Forsikringsselskaber igen...grrrrrrrrrrrrr~
Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-12-02 16:00

Jeg bliver snart syg eller flytter til Sverige. Disse danske
forsikringsselskaber er simpelthen for latterlige.
Da jeg kikkede VMAX var det helt umuligt at få en forsikring, medmindre det
var i TopDK til +23000 kr. Fair nok, den har 140 heste.

Nu prøver jeg så at forsikre en 900S hos Runa:

Thomas: Hej jeg vil gerne høre om jeg kan forsikre en Ducati 900S hos jer?

Runa: Nu skal jeg lige se..........

Thomas: Bumbum........

Runa: Nej desværre vi forsikre INGEN MC'er af mærket Ducati.

Thomas: Nå, hvorfor ikke?

Runa: Fordi vi har en liste og der står at vi ikke må forsikre Ducati.

Thomas: Hvorfor står den dér på den liste?

Runa: Jahhh, eeehmmm fordi.... ehhh...

Thomas: Er det fordi de bliver stjålet oftere end f.eks Suzukier og den
slags?

Runa: Ja, det er derfor.

Thomas: Hvad kræver det for at få dispensation?

Runa: 1. At man er elitebilist og..

Thomas: Hvad har det at gøre med om den let bliver stjålet? Det er vel ikke
svære at stjæle fra en elitebilist end fra en der har kørt skadesfrit i
f.eks 2 år?

Runa: Nej....Men det er altså et krav...og

Thomas: Glem det, jeg finder et andet sted.

Runa: Ok hej.

Nå, men altså det ser ud til at kaskoen igen kvæler min MC-drøm. Kan være
jeg får råd til en kasko når jeg bliver 70. Men så kan jeg sikkert kun køre
en soft-softchopper og så ka det være ligemeget.

Mvh Thomas
*Med SV650S forsikret hos Runa, med (ca.) samme kraft/vægt forhold som en
900S*

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-02 16:35

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er og hvor du bor. Men prøv nogle af de små
lokale selskaber. Flere er begyndt at forsikre MC'er til fornuftige penge

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-02 16:36

Forresten....

Har Ducati klub DK ikke en forsikringsaftale.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-12-02 18:35

> Har Ducati klub DK ikke en forsikringsaftale.

Ikke mig bekendt.

Check evt www.ducati.dk

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-02 21:36

Hmm. Det mente jeg at have hørt, men så må de da se at få det
Det må være muligt, da der må være en del potentielle kunder.

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 10-12-02 23:11

> Hmm. Det mente jeg at have hørt, men så må de da se at få det
> Det må være muligt, da der må være en del potentielle kunder.

Der har været lidt snak om det, men det er endnu ikke blevet til noget.

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Søren Johansen

Dato : 09-12-02 16:37

"Henrik Nielsen - RaptorMC.dk" skrev:
> Har Ducati klub DK ikke en forsikringsaftale.

Nej, desværre ikke pt.

Mvh
Søren
888

Fra : Freddy Lang

Dato : 09-12-02 16:46

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
>

> Mvh Thomas
> *Med SV650S forsikret hos Runa, med (ca.) samme kraft/vægt forhold som en

Jeg har min cykel (også en SV650S) forsikret hos Tryg, som køretøj nummer
to. Ingen problemer. Men de har så tilligemed også bil og indbo. Kan du ikke
presse det selskab hvor du evt. har bil og/eller indbo? Og et sædvanligvis
godt råd: Snak med din lokale forsikringsagent, ikke deres hovedkontor. De
der papirnussere holder sig sædvanligvis 110% til deres bøger, hvorimod
"your friendly neighbourhood" forsikringsmand normalt er til at snakke med.

Mvh
Freddy

Fra : Tommy Bruus-Jensen

Dato : 09-12-02 17:08

"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg bliver snart syg eller flytter til Sverige. Disse danske
> forsikringsselskaber er simpelthen for latterlige.

