Hjælp til netværksbøvl
Fra : Per Bruus

Dato : 10-12-02 01:27

Efter at jeg har opgraderet til 10,2 har jeg haft
en del bøvl med at få min adsl forbindelse til at
køre stabilt.

Normalt er Mac ikke slukket, men hvis jeg gør det
eller bare genstarter, stå den længe i opstarten på
"venter på network initialitaions" men starter dog.
Men den kan ikke komme på nettet.

Den er forbundet sammen men en PC via en switch
og en netværksprinter. Jeg bruger DHCP og
appletalk er aktiv.

Mine netværksevner er yderst begrænset, når bare
det virker rører jeg helst ikke ved det, men jeg
ka' sgu' it' finde ud af det, er det de dynamsike
IP adresser der laver ged i det, eller kan jeg vælge
en anden netværksopsætning.

Det skal lige siges at det altid lykkedes at få forbindelse
hvis jeg slukker svitchen, roder lidt rundt i opsætningen
og sætter den tilbage til den orginale opsætning.
så går der 10-15 minutter så er der forbindelse.

Er der en der kan forklare en fatsvag, hvad der er
årsagen. ?

Et lille ekstra spørgsmål.
Jeg har en extern brænder og harddisk der tilkoblet via
firewire, er det muligt at dele disse mellem OS10,1 og
vin XPpro. Så man slipper for at hive ledninger ud af
den ene puter og slutte dem til den anden.

vh
Per