Vægtkonsulenter og DDV
Fra : Therese

Dato : 09-12-02 23:36

Hej NG
Jeg er ny i gruppen og er faldet over mange indlæg med Vægtkonsulenter og
DDV. Er det det samme, der refereres til, og (kort fortalt) hvad går det ud
på. Jeg har kigget i trådene, men det er lidt uoverskueligt, og de er ofte
meget indforståede.
Hvordan kommer man med i det?
Mange hilsner
Therese

Fra : Web . Woman

Dato : 10-12-02 00:25

"Therese" <8758@b.iha.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> DDV. Er det det samme, der refereres til, og (kort fortalt) hvad går det

De danske Vægtkonsulenter og vægtkonsulenter er det samme:

Her er linket
http://www.weightconsultants.com/da/

Hvad der kan siges om dem, er vist allerede sagt mange gange her i gruppen
*S*
Prøv at kig på deres hjemmeside.

Mvh. Lisbeth

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-02 16:49

Therese wrote:

> Hej NG
> Jeg er ny i gruppen og er faldet over mange indlæg med Vægtkonsulenter og
> DDV. Er det det samme, der refereres til,

jepper

DDV er for så vidt bare forkortelsen for De Danske Vægtkonsulenter

> og (kort fortalt) hvad går det ud
> på.

Tja kort fortalt er desværre ikke det samme som du får det noget
fyldestgørende ud af fortællingen.

Kort fortalt: Motivation og inspiration for mennesker som ønsker at tabe
sig uden motion (og ja, det kan lade sig gøre. Jeg har tabt 18 kilo
siden august, hvor jeg startede på DDV. Står desværre lidt stille i
øjeblikket, men julefrokosterne er heldigvis overstået, så jeg er "back
on track")

Metode: Man følger en kostplan og et ugentlig
inspirationsmøde+kontrolvejning, hvor man snakker om masser af
grønsager, næsten ingen fedt, næsten ingen sukkerholdige produkter, en
del fisk, en del kød.

Pris: Indmeldelse 200 kroner derefter kr. 45 pr. uge, sålænge man er
igang med at tabe sig. Når idealvægten* er nået så kan man fortsætte i
princippet resten af livet.

*: Det er princippet om BMI som bruges til at vurdere idealvægten.

> Jeg har kigget i trådene, men det er lidt uoverskueligt, og de er ofte
> meget indforståede.

Tja, sådan er det nu engang. Man kan ikke altid remse alle ting op for
at "nyankomne" skal få det hele med. Nogen gange bliver man nød til at
komme videre i dikussionerne.

> Hvordan kommer man med i det?

Du møder op i din lokale afdeling og ser hvad det er for noget. Hvis du
er til det, så lægger du 200 kroner i indmeldelse og du er igang.

Det skal lige siges, at DDV er ved at julelukke rundt om i landet indtil
det nye år, så det er det smarteste for dig er at vente til det nye år.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-02 16:49

Fra : Therese

Dato : 13-12-02 21:15

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det skal lige siges, at DDV er ved at julelukke rundt om i landet indtil
> det nye år, så det er det smarteste for dig er at vente til det nye år.

Jeg har været inde på hjemmesiden og set det med julelukningen. Jeg tror nu
under alle omstændigheder det vil være mest motiverende at vente med at
starte til efter jul og så bare huske at tænke sig om under alle
julemiddagene

Er der nogen herinde, der går ved DDV i Århus?

Mange hilsner
Therese