2gange voodoo
Fra : Lars og Jane

Dato : 10-12-02 04:53

Hejsa
ville lige høre on der er nogen der har erfaring, med at
koble 2 graffikkort i samme maskine.
det drejer sig om voodoo 2 kort ( 12 mb pci )Har ikke en agp port.
men de er af forskellig fabrikat, den ene er INNOVISION den anden ved
jeg ikke hvad er..
skal man have driver til dem begge to eller er det nok til den ene ???
Jeg ville gøre det for at min søn kunne køre LEGO RACER 2, som kræver
16mb grafikkort, men det hjalp ikke...
Håber der er nogen der kan hjælpe, da han jo gerne vil prøve sit nye spil...
Mvh. Far & Søn....

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 10-12-02 13:11

"Lars og Jane" <ljgk@vejen-net.dk> crashed Echelon writing

> [...]
> 16mb grafikkort, men det hjalp ikke...
> Håber der er nogen der kan hjælpe, da han jo gerne vil prøve sit nye

Det vil ikke hjælpe. LEGO Racer er ikke designet til Glide, som de gamle
Voodoo kørte.

Kig hellere efter et TNT eller Geforce kort til PCI (kan fås fra 400,- som
nyt)

Voodoo2 er pass-through add-on kort, som vil sige det kræver i forvejen et
grafikkort. Her tilsluttede man så med et kabel sit eksisterende
grafikkort, og skærmen til Voodoo2 kortet.

Voodoo2 kortet blev først aktivt når der var spil som startede der brugte
Glide eller OpenGL (var mest i eksperimentel fasen).

Med Voodoo2, kunne man køre 2 præcis ens kort i SLI. Det gav næsten dobbelt
op med hastighed.

--
Bjarke Andersen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 10-12-02 18:41

On Tue, 10 Dec 2002 12:10:44 +0000 (UTC), Bjarke Andersen wrote:

>Det vil ikke hjælpe.

Sikkert ikke...

>LEGO Racer er ikke designet til Glide, som de gamle
>Voodoo kørte.

....men Voodoo2 kunne også godt køre DirectX.

>Med Voodoo2, kunne man køre 2 præcis ens kort i SLI. Det gav næsten dobbelt
>op med hastighed.

Næh, men det gav større opløsning uden tab af hastighed, 1024x768 mod
800x600.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Zedechiah

Dato : 14-12-02 11:16

> Med Voodoo2, kunne man køre 2 præcis ens kort i SLI. Det gav næsten
dobbelt
> op med hastighed.

Ahh... Det gjorde det nu ikke. Det gav mere, men i praksis ikke mere end 40%
ekstra. Har selv kørt med det.

Jonny.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 10-12-02 14:25

On Tue, 10 Dec 2002 04:52:39 +0100, Lars og Jane <ljgk@vejen-net.dk> wrote:

> [...]
> 16mb grafikkort, men det hjalp ikke...
> Håber der er nogen der kan hjælpe, da han jo gerne vil prøve sit nye

Hej
Jeg har haft to forskellige voodoo 2 kort kørende i sli på et tidspunkt.
For at få det til at virke skal du have et 2D kort i forvejen. De to voodoo
kort sætter du i to pci slots ved siden af hinanden og forbinder dem med
det lille flad kabel som følger med kortet. På ydre siden forbinder du dit
2D kort til det ene voodoo kort med loop kablet. Du kan godt undvære loop
kablet. Men så skal du manuelt flytte skærmkablet fra 2D kortet til voodoo
kortet, hver gang du spiller.
I vindows skal du kun installere driverne en gang, så virker begge kort. Du
skal måske også slå SLI til i skærm opsætningne hvis den ikke er slået til
af sig selv.
Det er begrænset hvor mange spil der kører godt på en sådan opsætning. Min
erfaring er at Unreal, unreal tournament og Quake2 kører ganske godt. Quake
3 kan også spilles men kun med alt øjen gejl slået fra.
Hvis dit formål er at kunne kører lego racer 2 skal du nok ikke forvente
dig at du kan gøre det med voodoo kortene. Så skal du købe et brugt TNT2
kort. Du kan sikkert får det meget billigt. Prøv at sæt en købes annonce i
marked.edb.privat. Jeg vil skyde på et 100-150kr er prislejet for et TNT2
kort.

En stor fordel ved TNT kortet er også at du kan spille i 32bits farver. Det
kan voodoo kortet ikke. Der er meget stor forskel i hvor godt spillet ser
ud i 32bit ift. 16bit

--
Thomas Hansen