The Others spørgsmål (ja, spoiler for fand~
Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 09-12-02 00:09

En kanon god film.
Jeg har lige et spørgsmål. Jeg kan få de fleste ting til at hænge
sammen, men på et tidspunkt ser Nicole Kidman kigge ind til sin
datter, men hvor det ikke er sin datter, men hvad der ligner en gammel
kvinde. Hvad er det der sker, lige der? For igennem resten af filmen,
kan jeg sagtens finde fornuften bag de ting, der sker, men ikke lige
her. Hvordan kan hendes datter pludselig se anderledes ud og så normal
ud igen kort efter?

Fra : Thomas Hjort

Dato : 09-12-02 00:25

"Anders H. Jørgensen" <hede_2@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kan jeg sagtens finde fornuften bag de ting, der sker, men ikke lige
> her. Hvordan kan hendes datter pludselig se anderledes ud og så normal

Det er hende fra "åndernes magt 3" :) Nej seriøst det er hende som til sidst
i filmen forsøger at drive spøgelserne ud ved bordet sammen med de nye
ejere.

Mvh Thomas

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 09-12-02 02:20

On Mon, 9 Dec 2002 00:25:15 +0100, "Thomas Hjort"
<dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote:

>Det er hende fra "åndernes magt 3" :) Nej seriøst det er hende som til sidst
>i filmen forsøger at drive spøgelserne ud ved bordet sammen med de nye
>ejere.

Ja, okay, det anede mig, selvom jeg ikke var sikker. Synes bare det
virker lidt forkert at hun her træder ind i stedet for datteren, i
stedet for at være en person for sig selv, hvis det giver mening.

En superfilm, stadigvæk :)

Fra : Anders F. Nielsen

Dato : 09-12-02 13:01

"Anders H. Jørgensen" wrote in

> Ja, okay, det anede mig, selvom jeg ikke var sikker. Synes bare det
> virker lidt forkert at hun her træder ind i stedet for datteren, i
> stedet for at være en person for sig selv, hvis det giver mening.

Det bliver jo antydet, at den gamle dame er blevet besat af pigen.

VH
Anders

Fra : Jeppe M

Dato : 09-12-02 15:30

Den gamle dame kunne prøve at kommunikere gennem den lille pige for at få
fat i moderen.
Børnene er jo dem hun lettest har haft kunne få kontakt med.
?

Fra : DumbWarrior

Dato : 10-12-02 20:26

Jeg har så lige et spørgsmål til dig, hvis du fattede resten i filmen....

Hvad laver børnenes fader og hendes mand så i huset? Hvorfor dukker han
pludselig op, uden nogen særlig grund. Og endnu mere, hvorfor smutter han
igen? At han bare lige kommer forbi og siger hej, er mig fuldstændig
uforstående. Jeg så det lidt som fyld for at gøre filmen længere...

Men jeg syntes stadig det er en kanon film. Lang tid siden at det har løbet
mig koldt ned af ryggen i biografen (No funny jokes, thank you _very_ much).

Rune aka DumbWarrior...

Fra : Heidi

Dato : 10-12-02 20:38

DumbWarrior wrote:
> [...]
> kommer forbi og siger hej, er mig fuldstændig
> uforstående. Jeg så det lidt som fyld for at gøre filmen

Faderen er også død, ikke? Og såvidt jeg husker kommer
han med hentydninger til det hun har gjort mod børnene.
(Eller er det mig der husker forkert - er det ikke noget med
at hun har slået børnene ihjel?)
Han vil vel forsøge at få hende til at forstå, at hun/de er
døde. Eller noget....

--
Mvh. Heidi
Her plejer der med store bogstaver at stå, at svar udbedes i gruppen,

Fra : DumbWarrior

Dato : 10-12-02 20:50

Ja. Han spørger hvorfor hun skadede børnene eller lignende...
Men syntes ikke det svarer på hvorfor han er der... Jeg finder det faktisk
lidt irriterende at jeg ikke kan finde nogen grund... :P

Rune aka DumbWarrior

Fra : Heidi

Dato : 10-12-02 21:57

DumbWarrior wrote:
> Ja. Han spørger hvorfor hun skadede børnene eller
> lignende... Men syntes ikke det svarer på hvorfor han er
> der... Jeg finder det faktisk lidt irriterende at jeg
> ikke kan finde nogen grund... :P

Han forsøger vel at få hende til at indse, at de også er
døde, og at de ikke har mere at gøre i huset.
Ligesom tjenestefolkene forsøger det.