Hejsa

Et lille tip: trekroner skelner ikke mellem de forskellige MC'er - kun om de
har over eller under 750 ccm :)
De kræver godt nok at man har alle forsikringerne der, men siden de nu er
billige i forhold til så mange andre går det nok.

Prøv det :)

Mvh Tommy

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-02 23:12

"Tommy Bruus-Jensen" <tommy@fjern.bruus.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> De kræver godt nok at man har alle forsikringerne der, men siden de nu er
> billige i forhold til så mange andre går det nok.

Ringer til dem på Mandag. Jeg vil gå med til at forsikre mig imod
muldvarpeskud og sure opstød bare jeg kan få den kværn forsikret :)

Mvh Thomas

Fra : armand

Dato : 15-12-02 00:26

Hár du undersøgt de svenske priser?
De tyske er absolut lige så latterlige som de danske, og det til trods for
at modellerne kun koster lidt mere end det halve af herhjemme, så der er
mulighed for at svenskerne er ligesåvel forfordelt m.h.t. forsikringspriser
:-/

--
Armand.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 15-12-02 12:12

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at modellerne kun koster lidt mere end det halve af herhjemme, så der er
> mulighed for at svenskerne er ligesåvel forfordelt m.h.t.

Nej. Men det var da en idé. Gad vide om man kunne hitte en liste over
svenske forsikringsselskaber et eller andet sted?

Mvh Thomas

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 15-12-02 13:08

Ved godt at det ikke er helt lovligt, men har du en gammel bil til
vinterkørsel på ansvar, kan du jo lade mc'en forsikre i en andens navn (der
har anciennitet).. Derved kan du selv "optjene" anciennitet på bilen, som
senere kan overføres til din mc... Kender da et par stykker der bruger deres
far, som er elitebillist, til dette, og kan slippe med 8000,- årligt for
fuld kasko på en 2002 R1..

Og nu ingen sure opstød, jeg synes IKKE det er smart, men det er heller ikke
fedt at skulle af med 25000 om året i forsikring for 9 mdr. kørsel...

--
M V H

Peter Jakobsen
YAMAHA YZF 1000 THUNDERACE
http://dfm.divvy.dk/?id=160
Join S.E.T.I@HOME today !

Fra : Jes Vestervang

Dato : 16-12-02 18:43

Peter Jakobsen wrote:

> [...]
> ikke fedt at skulle af med 25000 om året i forsikring for 9 mdr. kørsel...

....og forsikringsselskaberne er ganske gode til forholdsregning, når de i
anledning af et uheld opdager at man kun har betalt en brøkdel af den
rigtige præmie :-/ Det er ihvertfald hvad jeg har hørt :-|
--
mvh Jes Vestervang - der alligevel altid har nøjedes med ansvar til under
1800,- årligt

Fra : Soren S. Jorvang

Dato : 15-12-02 15:36

In article <athnlp$vd0$1@news.cybercity.dk>, armand wrote:

> Hár du undersøgt de svenske priser?
> De tyske er absolut lige så latterlige som de danske, og det til trods for

Til gengaeld tilbyder de delkasko, hvilket goer dem betydeligt
mindre latterlige end de danske!

--
Soren

Fra : D@n Dethlefsen

Dato : 09-12-02 18:40

> [...]
det
> var i TopDK til +23000 kr. Fair nok, den har 140 heste.

Så vil du ikke vide hvad jeg giver i kasko for min 748 hos TopDK.

Lidt mindre end 4K i året uden vinterdækning & med en selvrisko på ca. 9500
kr.-
Desuden er aftalen en fastpræmie aftale incl. 47 forskellige rabatter.
Duc`en er forsikret med udgangspunkt i en nyværdi på 255.000 kr.-
Men jeg er også en gammelt f..... årg 63, med ca. 16 års skadefri kørsel ;>)

Dan - DMCN#561
(Ducati 748 + MZ TS250/2)
www.dethlefsens.dk
slet "FJERN" fra adr. ved svar

Fra : Andrew

Dato : 09-12-02 18:54

Prøv at tænk hvor svært det ville være at forsikre en Hayabusa...

