mc i Indien
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 09-12-02 14:09

Er der nogen som har kørt mc i Indien og har erfaringer der er nyttige for
andre? Særligt drejer det sig om Royal Enfield maskiner?

Mvh Thomas

Fra : Jonas Holt

Dato : 09-12-02 15:10

> Er der nogen som har kørt mc i Indien og har erfaringer der er nyttige for
> andre? Særligt drejer det sig om Royal Enfield maskiner?

Aldrig kørt mc derovre - jeg var i Bombay for snart 10 år siden. Der var MANGE Royal Enfield. Jeg kan ikke
huske om jeg så dieselversionen, men der nogle andre ubestemmelige gamle cykler omend der ikke var mange af
dem.

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Poul B-H

Dato : 09-12-02 22:36

Jeg har kørt MC i Nepal, de havde også Enfield, men sådan som vejene ser ud
derovre, lejede jeg hellere en offroader med nogle lange fjedre der kan nå
helt ned i bunden af hullerne

Poul B-H

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 10-12-02 09:38

Skal jeg selv sige det, finder du en god introduktion til mc-kørsel i
Indien, herunder test af Royal Enfield 500 Bullet, i min nye bog
"Motorcyklister - fra Johannes V. Jensen til Biker-Jens" (www.aschehoug.dk),
der kan købes på nettet gennem f.eks. www.pol.dk, menupunktet Bøger;
faglitteratur.

Goa er selvsagt et glimrende udgangspunkt. Du møder her mange europæere på
netop Enfield samt nogle udlejere som forsøger at imødekomme vores
forvænthed. Benzinen er dog problematisk. Ofte fortyndet op som dne er. En
god adresse er Peter & Friends Classic Adventures, der holder til i en
malerisk portugisisk kolonialvilla: www.classic-bike-india.de

John de Summer-Brason

Fra : John de Summer-Braso~

Dato : 11-12-02 17:03

Peter & Friends Classic Adventures lever af, at arrangere rundture i
Sydindien og Himalaya. Ikke billigt. Men det virker tjekket. Når der ikke er
turister nok til rundturene, er Peter dos Santos imidlertid ikke bleg for at
udleje sine nye(re) pæne Enfield til individuelle rejsende. Jeg mener, jeg
gav 10-20$ i døgnet i 2000. Ved længere lejemål forventer han, at man
forsøger at prutte lejen betragteligt ned.
Trafikbilledet er som sagt lettere kaotisk. Kører man stærkt defensivt
med uhæmmet brug af de overdimensionerede horn, er der dog gode chancer.
Selv om der er varmt derude, så husk hjelm, sommerhandsker, støvler og noget
tøj med en hvis slidstyrke; cowboytøj som minimum.

John de Summer-Brason

Fra : askholm

Dato : 10-12-02 10:45

"Jonas Holt" <jholt@nordenSTREGfjords.dk> wrote in message

Jeg kørte rundt dernede i 94, i ca 4 måneder dog på en maskine hjemmefra men
fik da prøvet nogle Enfield maskiner.

Royal Enfield er der ikke mange af da det er de orginale som er lavet i
England og dem som ikke er smuglet ud er i en meget dårlig stand (ikke meget
orginalt tilbage) eller meget dyre.
Hvis du vil leje/købe en Enfield og flyver til New Delhi er det nemt, der er
et helt kvarter i byen som kun handler med Endfield og dele og da jeg var
der lå priserne på 1000 us$ til 500 us$ for en ok brugt men de bedste køb
var på 7-800.

Hvis du har tid så bo på campingpladsen i centrum, her kommer andre ind på
vej hjem og der er altid mulighed for en god handel.
Få fat i "lonely planet india" som er den ultimative guide bog, den
beskriver ofte om der er mulighed for parkering ved hotellerne og her møder
du andre på mc.
Bogen har så vidt jeg husker også en guide til Enfield køb og en masse
adresser, gode råd osv.

Jeg kørte ned til madras og så Enfield fabrikken, på det tidspunkt var de
lige begyndt at lave orginale disel motorcykler, men du vil se mange som er
ældre end 94, de er mere eller mindre hjemmelavet og alle jeg mødte sagde at
man skulle holde sig langt fra disel (de køre dog 80km/l ).
Husk en Enfield kan (næsten) ikke bremse og trafikken i Indien kan ikke
beskrives med ord.

GØR DET, det er en fed og billig oplevelse.

Håber at du kunne bruge det til noget.

Torben Askholm

Fra : Søren Lindholt

Dato : 09-12-02 15:45

Thomas Smedebøl <whisdow@hotmail.com> wrote in article
<at24k7$kdt$1@sunsite.dk>...
> Er der nogen som har kørt mc i Indien og har erfaringer der er nyttige
for
> andre? Særligt drejer det sig om Royal Enfield maskiner?

Min bror Claus lejede en Enfield da de var på ferie i goa-området. Det
kostede næsten ingenting, og man var sjældent over 2. gear, da der er
mennesker, dyr og køretøjer overalt...
--
Søren
http://motortosse.dk