Larm fra Nabo
Fra : Bent K Larsen

Dato : 08-12-02 21:11

Hej

Jeg er desværre kommet i den uheldige situation at min overbo er begyndt at
larme totalt overdrevet ved at vedkommende banker/hopper i gulvet. Det har
stået på i ca. 2 mdr. indtil nu - og nu har jeg fået nok.

Jeg har klaget til vores ejendomskontor og de skulle efter sigende have
sendt en klage til overboen - dog uden resultat. Jeg har ydermere fulgt et
råd givet i en tidligere tråd her i gruppen om systematisk at registrere
karakter/tidspunkter for larmen.

Da jeg bor alene og da larmen som regel starter meget tidligt om morgenen
hvor jeg ikke har gæster på besøg, er jeg dog kommet lidt i tvivl om hvordan
jeg vil kunne bevise at vedkommende larmer, da det jo næppe er til stor gene
for de øvrige beboere da de ikke bor lige nedenunder vedkommende.

Hvad bør mit næste skridt være for at få stoppet larmen?

Fra : RoJo

Dato : 08-12-02 21:42

"Bent K Larsen" <bkll@hotmail.om> skrev i en meddelelse
> [...]
> for de øvrige beboere da de ikke bor lige nedenunder vedkommende.
>
> Hvad bør mit næste skridt være for at få stoppet larmen?

Har du evt. prøvet at snakke med overboen.... tit er man ikke selv klar
over,
hvor meget det kan larme nedenunder.
Jeg ville tage en rolig snak med dem

MVH
RoJo

Fra : Bent K Larsen

Dato : 08-12-02 21:49

Hej

Ja, jeg har også prøvet at snakke med dem, dog kun med det resultat at
larmen blev intensiveret.

Fra : RoJo

Dato : 08-12-02 22:21

> Hej
>
> Ja, jeg har også prøvet at snakke med dem, dog kun med det resultat at
> larmen blev intensiveret.

Ok, hvis jeg graver langt ind i min hukommelse, så mener jeg at 3 klager til
boligforeningen vil kune få dem smidt ud. Ved ikke om det er rigtigt.
Men, hvordan du kan bevise larmen aner jeg ikke.

mvh
RoJo

Fra : Ukendt

Dato : 08-12-02 23:07

"RoJo" <ronnij@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> boligforeningen vil kune få dem smidt ud. Ved ikke om det er rigtigt.
> Men, hvordan du kan bevise larmen aner jeg ikke.

Er det ikke kun, hvis der er tale om en lejebolig og ikke hvis det er en
ejerlejlighed?

Mvh Lisbeth

Fra : RoJo

Dato : 08-12-02 23:19

"L. Hansen" <ll_akoSNABELAstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun, hvis der er tale om en lejebolig og ikke hvis det er en
> ejerlejlighed?

Jeg antager også, at det er en lejlighed, da der er et ejendomskontor.

mvh
RoJo

Fra : LR

Dato : 08-12-02 23:18

> Ok, hvis jeg graver langt ind i min hukommelse, så mener jeg at 3 klager
til
> boligforeningen vil kune få dem smidt ud. Ved ikke om det er rigtigt.

Sagen skal i boligretten før man bliver smidt ud.

Til Bent:

Prøv at spørge din nabos naboer, altså dem der bor på samme etage, på hver
side, om de også kan høre støjen. I enkelte bygninger udbredes trampen i
gulvet lige så meget ud til siderne som ned til underboen, eller endda mere.

I øvrigt vil jeg opfordre alle folk der udsættes for nabostøj til "presse
på", og kontakte vedkommende, og hvis dette ikke hjælper, så klag straks.
Alt for mange folk er bange for disse konflikter, men man står stærkere,
hvis samtlige beboere der føler sig generet klager.

Jeg har selv problemer med en støjende nabo i øjeblikket

Lasse