Hvad koster sådan en i grunden fra ny?

Mvh Anderts

Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 09-12-02 21:38

Det er vel ikke svært at få den forsikret. Men prisen er da sikkert høj,
hvis man ikke har kørt en del år.

Fra : Morten Poulsen

Dato : 09-12-02 20:33

> [...]
det
> var i TopDK til +23000 kr. Fair nok, den har 140 heste.

Ja, det er sgu ikke helt gratis at få forsikret en "ordentlig" kværn.

Jeg er selv førstegangs-køber (dvs. anciennitet = røv-og-nøgler) og har en
Ducati 900S i søgelyset. Top-Danmark hæver priserne på deres mc-forsikringer
fra 2003 til små yndige 29.000 kr (ungefähr) for en Ducati 900S. Så kan det
næsten være ligemeget - hellere finde en billigere mc at starte på (nok ikke
en helt dårlig idé alligevel, men ducati'erne er FOR lækre til at jeg lytter
til fornuft . Men Top-Danmark tar nøjagtig samme pris for en 750S, og
efter al sandsynlighed også næste års 620S.

Men hvis man kan forhandle sig frem til lidt anciennitet, skruer på
selvrisikoen og er medlem af en af Top-Danmarks (mange) rabat-grupper kan
man klemme den helt "ned" på ca. 17.000. Så kan jeg da leve med det - og
præmien falder jo ret meget de første par år, så det kan lige hænge
sammen...

mvh Morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-12-02 08:39

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> writes:

> "Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message

<snip>
> [...]
> rabat-grupper kan man klemme den helt "ned" på ca. 17.000. Så kan
> jeg da leve med det - og præmien falder jo ret meget de første par

Efter at have læst alle disse lidelseshistorier bliver jeg mere og mere
glad for at min kære fader tvang mig til at få et køretøj indregistreret
(og forsikret) fra jeg var 18. Det nyder jeg jo så i dag.

Men med de uhyrlige priser; er det så ikke billigere at være selv-forsikret?
Altså nøjes med en ansvar, evt. kombineret med tyveri, brand og hærværk.

Eller har banken noget at skulle ha' sagt i den sag?

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Fra : armand

Dato : 10-12-02 09:57

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en
> [...]
> glad for at min kære fader tvang mig til at få et køretøj indregistreret
> (og forsikret) fra jeg var 18. Det nyder jeg jo så i dag.

Jeg har tidligere plæderet for det fornuftige i at købe den billigst mulige
indregistrerede motorcykel (á: MZ?) så tidligt som muligt (man kan sagtens
stå som forsikringstager af en motorcykel inden man fylder 18!) blot for at
lade #pladen ligge i en skuffe og køre anciennitet ind:
Hvis ansvarsforsikringen løber op i 1000,- kr(?) og vægtafgiften under en
plovmand, kan man ved senere køb af en betydelig motorcykel sagtens se disse
penge godt investeret qua den derved berettigede bonusklasse

> Men med de uhyrlige priser; er det så ikke billigere at være
selv-forsikret?

Da jeg fornyligt fik det argument, at det var tyvetækkligeden af min
motorcykel der gjorde at præmien var så høj (= mere end 25% af købsprisen
årligt!), svarede jeg damen men en kort beregning af at det efter 4 år til
den præmie var dem (selskabet) der i praksis havde stjålet den. Det blev hun
sgu' lidt spids over
Jeg regner ikke skades/tyveri risikoen for at være 25%, så til dén pris
havde jeg aldrig forsikret!!

