Hente HTML sider fra browser
Fra : The_MaXx

Dato : 09-12-02 17:47

Hej gruppe.

Er der en måde hvor jeg kan have en kontakt til en Browser f.eks. Internet
Explorer og hente de HTML sider som den viser/henter. Formålet er at
analysere nogle informationer på en side genereret fra ASP. Men da siden har
login osv kan jeg ikke bare hente den på den simple måde ved hjælp af Java
koden.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 09-12-02 20:34

The_MaXx wrote:

> [...]
> login osv kan jeg ikke bare hente den på den simple måde ved hjælp af Java

Det er nok nemmere at lave login via Java-koden end at "kigge browseren over
skulderen". Det er sandsynligvis bare et par ekstra headere (cookies eller
user/password), der skal sættes.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Simon...

Dato : 11-12-02 19:39

> [...]
over
> skulderen". Det er sandsynligvis bare et par ekstra headere (cookies eller
hvordan gør man det ?? jeg står også lige og skal bruge noget lignende til
et lille hjmmeprojekt :)

og evt. hvis man ville kigge browseren over skulderen, hvordan skulle dette
så gøres ? og kunne man evt, bruge flere browsere ad gangen ?
og kan man fx analysere teksten i browseren og sige hvilke link den skal
til, hvilken grafik der skal gemmes osv ?

tak

mvh.Simon

Fra : Jonathan Stein

Dato : 11-12-02 23:26

"Simon..." wrote:

> over
> hvordan gør man det ?? jeg står også lige og skal bruge noget lignende til
> et lille hjmmeprojekt :)

Man kommer nok ikke uden om at læse lidt på HTTP-protokollen, men hvis man
bruger sessions, så modtager man en header, der består af noget med:
Set-Cookie: ...
- når man sender sine svar skal man så sætte en header, med:
Cookie: ...
- på den måde kan serveren genkende klienten.

Hvis man logger ind på siden http://www.eksempel.dk/login.jsp kunne
HTTP-requestet være:
GET login.jsp?user=bruger&password=kodeord HTTP/1.1
Host: www.eksempel.dk

- hvor serveren svarer:
HTTP/1.1 200 Ok
[...]
Set-Cookie: JSESSIONID=xxx-yyyyyyyyyy; Path=/
[...]

- næste request til serveren kunne så være:
GET indhold.jsp HTTP/1.1
Host: www.eksempel.dk

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 11-12-02 23:42

> [...]
> og kan man fx analysere teksten i browseren og sige hvilke link den skal
> til, hvilken grafik der skal gemmes osv ?

Selv om det sikkert lyder ret skræmmende, kan jeg ikke lade være med at
tænke på Visual Basic. Her er det meget meget nemt at indsætte en IE
komponent og bruge denne til at hente web-sider, for derefter at få
adgang til sidens indhold, pænt ordnet i forskellige Collections. Så
hvis det bare er en lille hurtig hjemmelavet WWW-ripper man skal
bruge, tror jeg ikke Java kan slå VB i hvor lang tid det vil tage at
lave.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 13-12-02 17:05

"Morten F. Hansen" wrote:

> [...]
> hvis det bare er en lille hurtig hjemmelavet WWW-ripper man skal
> bruge, tror jeg ikke Java kan slå VB i hvor lang tid det vil tage at

Du er så to helt forskellige ting, man får. En VB-makro vil være afhængig af,
at IE er installeret (måske endda i en bestemt version).
Måske kunne en tredje løsning være WGET.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 13-12-02 17:07

> Du er så to helt forskellige ting, man får. En VB-makro vil være afhængig af,
> at IE er installeret (måske endda i en bestemt version).

Ja, bestemt er det to helt forskellige ting. Derfor afhænger det også meget
af omstændighederne, hvilken er den bedste. Man skal huske at begge løsninger
er tilgængelige, og gå for den bedste i situationen.

Fra : Simon...

Dato : 13-12-02 21:01

> [...]
løsninger
> er tilgængelige, og gå for den bedste i situationen.
ok tak begge to.
mvh.Simon

Fra : Morten F. Hansen

Dato : 10-12-02 01:21

> [...]
> login osv kan jeg ikke bare hente den på den simple måde ved hjælp af Java

Hvilken slags login taler vi om? NTLM? Noget snavs hvor man skal skrive i
en POST-form? Eller?