Disk, der ikke mounter af sig selv
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 05-03-01 11:35

Hej

Jeg har netop afsluttet installationen af 9.1, hvilket fungerer fint.

Jeg har 2 diske i min 7500, hvoraf den ene har OS liggende og den anden
er til programmer og så videre.

Imidlertid mounter nr. 2 disk ikke af sig selv, hvilket den eller gjorde
før installationen.

Det er godt nok ikke den samme disk, men en anden disk jeg har sat i.

På ID 0 ligger OS (Seagate) og på ID 1 (Quantum) ligger resten. På ID 0
er der en driver, men det er der ikke på ID 1 disken - i følge System
Profiler.

Hvis jeg bruger Drive setup, så mounter den uden problemer.

Begge diske er zero all data formateret inden OS og så videre er
installeret.

--
Ciao Jesper

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 05-03-01 12:44

> [...]
>
> Hvis jeg bruger Drive setup, så mounter den uden problemer.
>
> Begge diske er zero all data formateret inden OS og så videre er

Brug Drive Setup til at opdatere driveren på disken:

"Funktioner" -> "Opdater Driver"

Tjek også om driveren er sat til at auto-mounte disken:

"Funktioner" -> "Indstillinger for enhed..."

Hvis ikke dette virker kan du prøve at formatere den disk der ikke
mounter/mangler driver igen.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg er boligløs i København fra 1 april

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-03-01 18:40

Hej Jesper

Åbn Drive Setup og marker den disk, der ikke vil mounte ved opstart. Gå til
Options og vælg 'Update Driver'. Det skulle mget gerne lægge en diskdriver
på den Quantum disk også.

Du kan også forsøge flg. Hvis du ikke har det, så hent Iomegaware 2.8 og
installer den på din startdisk. Den Iomegadriver extension, der så bliver
installeret er så genial, at den kan mounte harddiske ved upstart. En anden
løsning er kontrolpanelet Silverlining 2.2.2. Den kan også gøre det samme.
BEMÆRK, du må _kun_ bruge version 2.2.2, da der ellers kan opstå konflikter
med Mac OS 9.x og 9.1.

mvh. Erik Richard

Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
>
> Hvis jeg bruger Drive setup, så mounter den uden problemer.
>
> Begge diske er zero all data formateret inden OS og så videre er

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962