Træning/fitness
Fra : Anne Stokholm

Dato : 09-12-02 20:06

Hejsa..

Jeg går og overvejer at begynde i et fitnesscenter, men er endnu kun i
overvejelsesfasen (desværre *G*). Jeg er bare meget meget ked af de priser
de kører med. Her snakker vi 400-500 kroner om måneden. Det kan der ikke
blive til i mit budget (er på SU).

Nu vil jeg altså lige høre om nogen herinde har fundet noget billigere enten
i Herlev-området, eller Allerød-området.

Endvidere vil jeg da også gerne høre hvor effektivt den form for træning er,
som nok ender med at blive noget muskeltræning på nogle maskiner.

Med venlig hilsen

Anne Stokholm
--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Thomas Schreiber - s~

Dato : 09-12-02 21:24

Husk på at muskler vejer ca. 8 gange så meget som fedt! Desuden er det en
del mere effektiv, og ikke mindst billigere at gå på kur.

Jeg formoder du ikke skal træne for at få en bedere ifur, men for at tage
dig?

--

Venligst / Regards
Thomas Schreiber - stall.dk

Fra : Anne Stokholm

Dato : 09-12-02 21:28

"Thomas Schreiber - stall.dk" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote in

> Jeg formoder du ikke skal træne for at få en bedere ifur, men for at tage
> dig?

Ideen var lidt med det, at jeg blev strammet lidt op, og fik arbejdet fedtet
væk, og så ville jeg da ikke klage hvis jeg fik muskler i stedet. Heller
ikke selvom de vejer mere.

Endvidere har det også noget at gøre med, at jeg gerne vil i lidt bedre
form. Det har jeg brug for i min hverdag, og vil ikke mindst få brug for det
senere i livet.

Med venlig hilsen

Anne Stokholm *der ikke udelukkende vil omlægge sin kost*

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Karen

Dato : 09-12-02 22:49

On Mon, 9 Dec 2002 21:28:14 +0100, "Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>senere i livet.
>
>Med venlig hilsen
>
>Anne Stokholm *der ikke udelukkende vil omlægge sin kost*

Hvor læser du henne? For jeg har abo gn Form og Fitness med speciel KU
rabat..hvilket betød jeg fik et guld abonnement kontant betalt for
omkring 2600 kr. Men det er godt nok et halvt år siden.

--
Karen

Fra : Karen

Dato : 09-12-02 22:49

Fra : Anne Stokholm

Dato : 10-12-02 15:19

"Karen" <cowboyhat@sol.dk> wrote in message

> Hvor læser du henne? For jeg har abo gn Form og Fitness med speciel KU
> rabat..hvilket betød jeg fik et guld abonnement kontant betalt for
> omkring 2600 kr. Men det er godt nok et halvt år siden.

Der er ingen rabatordninger ud fra hvad jeg har kunnet læse. Jeg har søgt på
nogle forskellige centre i storkøbenhavn, og prisen var altså nogenlunde det
samme, og lå på 400-500 pr. måned.

/Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Karen

Dato : 10-12-02 19:57

On Tue, 10 Dec 2002 15:18:33 +0100, "Anne Stokholm" <tilanne@yahoo.dk>
wrote:

> [...]
>nogle forskellige centre i storkøbenhavn, og prisen var altså nogenlunde det

Du skriver ud fra hvad du kan læse..i form og fitness opgiver de ingen
priser før du står dernede. Så prøv at gå derned og tal med dem, husk
dit studiekort. Det var det jeg gjorde, og der lagde de selv ud med
rabatpriserne.

--
Karen

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-12-02 23:17

"Thomas Schreiber - stall.dk" skrev:

> Husk på at muskler vejer ca. 8 gange så meget som fedt! Desuden er det en
> del mere effektiv, og ikke mindst billigere at gå på kur.

For så vidt angår effektiviteten er jeg ikke enig. Er man overvægtig får man
rigtig meget ud af fitnesstræning. Større muskler giver højere
(fedt)forbrænding, idet større muskler bruger mere energi "for at holde sig
ved lige". For ikke at tale om den (fedt)forbrænding der finder sted i
træningslokalet. Prisen for et abonnement i et fitnesscenter kan man så mene
om hvad man vil :). Den største vægttab opnår man uden tvivl ved kombination
af fitnesstræning og kostomlægning. Det er i hvert fald min erfaring.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Vægten er kun et udtryk for
hvor dybt vores fodspor bliver i

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-12-02 22:56

"Anne Stokholm" skrev:

> Jeg går og overvejer at begynde i et fitnesscenter, men er endnu kun i
> overvejelsesfasen (desværre *G*). Jeg er bare meget meget ked af de priser
> de kører med. Her snakker vi 400-500 kroner om måneden.

Hvor ser du de priser? Er det månedsprisen for et 12 måneder abonnement?

Det kan der ikke
> blive til i mit budget (er på SU).

Det kan også gøres billigere med et 12 måneders abonnement.

> Nu vil jeg altså lige høre om nogen herinde har fundet noget billigere
enten
> i Herlev-området, eller Allerød-området.

Prøv at kigge på http://www.sportsclub.dk/ - træner selv i centret i
Allerød. Sammenlignet med Form & Fitness i Lyngby (hvor jeg også har trænet)
er Sportsclub i Allerød større arealmæssigt, har flere kredsløbsmaskiner og
flere træningsmaskiner. Tilmed er prisen lavere (jeg ser her bort fra evt.
firmaordninger, som ellers kan banke prisen lidt ned).

