Hvilket grafikkort?
Fra : MKR

Dato : 05-03-01 12:05

Hej!

Jeg står for at skulle ud at købe nyt grafikkort til en lidt ældre k6-350
mhz maskine, men har ikke så meget forstand på disse. Jeg har set lidt på et
Matrox G400, men ved ikke om dette er det helt rigtige til mit behov.
Kortet skal primært bruges til afspilning på tv-skærm så derfor vil jeg
høre Jer efter hvilket grafikkort I kan anbefale der klare denne funktion
bedst? Ellers er der ikke en masse store krav til kortet andet end at det
skulle kunne bruges til lidt mindre krævende spil.

Håber I kan hjælpe mig...

Mvh

Morten

Fra : Butch

Dato : 05-03-01 15:33

Hej
Nu skriver du ikke lige hvad det er du skal afspille på tvskærmen, men hvis
det er film og presentationer er G450 et rigtig godt valg. Jeg mener ikke du
kan få G400 med tv out. Men et andet godt alternetiv kunne være et asus
v7100 det har jeg selv gode erfaringer med. Det er et rigtig godt allround
kort. Hvis du vil spare lidt penge kan du købe 16mb udgaven den er lidt
billigere end 32mb udgaven. Og hvis du ikke forventer at skulle spille
krævende spil betyder det ikke noget.
Hilsen
Butch