Det værste scenarie vil være et tyveri, derved at man syd for grænsen vil
kunne købe en komplet motorcykel under 1/3 af DK-brugtprisen til enhver tid,
og dermed genopbygge selv en totalskade.
Selv i tilfælde af at stellet skades, kan man købe sig til et
reservedels-stel oveni; men hvis modellen bliver stjålet mangler man
derimod stellet at bygge på

> Altså nøjes med en ansvar, evt. kombineret med tyveri, brand og hærværk.

Det er især tyveri-delen der fordyrer forsikringen, hvorfor en (mulig)
tyveri-forsikring som tillægsforsikring vil trække præmien op i samme leje
som en fuld-kasko!

> Eller har banken noget at skulle ha' sagt i den sag?

Desværre, ja
Men flere banker har set det umulige i kasko-prisen og vil lade sig nøjes
med en seperat livsforskring der lige akkurat dækker mc'ens værdi, hvorved
de regner sig for at ville få krævet lånet ind selv hvis men skulle gå hen
og dø!

Tilbage står så, at det er tungt nok at blive frastjålet værdier for mere
end 100.000,-; men at skulle afdrage på samme beløb flere år efterfølgende
må være meget surt.
Så det med at tage chancen, burde man kun gøre ved betalte køretøjer :-/

--
Armand.

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 10-12-02 10:40

"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> writes:

> Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> skrev i en

[ snip: Køb billigt som ung ]

> Det er især tyveri-delen der fordyrer forsikringen, hvorfor en (mulig)
> tyveri-forsikring som tillægsforsikring vil trække præmien op i samme
> leje som en fuld-kasko!

Det var jeg faktisk ikke klar over. Jeg var af den opfattelse at skader
var den største udgift for forsikringsselskaberne. Hvilket egentlig
kommer mig lidt på tværs, da jeg netop havde tænkt mig at nøjes med
tyveri/brand/hærværk på min muligt kommende knallert. Jeg har ikke
noget imod at betale hvis det er mig selv der har været en idiot.

Nå, det bliver jo en sag mellem mig og min forsikringsmand

> [...]
> nøjes med en seperat livsforskring der lige akkurat dækker mc'ens
> værdi, hvorved de regner sig for at ville få krævet lånet ind selv

Igen synes jeg urimelig heldig. Der _kan_ åbenbart siges meget godt
om små lokale pengeinstitutter.

Helt enig.

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-12-02 11:44

On Tue, 10 Dec 2002 09:56:37 +0100, "armand"
<cfs29307@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er især tyveri-delen der fordyrer forsikringen, hvorfor en (mulig)
>tyveri-forsikring som tillægsforsikring vil trække præmien op i samme leje
>som en fuld-kasko!

Spørgsmålet er om det nu også er rigtigt - udfra en betragtning er det
ikke.Forsikringsselskaberne hævder tit og ofte at grunden til at de
_ikke_ tilbyder præmiereduktion ved forskellige tyverisikringer som
f.eks alarm/startspærre/"sikker" opbevaring mv. netop er at
tyveriforsikringsdelen _ikke_ udgør en væsentlig del af en fuldkasko.
På den anden side så tilbyder f.eks "Fair" en ansvar+brand/tyveri og
den ligger ikke væsentlig under en fuldkasko (gjorde ikke da jeg
tjekkede i hvert fald).Så det er nok i virkeligheden en smule svært at
blive helt klog på ... .

Forsikringsselskaberne er som altid meget uvillige til at fremlægge
nogen som helst dokumentation for hverken den ene eller det andet.Det
virker tit som om at MC-forsikringsmarkedet for selskaberne er så
lille at de isoleret set kan tillade sig hvad som helst og mange gør
det så også,det er take it or leave it,med store inter- og
intraselskabs forskelle .

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-12-02 11:44

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-02 12:49

> Det er især tyveri-delen der fordyrer forsikringen, hvorfor en (mulig)
> tyveri-forsikring som tillægsforsikring vil trække præmien op i samme leje
> som en fuld-kasko!