> Endvidere vil jeg da også gerne høre hvor effektivt den form for træning
er,
> som nok ender med at blive noget muskeltræning på nogle maskiner.

Fitnesstræning og kredsløbsmaskiner lagt sammen med lidt kostomlægning skal
nok få fedtet væk :).

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : KatjaStrofen

Dato : 09-12-02 23:17

Kenn Gerdes <kenn@kenngerdes.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ij8J9.63043$HU.4612683@news010.worldonline.dk...

> Hvor ser du de priser? Er det månedsprisen for et 12 måneder abonnement?
>
> Det kan der ikke
>
> Det kan også gøres billigere med et 12 måneders abonnement.

LOL ja.. selvfølgelig kan det det! - men som studerende gætter jeg på.. at
hun heller ikke har råd til at smide 2400 på bordet.. fra dag et.. - som man
skal nogle steder!

selvfølgelig tilbyder nogle pbs - men det er bare enormt bittert.. hvis man
taber interessen efter to måneder

katja

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-12-02 23:26

"KatjaStrofen" skrev:

> selvfølgelig tilbyder nogle pbs - men det er bare enormt bittert.. hvis
man
> taber interessen efter to måneder

Så er det endnu mere surt at have betalt fx 2.400 kr. og føle pengene er
spildt. Sportsclub opererer med 6 måneders abonnement, og lidt højere
"startpris" for PBS-abonnement uden bindning. Så kan man jo prøve om det er
noget for en.

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 09-12-02 23:26

Fra : Anne Stokholm

Dato : 10-12-02 15:16

"KatjaStrofen" <katja@katjastrofenremove.dk> wrote in message

> [...]
man
> skal nogle steder!
>
> selvfølgelig tilbyder nogle pbs - men det er bare enormt bittert.. hvis

Lige præcis sådan min situation er.

/Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : KatjaStrofen

Dato : 10-12-02 15:59

Anne Stokholm <tilanne@yahoo.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:at4suq$10fvdo$1@ID-136857.news.dfncis.de...

> man
>
> Lige præcis sådan min situation er.
>
> /Anne Stokholm

Kan godt følge dig.. stod nemlig i samme situation for et par år siden - og
havde jeg valgt et af de steder med pbs og uha priser.. var jeg blevet slemt
bitter idag.. fordi jeg tabte nemlig interessen efter to måneder!

men bliv ved med at søge.. jeg fandt selv steder i odense som have
udemærkede priser - man skal bare være opmærksom :)

katja

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-12-02 17:18

Anne Stokholm wrote:

> Lige præcis sådan min situation er.

Øhhhh, er din situation, at du på forhånd ved at du taber motivationen
efter 2 måneder?
Hvis ja: Har du så tænkt over om motionscenter-metoden er det rigtige
for dig?

Hvis nej: glem mit spørgsmål.

Rent økonomisk er det nok billigst for dig at kigge på madindkøb. Der
findes masser af ernæringsrigtig mad til SU-folket.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anne Stokholm

Dato : 10-12-02 20:07

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Øhhhh, er din situation, at du på forhånd ved at du taber motivationen
> efter 2 måneder?
> Hvis ja: Har du så tænkt over om motionscenter-metoden er det rigtige
> for dig?

Nej, det er vel ikke sådan jeg ser på det. Jeg er skam motiveret. Jeg har
bare _aldrig_ prøvet den form for motion før. Jeg tror altså helt klart at
det er noget der skal prøves i en periode, for at jeg kan se om det er noget
for mig. En prøvetime er sikkert ikke nok, og så må jeg jo punge ud.

> Hvis nej: glem mit spørgsmål.

Nej jeg vil ej

> Rent økonomisk er det nok billigst for dig at kigge på madindkøb. Der
> findes masser af ernæringsrigtig mad til SU-folket.

Det er ikke så meget fordi jeg vil tabe mig. Jeg har brug for at komme i
bedre form, og føler at jeg måske vil strammes lidt op. Men du har da til
dels ret også set i forhold til mig. Maden er jo også en del af træningen.

/Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Anne Stokholm

Dato : 10-12-02 15:22

"Kenn Gerdes" <kenn@kenngerdes.dk> wrote in message

> [...]
> flere træningsmaskiner. Tilmed er prisen lavere (jeg ser her bort fra evt.
> firmaordninger, som ellers kan banke prisen lidt ned).

Ja - det ser da uden tvivl ganske tiltalende ud. Jeg har bare stadig ikke de
900 kroner hver anden måned. Det rækker SU'en desværre langt fra til.

/Anne Stokholm

--
Flere kanaler!
Flere programmer!

Fra : Aagaard

Dato : 24-12-02 12:34

Jeg træner selv i "La Fit" i Grøndals Centeret ved Bellahøj (Kbh.) (Tlf.
38341109), for det er det billigste jeg har kunnet finde. Jeg købte ½ års
træning for ca. 160 kr. pr.md..
Det er ikke noget stort center, men der er hvad man har brug for
(Romaskiner, Cykler, løbebånd samt til vægttræning er der maskiner og
frivægte.

Der er ingen fast instruktør i træningslokalet, derfor den billige pris, men
du kan sagtens bestille en prøvetime med instruktør på. Hvis du ikke har
trænet før, vil jeg anbefale en opfølgende instruktionstime efter et par
måneder.

Håber ikke dette indlæg kommer for sent og du allerede har købt, et
abonnement til 400-500. (c;