå efter R1

Dune - Tror jeg simpelthen man skal holde sig fra indtil videre da der ikke
eksisterer nogle ordentlige transfers (de er vist alle non-anamorphic).

mvh
Rolf Nordahl

Fra : David T. Metz

Dato : 11-12-02 10:31

Rolf Nordahl skriblede:
> Dune - Tror jeg simpelthen man skal holde sig fra indtil videre da
> der ikke eksisterer nogle ordentlige transfers (de er vist alle
> non-anamorphic).

Jeg hørte på et tidspunkt rygter om en ultimativ udgivelse af den med
fraklip etc., men jeg stoler ikke så meget på det - har på fornemmelsen
Lynch har opgivet den.

David

Fra : Morbid Angel

Dato : 11-12-02 08:36

On Mon, 9 Dec 2002 23:47:09 +0100, "Martin Trier Lund"
<trierlund@stofanet.dk> wrote:

Du kan købe Elefantmanden med danske tekster her
http://www.dvdoo.com/dvdoo/film.asp?Command=7221

Og Dune her
http://www.proshop.dk/proshop/visprodukt.asp?id=5706101572402

mvh