Hmm, jeg har et lille hint. Jeg var også inde på at skulle kaskoforsikre min
WR200 (af tyveri hensyn). Men med en kasko premie på 2500 kr syntes jeg det
var i overkanten. Istedet lavede jeg en værkstedsforsikring, som dækker
tyveri og brand på alle ikke kaskoforsikrede cykler (og andet hw der ikke er
dækket af indbo forsikringen) på min hjemme adresse. Og det til en pris på
2000 kr årligt

Så jeg har faktisk fået forsikret 5 cykler (heraf nogle crossere) mod
tyveri. Men det er selvfølgelig alle cykler som uhyre sjældent bliver
parkeret andre steder end i garagen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Michael K. S.

Dato : 10-12-02 12:58

On Tue, 10 Dec 2002 12:48:32 +0100, "Mads Lund"
<Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote:

> [...]
>dækket af indbo forsikringen) på min hjemme adresse. Og det til en pris på

Hvem tegner den ?? Gælder den for både registrerede og ikke-reg.
cykler ??

>Så jeg har faktisk fået forsikret 5 cykler (heraf nogle crossere) mod
>tyveri. Men det er selvfølgelig alle cykler som uhyre sjældent bliver
>parkeret andre steder end i garagen.

Det ville nu alliwl være interessant - stiller de nogle krav om hvem
der må ha' adgang til garagen eller hva' ?

Fra : Mads Lund

Dato : 10-12-02 15:07

> Hvem tegner den ?? Gælder den for både registrerede og ikke-reg.
> cykler ??

De fleste forsikringsselskaber. Jeg bruger Vensyssel Forsikring. Men de
havde ikke lige en forsikring der hed sådan. Men efter 5 min diskussion af
situationen kunne min forsikrings agent godt se at det var nødvendigt at
lave den (og de er jo altid interesseret i lidt ekstra forretning) og et
opkald til afdelings direktøren fastsatte vilkårene (2000 kr i premie og 10%
selvrisiko pr cykel og 2000 kr selvrisiko på værktøjet) Så blev det hele
griflet ned på et stykke papir og med et par underskrifter var den sag
fikset. Vandvittig nordjysk måde at tegne forsikringer på

> Det ville nu alliwl være interessant - stiller de nogle krav om hvem
> der må ha' adgang til garagen eller hva' ?

Næ, garagen skal blot være aflåst. (jeg tror han skrev std. betingelser for
indboforsikringer) Så det er nærmest en løsøre forsikring der fungere som
tillæg til indbo forsikringen.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Claus Rittig

Dato : 10-12-02 16:08

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse

> De fleste forsikringsselskaber. Jeg bruger Vensyssel Forsikring.

Thisted Amt tegner den også. Fair gør ikke, men de har så en brand- og
tyveriforsikring udover ansvar, istedet for kasko.

Rittig

Fra : Jonas Holt

Dato : 10-12-02 18:22

> Thisted Amt tegner den også. Fair gør ikke, men de har så en brand- og
> tyveriforsikring udover ansvar, istedet for kasko.

Vendsyssel og Thisted Amt har vist _noget_ samarbejde.
Fx tegner de mc-forsikringer sammen - men man skal være 30 for at tegne dem.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Mads Lund

Dato : 11-12-02 08:59

> Vendsyssel og Thisted Amt har vist _noget_ samarbejde.
> Fx tegner de mc-forsikringer sammen - men man skal være 30 for at tegne
dem.

Det fungere sådan, at Vensyssel ikke har motorkøretøjsforsikringer, men
tegner for Thisted Amt.

Desuden skal man da ikke være 30 for at tegne mc forsikring hos dem. Jeg har
da haft min i et par år efterhånden og jeg fykder først 30 om et par uger.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : Jonas Holt

Dato : 11-12-02 09:24

> Desuden skal man da ikke være 30 for at tegne mc forsikring hos dem. Jeg har
> da haft min i et par år efterhånden og jeg fykder først 30 om et par uger.

