Sunsite versus TDC
Fra : Tom Dissing

Dato : 09-12-02 22:07

Er der nogen der kan forklare forskellen på de forskellige News servere her
I landet.
Jeg mener edb.mac er noget nær den langsomste af dem alle ( altså NG)
hvorfor er det tilfældet !?
Hvorfor har jeg fejl, fejl, og atter fejl på min TDC opkobling igen og igen
!?
I forhold til SunSite.. Så virker det somme tider, mens det andre gange er
Nede I flere dage !?
Tom

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-12-02 22:29

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> [...]
> !?
> I forhold til SunSite.. Så virker det somme tider, mens det andre gange er

TDC news server har ikke fungeret korrekt det sidste års tid. Den kører
LIGE nu, men om den virker i morgen vides ikke.

Faktisk burde du abbonnere på tele.internet.news-service for så vil du
kunne se at der er en del tråde omkring netop dit problem.

Sunsite har været meget stabil, men det er rigtigt at den efterhånden
ofte går i knæ, men det kan jo netop skyldes at mange fustrerede TDC
kunder vælger den fremfor TDC egen news server ?!

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 09-12-02 23:02

On Mon, 9 Dec 2002 22:28:43 +0100, jesper@gylling.net ([2900] Jesper
Haaber Gylling) wrote:

>TDC news server har ikke fungeret korrekt det sidste års tid. Den kører
>LIGE nu, men om den virker i morgen vides ikke.

nej men nu har tdc news server også ca 33 000 flere grupper at se til
ind sunsite + dem der vedligeholder sunsite er ulønnet og kun gør det
fordi de kan li det og er gode til det !

>Faktisk burde du abbonnere på tele.internet.news-service for så vil du
>kunne se at der er en del tråde omkring netop dit problem.

jeg ved sgu ikke om man bliver kloger af det - Sonny kommer med lidt
info i ny & næ ..... men ellers så er de fleste tråde noget med at
folk er sure over den ikke køre også kommer til at handle om noget
andet..... de her tråde....

>Sunsite har været meget stabil, men det er rigtigt at den efterhånden
>ofte går i knæ, men det kan jo netop skyldes at mange fustrerede TDC
>kunder vælger den fremfor TDC egen news server ?!

Nahh ja den går da ned .... men der er jo heller ikke nogen lønnede
medarbeder der har til opgave at holde øje med den hele tiden - det
ved_jeg så ikke om der på tdc s ( ? )

i det hele taget er tdc s news server omspundet med stor hemlighed
om hvad det er for noget maskineri hvad det har kostet hvem og hvornår
den bliver vedligeholdt... men jeg synes egenligt den har haft nogen
dage hvor den har kørt ok ... men det er ikke noget man skal regne
med.

Mv
Bo M Mogensen

--
http://www.chokmah.dk/ agnet ? sådan :http://shor.ter.dk/676077214
No Tame dog is gonna take my bone (Lou Reed)

Fra : Ivar Madsen

Dato : 10-12-02 07:44

Bo Mørch Mogensen skrev Mandag den 9. december 2002 23:01 i
tele.internet.news-service:

> i det hele taget er tdc s news server omspundet med stor
> hemlighed om hvad det er for noget maskineri hvad det har kostet
> hvem og hvornår den bliver vedligeholdt.

Hvem der har med serveren at gøre er ikke nogen hemlighed, det har
de skrevet her i gruppen op til flere gange.

Ivar Madsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-02 23:30

In article <1fmy3id.5l5ilz1vquif4N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Faktisk burde du abbonnere på tele.internet.news-service for så vil du
> kunne se at der er en del tråde omkring netop dit problem.

Kan man ikke lave en korrekt FUT i suppen? Ikke alene krydsposter du, du
krydsposter til en udbyderspecifik gruppe, så alle der ikke er opkoblet
via TDC, kan ikke følge tråden (andet end det af den der er i
dk.edb.mac, og det er nok ikke interessant for ikke-TDC kunder).
Yderligere så vil folk der ikke er opkoblet via TDC få en fejl når de
prøver at svare, da den ene af grupperne ikke findes på deres newsserver.

> Sunsite har været meget stabil, men det er rigtigt at den efterhånden
> ofte går i knæ, men det kan jo netop skyldes at mange fustrerede TDC
> kunder vælger den fremfor TDC egen news server ?!

For min egen del er det ikke frivilligt, jeg er ikke TDC kunde mere.

FUT sat.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 09-12-02 23:30

Fra : Christian Bech

Dato : 11-12-02 23:44

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> skrev:

> [...]
>Yderligere så vil folk der ikke er opkoblet via TDC få en fejl når de
>prøver at svare, da den ene af grupperne ikke findes på deres newsserver.

Og endnu værre: det er utilgiveligt at være skyld i, at Bo Mørch
Mogensen alias Chokmah alias Bo Myhlendorph Mogensen alias Bo Warming
alias Rabies The D@g opdager dk.edb.mac. Inden længe vil de fleste af
os være indklaget tli vores ISP og resten vil bruge deres tid på at
stave sig igennem mærkværdigt stavede indlæg eller opdatere filtre for
at fange tossens skiftede profiler.

XFut: dk.snak.offtopic
--
Christian

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-12-02 22:43

On Mon, 09 Dec 2002 22:06:30 +0100, Tom <tom@mir.dk> wrote:

[...]

> [...]
> !?
> I forhold til SunSite.. Så virker det somme tider, mens det andre gange er

Jeg kan anbefale at få en konto hos <http://news.cis.dfn.de/>.

Det er den mest stabile newsserver jeg har anvendt, og det er gratis
at få en konto hos dem.

No trees were killed in the sending of this message. However,

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 10-12-02 00:26

Hej Jonas

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> On Mon, 09 Dec 2002 22:06:30 +0100, Tom <tom@mir.dk> wrote:
>
> [...]
>
> Jeg kan anbefale at få en konto hos <http://news.cis.dfn.de/>.

Det er måske et lidt dumt spørgsmål; men har den også alle de danske
grupper med?

Og forøvrigt, er der nogen der ved, hvorfor lige *.mac.*-grupperne altid
er de langsommeste at hente, og det er uanset, om det er TDC eller
suncite. Og findes der i øvrigt andre åbne servere i DK, så man kan
sprede sig lidt fra Sunsite?

/Sebastian

> Det er den mest stabile newsserver jeg har anvendt, og det er gratis
> at få en konto hos dem.

DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-12-02 00:30

In article <1fmy8m0.jnpmrr13j9rk0N@0xc3f99836.arcnxr6.ras.tele.dk>,
sadyhr@mail.tele.dk (Sebastian Adorján Dyhr) wrote:

> Og forøvrigt, er der nogen der ved, hvorfor lige *.mac.*-grupperne altid
> er de langsommeste at hente, og det er uanset, om det er TDC eller
> suncite.

Årsagen for den nærværende gruppe kan skyldes trafikmængden. Det kan
også skyldes at forventningens glæde er større ved mac-grupperne, og det
derfor bare virker som om det tager længere tid.

Jeg hælder selv mest til den sidstnævnte teori.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mikkel Pagh

Dato : 10-12-02 00:36

In article <sbffc-aj.ln1@wintermute.verture.net>,
Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Jeg kan anbefale at få en konto hos <http://news.cis.dfn.de/>

Jeg bruger den samme, og jeg har ikke oplevet problemer indtil nu.
Altså absolut anbefalelsesværdig!

Venlig hilsen Mikkel