Re.: Stofanet
Fra : otn

Dato : 09-12-02 16:38

Jeg er tilkoblet stofanet. Har et Motorola kabelmodem. På fronten er en
række dioder, hvor den sidste:

orange, activity

konstant står og blinker. Betyder det noget - når jeg hverken
uploader/downloader eller på anden måde er på nettet?

PFT

otn

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 09-12-02 18:58

Hej Ole

Den orange blinken betyder, at der ikke er forbindelse til Stofans
netværk. Den skulle meget gerne skifte til grønt, når du er 'online'...

Hvis den ikke gør det, så prøv at trykke på 'reset' knappen, så vil den
stadig blinke orange og derefter skifte til dskiftevis orange-grøn og til
sidst skulle alle dioder gerne være grønne. Sådan er det ihvertfald på den
Com21, jeg har også fra Stofanet.

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Münster

Dato : 09-12-02 21:31

> [...]
> sidst skulle alle dioder gerne være grønne. Sådan er det ihvertfald på den

Er du sikker. Jeg har et Motorola SurfBoard 4100 på Esenet, der sikkert
teknisk svarer nogenlunde til Stofanet. Den nederste orange lampe står
altid og blinker, så man tror, nogen er ved at hacke sig ind. Jeg har
aldrig set den skifte til grøn. De fire øverste dioder skal derimod lyse
grønt konstant.
Af en eller anden grund blinker sådan nogle netværkslamper hele
tiden. Jeg har også set, at lampen på en Airport basestation står og
blinker hektisk, selv om man ikke laver noget.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 10-12-02 07:18

Hej Henrik

Henrik Münster wrote:

> [...]
> altid og blinker, så man tror, nogen er ved at hacke sig ind. Jeg har
> aldrig set den skifte til grøn. De fire øverste dioder skal derimod lyse

Tja, hvis det er samme funktion som på Com21 modem'et, så ja, men de kan da
godt have ændret på det med andre mærker/modeller.

På min er der 2 faste grønne lys, den 3. er den, der skifter mellem orange og
grønt og viser forbindelsen. De 2 sidste viser transmission og update af
forbindelse, - de er begge grønne. - Den ene blinker kun, når der er trafik og
den anden af dem blinker jævnligt og er så nok en 'updater'...

> Af en eller anden grund blinker sådan nogle netværkslamper hele
> tiden. Jeg har også set, at lampen på en Airport basestation står og
> blinker hektisk, selv om man ikke laver noget.

Jeg har ikke Airport, så det véd jeg intet om, men har da også jævnligt set
blinkende lysshow på div. netværksmoduler...

mvh. Erik Richard

Fra : Jens Rasmussen

Dato : 10-12-02 19:51

> [...]
> tiden. Jeg har også set, at lampen på en Airport basestation står og
> blinker hektisk, selv om man ikke laver noget.

Er ikke helt korrekt: På min AirPort-base lyser den midterste lampe
konstant, mens den til højre giver et kort blink ca. hvert 20. sekund.
vh Jens

Fra : Glenn Pedersen

Dato : 09-12-02 21:30

Ud fra din beskrivelse lyder det som et af de nyere surfboard. Det er
helt ok det står og blinker da det på denne måde kontinuelt opdatere
forbindelsen til serveren.

Fra : otn

Dato : 10-12-02 09:02

Glenn Pedersen <glenn@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Ud fra din beskrivelse lyder det som et af de nyere surfboard. Det er
> helt ok det står og blinker da det på denne måde kontinuelt opdatere
> forbindelsen til serveren.

Ja det må være det "surfboarden" har gang i. Tak for hjælpen.

MVH

Ole