Fykder?
Pebersvend?
Jeg har prøvet at ringe og snakke med dem, men der var ikke noget at gøre hvis jeg ikke var 30 - selv om jeg
er elite.
Hvilken assurandør er det helt nøjagtigt du har snakket med? Det lyder som en jeg også skal have fat i.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jonas Holt

Dato : 11-12-02 09:24

Fra : Thomas Hjort

Dato : 14-12-02 23:14

"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til fornuft . Men Top-Danmark tar nøjagtig samme pris for en 750S, og
> efter al sandsynlighed også næste års 620S.

Nu kaster jeg lidt op. Det er fandme uhyggeligt. Kan det være at det er
fordi du er yngre end mine 34 at du ryger op på 29?

Mvh Thomas

Fra : Morten Poulsen

Dato : 15-12-02 14:28

> [...]
>
> Nu kaster jeg lidt op. Det er fandme uhyggeligt. Kan det være at det er
> fordi du er yngre end mine 34 at du ryger op på 29?

Jeg tror ikke (længere) at alderen betyder noget for Top Danmarks priser -
de går vist kun efter mc'ens klassificering og din anciennitet. Top Danmark
har 10 mc-grupper som de har inddelt alle mc'er i, og en Ducati 900S er i
gruppe 8 (i den gale ende). Og når jeg så tropper op som 24-årig uden nogen
anciennitet overhovedet ryger priserne ganske voldsomt i vejret.

Når mc'en først er puttet ind i en gruppe betyder nypris og kubik heller
ikke noget. F.eks. koster det nøjagtig det samme at få forsikret en Ducati
750Sport som en 900SuperSport. Små 100.000 kr i forskel på mc'ens nyværdi
men det betyder ikke noget, de er begge i gruppe 8.

mvh Morten
(Som *har* fået bokset forsikringen ind i budgetet og købt en 900'er )

Fra : Jesper Theil

Dato : 09-12-02 18:32

Ja det er en skam med Runa for det er sgu et godt selskab..
Jeg ville have købt en CBR600 F3 Marts og fik kanont tilbud ved dem, 4.900
med 2.500 i selvrisiko. Det endte så med at jeg købte en Golf 4 TDi fra ´99
istedet som jeg fik til 3.900 med 1.270 i seslvrisiko. Jeg var dengang 24
med 6 år skadefri.

Nu vil jeg have en kværn og den CBR jeg kunne købe ved en kammerat har han
stadig. Jeg ringer til Runa igen, men denne gang har de i mellemtiden fået
lavet en blacklist!!!!
Gæt hvad der er på den liste,,,,,,,,,,,,ALT hvad der er sjovt at køre på...

Nå jeg spurgte om flere modeller for at kunne planlægge hvad jeg skulle
købe, forresten en dame jeg snakkede.
Jeg spurgte om en R6 og den kendte hun ikke den var ikke på hendes liste kun
R1,,,, FINT hvad koster den så??

5.900 med 3.500 i selvrisiko......... OK, kan du ik liiiiige sende mig et
skriftligt tilbud og et forsikringsbevis?
Dagen efter havde jeg det hele..

Jeg ringede til min assurandør som havde sagt at jeg skulle glemme alle de
sjove for det var umuligt.
Han kunne ikke forstå det og bad mig prøve at ringe til ham der stod for alt
det med mc-forsikring.
Det gjorde jeg og han sagde at hvis dem jeg havde snakket med havde givet
mig det tilbud, så var det det jeg skulle forholde mig til for det ville
passe 100% Kanont...

Fra : Steen Gruby

Dato : 12-12-02 23:35

On Mon, 9 Dec 2002 15:59:58 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

Hej.

