Ducati 900 S *SSSSSSSS* - fy Thomas Hjort ~
Fra : Bjørn S

Dato : 09-12-02 17:22

Ja nu har jeg besøgt Haasum og betragtet vidunderet, han har en
halvkåbemodel stående.
Utrolig enkel men aligevel elegant mekanik, og det var vel snak om
forelskelse ved første k(l)ik da den dukket op i en tidligere tråd.
Forsikringen siger ok, bortset fra at jeg kun må ha 2 køretøjer med
ansenitet på.. nå, så ryger min turmaskin, Hondaen på ansvar og
begyndertrind indtil jeg bestemmer mig for om jeg vil beholde den eller ej.
Banken skal jeg ha i tale i morgen, men regner det ikke som noget problem.
Halv eller helkåbe ? Den er da langt nemmere at servicere med halvkåbe...men
den plov ser nu godt ud på den med fuldkåbe, gir den stor forskel rent
aerodynamisk ? Skal jo ikke ud og fræse motorvej, er mer til de snoede
landeveje.
Synd man ikke kan få en prøvetur..... selv om det måske ikke lige er sesong.

Gode modargumenter mod denne maskin modtages med kyshånd ! Argumenter som at
den er tudegrim bider ikke på

/Bjørn

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-12-02 17:35

"Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com> skrev i en meddelelse

Altså. Nu ser det ud til at jeg har startet en hel Ducati 900S lavine. Alle
kan købe undtagen Thomas Hjort fordi han ikke kan få den forsikret :))

> Ja nu har jeg besøgt Haasum og betragtet vidunderet, han har en
> halvkåbemodel stående.

Vil du købe den hos ham? Hvad skal han have for den?

> [...]
> den plov ser nu godt ud på den med fuldkåbe, gir den stor forskel rent
> aerodynamisk ? Skal jo ikke ud og fræse motorvej, er mer til de snoede

Jeg synes den er mere sprød med helkåbe. Men det betyder sikkert ikke noget
rent aerodynamisk på en landevej.

> Synd man ikke kan få en prøvetur..... selv om det måske ikke lige er
sesong.

Hvorfor kunne du ikke det? Du skal ihvertfald ikke købe den uden at prøve
den. Jeg var engang ved at købe en VMAX hos ågesen, men ombestemte mig efter
en prøvetur.

> Gode modargumenter mod denne maskin modtages med kyshånd ! Argumenter som
at
> den er tudegrim bider ikke på

Fordi der skal være en 900S tilbage til mig i DK når jeg finder ud af det
her forsikringspjat!!!

Mvh Thomas

Fra : Bjørn S

Dato : 09-12-02 18:17

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Altså. Nu ser det ud til at jeg har startet en hel Ducati 900S lavine.
Alle
> kan købe undtagen Thomas Hjort fordi han ikke kan få den forsikret :))

Du har da i det mindste startet én gammel rullesten
Så se til at bliv lidt eldre

> Vil du købe den hos ham? Hvad skal han have for den?
Tja og nej, man hører jo så mangt... og det gør man vel egentlig om de
fleste ?
Har da tidligere fået utrolig god service i deres butik i det mindste.
Prisen er den samme som annonsert hos importør.

> [...]
>
> Hvorfor kunne du ikke det? Du skal ihvertfald ikke købe den uden at prøve
> den. Jeg var engang ved at købe en VMAX hos ågesen, men ombestemte mig

Det må nok lade sig gøre når jeg føler jeg har alt andet på det rene med
økonomi og beslutning.
Den han havde stående var solgt.
Det er jo noget helt andet end hvad jeg tøffer rundt på nu ( Honda NTV).
Sagen er jeg vil ha noget med mere bid i, uden at det koster for meget på
comforten, samtidig gør det ikke noget om den ser godt ud, og her er den
første cykkelen som fået mig til at åbne øjnene ordentlig

/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-02 21:34

"bortset fra at jeg kun må ha 2 køretøjer med ansenitet på"