Dette er måske noget OT, men nu ved jeg hvor jeg ALDRIG skal have
forsikret noget-som-helst.
På vej til arbejde i morges kørte jeg på motorvejen med en "rimelig"
høj hastighed.
Jeg har set bilen bag mig og trækker ind så hurtigt jeg kan finde
plads.
Knolden er ca. 2 meter fra min kofanger da jeg kan finde et hul at
smutte ind i.
Jeg trækker ud bag ham igen og ser lige nummerpladen og en streamer
med www.forsikring.nu i bagruden og så klodser han ellers - Fra 150+
og ned.
Jeg har plads nok, så den er uden for fare.
Ungersvanden mener at trafikken i yderbanen er for langsom, så han
tager de næste par biler indenom - stadig med over 140.
Knolden stresser alt og alle ved at forsøge at skubbe de næste par
biler bagfra, for derefter at tage dem indenom også.
Jeg blev så pissesur over den opførsel at jeg skrev et "pænt" brev til
www.forsikring,nu.
Med den opførsel tror fanden at Alka ikke vil forsikre hverken biler
eller MC.
De har vist nok i deres egne ansatte

Det er også lidt læren om, at hvis man kører med firmalogo på sine
køretøjer forpligter det.
Tænk på det, også jer der kører med dk.fritid.motorcykel logo
Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-12-02 09:22

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> writes:

<historie om www.forsikring.nu>

> Med den opførsel tror fanden at Alka ikke vil forsikre hverken biler
> eller MC.
> De har vist nok i deres egne ansatte

Ja, føj for f.... Men offentliggør lige deres eventuelle svar

Tjah, jeg har også en blacklist med et par firmaer hvor jeg _aldrig_
vil lægge mine eller andres penge. Netop baseret på deres (formodede)
ansattes opførsel i trafikken. Det ene firma havde endda sådan et
"Godt arbejde - hensynsfuld kørsel" skilt i bagruden. Hyklere!

Fra : Søren Lindholt

Dato : 16-12-02 10:34

Steen Gruby <oz9zi@(NOSPAM)gruby.dk> wrote in article
<113ivu8mer3mjvrbpbnat7b9funqc3dl8a@4ax.com>...

> Det er også lidt læren om, at hvis man kører med firmalogo på sine
> køretøjer forpligter det.
> Tænk på det, også jer der kører med dk.fritid.motorcykel logo

Det er jo smart, så ved folk jo hvor de kan skrive en offentlig klage.
Vi med motortosse.dk er lettere stillet, vi er jo ikke forpligtet til andet
end...

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : johnnie jacobsen

Dato : 14-12-02 09:12

--
Johnnie Jacobsen

Hej Thomas !

Du er ikke den eneste der har problemer med forsikringsselskaberne.
jeg er ejer af en softchopper, jeg havde rimmelige problemer med
at finde et acceptabel forsikringsselskab.
Det lykkes mig at slippe med 4600 kroner om året, på trods af at
min maskine en honda vf750 c Magna, har 78 heste og sparker røv
ifølge de fleste forsikringsselskaber som jeg har snakke med.
Topdanmark var de billigste, men fordi man finder et
forsikringsselskab er ens problem ikke løst.
6 dage efter jeg får min maskine på nummerplader, er der en ung
udlændning der ikke kan finde ud af at blinke af og jeg ligger på
hans venstre side, med det resultat at han svinger til venstre og
jeg må ned og kysse asfalten.
Men hvordan undgår man så at slippe for skylden ?
Det gør man meget enkelt, man finder et falsk vidne og siger til
vedkommene at man skal bare sige at man blinket af, så får man jo
ikke hele skylden.
Forsikringsselskaberne er jo så smart indrette i Danmark at de
ikke ringer vidner op og stiller nogle spørgsmål pr. telefon, for
så vil de mange gange kunne opdage at vidnet ikke taler sandt, men
de kan bedre lide at skrive til folk og så er det sku for nemt at
snyde andre ærlige mennesker.

Fra Johnnie Jacobsen.
P.s. hvis du er medlem af Mc. touring kommer der snart hele
historien i bladet.