Skift selskab eller forklar dem og få dem overbevist om at du ikke har
hjemmeboende børn e.l., der vil køre i dit navn.
Der burde faktisk være mængderabat, man kan jo kun føre et køretøj ad
gangen. Og man bliver da ikke pludselig en dårligere trafikant, bare fordi
man har mere end 2 køretøjer

--
Mvh.
Henrik (som pt. har 5 indregistrerede køretøjer på adressen, på elite-trin)

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Bjørn S

Dato : 09-12-02 22:04

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" <xng@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Der burde faktisk være mængderabat, man kan jo kun føre et køretøj ad
> gangen. Og man bliver da ikke pludselig en dårligere trafikant, bare fordi

Har lige skiftet til Top i år fordi jeg der fik den laveste premie på MC'en.
Det betinget så at jeg tog bilen med, hvor jeg har elitepremien i forvejen.
Da jeg var for sen ude til at forflytte den står den stadig i Alka og bliver
først overflyttet i maj.... så de har foreløbig ikke fået en krone for den,
men jeg har fået rabatten på cykkelen.

Måske skulle jeg præsse dem lidt, syntes også det er lidt surt at starte på
nyt, jeg bor alene, og kan jo kun ride en da..... ting ad gangen, det samme
kan en eventuel tyv.
Eller så skulle jeg spille dum og sige, hej, jeg har jo elite på Hondaen, så
får jeg jo det på Duc'en også, for så at glæmme at overføre bilen, selv om
det skal ske automatisk...men den hopper de nok ikke på

Var det ikke en her inde som var oppe i slagsmål med sit selskab om lige
dette for en tid tilbage ?

/Bjørn

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 10-12-02 10:16

Presse dem, er da et forsøg værd. Da jeg i sin tid prøvede jeg flytte til
Tryg, fik jeg dem med til 3 køretøjer, men på det tidspunkt var bestanden
hurtigt voksende, og toppede ved 6, så jeg måtte opgive Tryg (Tryg havde dog
kun kendskab til 4 af dem). Også selv om min ene MC (som det eneste var
forsikret ved TopDK). De talte alle køretøjer med, uanset hvor de var
forsikret. Siden har jeg så lært at man bare skal tie stille med nogle af
køretøjene og lade dem blive i det gamle selskab. Det har jeg aldrig hørt
noget for
Men der findes altså også mange selskaber som er ligeglad med hvor mange
køretøjer man har. Alternativt kunne man foreslå, at de bare kan indføje en
klausul, hvor der står de ikke dækker ved udlån. Både Tryg og TopDK, sagde i
sin tid at det var fordi de mente man lånte sine køretøjer ud, når man havde
så mange.

--
Mvh.
Henrik

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-12-02 22:39

On Mon, 9 Dec 2002 17:22:24 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>
wrote:

Hej Bjørn.

>Gode modargumenter mod denne maskin modtages med kyshånd ! Argumenter som at
>den er tudegrim bider ikke på

Der findes da ikke eet argument på denne jord imod at erhverve en
Ducati - Det er verdens sjoveste legetøj )))

Og forresten dens udseende - Kunst kan ikke diskuteres

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 09-12-02 22:39

On Mon, 9 Dec 2002 17:22:24 +0100, "Bjørn S" <bjosko@REmoVEyahoo.com>

Hej Bjørn.

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-02 12:36

> Der findes da ikke eet argument på denne jord imod at erhverve en
> Ducati - Det er verdens sjoveste legetøj )))

Det er der faktisk. Jeg overvejede seriøst at købe en 79' 500 pantha til
brug i sidevogns ræs. Men jeg vidste at fik jeg sådan et klenodie hjem i
garagen, så ville jeg aldrig kunne få mig selv til at hugge den op og køre
ræs på den. Så jeg købte en suzuki istedet

Mads Lund
GS500 dirttrack

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-12-02 22:05

On Tue, 10 Dec 2002 12:36:16 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

Hej Mads.

> [...]
>garagen, så ville jeg aldrig kunne få mig selv til at hugge den op og køre
>ræs på den. Så jeg købte en suzuki istedet

Det er jeg meget enig i.
Jeg fik Paso'en som totalskadet vrag, og brugte en vinter til at
genopbygge den - Det har jeg ikke fortrudt et sekund.
Noget andet er så, at den 750'er motor der sidder i den er den motor i
Pantah serien der standardmæssigt er leveret i den skrappeste tuning
af de modeller der kom i dens samtid.
74 HK er ikke meget, men den har et bundtræk der til fulde kompenserer
for hvad den mangler på toppen.
Jeg er forresten ikke i tvivl om at en 500 motor ville kunne klare sig
i sidevognsræs, men det ville være synd

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jack Jensen

Dato : 10-12-02 12:57

"Steen Gruby" <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in message
> [...]
> >
> Der findes da ikke eet argument på denne jord imod at erhverve en
> Ducati - Det er verdens sjoveste legetøj )))

Det skulle da lige være kørestillingen.
Jeg ville nødig køre en tur på 200-300 km i et stræk på den.
Få for guds skyld en prøvetur inden du køber.

Mvh
Jack
VFR750

Fra : lange

Dato : 10-12-02 15:07

> Det skulle da lige være kørestillingen.
> Jeg ville nødig køre en tur på 200-300 km i et stræk på den.
> Få for guds skyld en prøvetur inden du køber.

Det er da ikke noget problem. Efter 150 km skal man jo alligevel ind og
tanke, og tisse, og ryge, og drikke en cola og fortælle nogle løgnhistorier.
Så efter 30-40 minutter er man da klar til næste etappe.

Lange
VFR750

Fra : Jack Jensen

Dato : 10-12-02 15:11

"lange" <morten.lange@postman.dk> wrote in message
> [...]
løgnhistorier.
> Så efter 30-40 minutter er man da klar til næste etappe.

Nåh-ja - så er det lige en cykel for mig.
Du er da heller ikke til at snyde Morten
Hil
Jack
VFR750
(Som elsker lyden af en V-2'er med nogle gode potter)

Fra : Bjørn S

Dato : 10-12-02 16:31

"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> skrev i en meddelelse
> Det skulle da lige være kørestillingen.
> Jeg ville nødig køre en tur på 200-300 km i et stræk på den.
> Få for guds skyld en prøvetur inden du køber.

> [...]

Det er da også mit hidtil eneste ankepunkt, og en af årsagerne til at jeg
måske vil beholde Hondaen til lige de ture, som også er lidt for lille til
mine ben... men det går da lige.
En VFR er faktisk også en af de ting jeg har overvejet som en
totaludskifting... men så var det jo lige det med kærlighed ved første
kik....
2-300 km i et stræk er nu ikke aktuelt, selvsagt skal der være plads til
tisse-pauser, cola og smøger !!!!
Skal nok få en prøvetur på en eller anden måde inden køb, nogle krav bør man
jo kunne stille inden man smider så mange penge efter noget man først ser
igen i marts.

/Bjørn

Fra : Steen Gruby

Dato : 10-12-02 22:14

On Tue, 10 Dec 2002 12:57:05 +0100, "Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com>
wrote:
Hej Jack.

>Det skulle da lige være kørestillingen.
>Jeg ville nødig køre en tur på 200-300 km i et stræk på den.
>Få for guds skyld en prøvetur inden du køber.

Ducati's forskellige modeller er også meget forskellige mht.
kørestilling.
Min Paso kan man vel nærmest betragte som en sportsturer, man sidder
faktisk kanongodt på den og lange ture er ikke noget problem.
Det er først med de senere rene sportsmodeller der bliver
"småproblemer" med komforten for nogen af os.
Jeg har "lidt" problemer med at sidde på 916/996 pga. den meget høje
tank og min lille "pyntegenstand" på midten
Men det er jo ikke cyklens skyld - vel?

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 11-12-02 00:13

> Jeg har "lidt" problemer med at sidde på 916/996 pga. den meget høje
> tank og min lille "pyntegenstand" på midten
> Men det er jo ikke cyklens skyld - vel?

Til gengæld synes jeg at min 748`eres kørestilling er genial (og sportslig)
til sjov uden for byen :>)

Nøj jeg glæder mig allerede til foråeret, suk !!!

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar