InternetExplorer 5.2.2
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-12-02 20:14

har jeg netopinstalleret, og det undrer mig meget, at den bruger
skriftudjævning ... og jeg kan ikke stille det nogen steder i
preferences.

Jeg har disabled Font smoothing i TinkerTool, og der er ikke sådan en
udjævning i andre (af de) programmer (som jeg har haft åben siden)

Kan nogen hjælpe? Det irriterer mig i IE fordi det kniber med at læse
teksterne med skriftudjævning.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Jonas Voss

Dato : 08-12-02 20:30

On Sun, 8 Dec 2002 20:14:06 +0100, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Kan nogen hjælpe? Det irriterer mig i IE fordi det kniber med at læse
> teksterne med skriftudjævning.

Preferences -> Interface Extras.

Fjern hakket i "Enable Quartz text smoothing".

"Bistromathics,' he said,
'the most powerful computational force known to parascience."

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 08-12-02 21:11

Jonas Voss <voss@null.dk> wrote:

> Preferences -> Interface Extras.
>
> Fjern hakket i "Enable Quartz text smoothing".

Kære Jonas.
Dén havde jeg nok aldrig selv fundet frem til - da jeg ikke er fortrolig
med Quartz, har nok nærmest ladet mig skræmme væk fra Quartz af noget
snak om Quartz Extreme, der ikke skulle virke på alle maskiner.

Tak skal du have for hjælpen. Nu er det til at læse ...

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen

Fra : Jonas Voss

Dato : 09-12-02 00:47

On Sun, 8 Dec 2002 21:10:34 +0100, Mich. <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> Dén havde jeg nok aldrig selv fundet frem til - da jeg ikke er fortrolig
> med Quartz, har nok nærmest ladet mig skræmme væk fra Quartz af noget
> snak om Quartz Extreme, der ikke skulle virke på alle maskiner.

Quartz er navnet på OS X's vinduessystem der står for optegning af
skærmbilledet. Det er en krævende proces, at skulle tegne
skærmbilledet med de lækre skygger mm, og opgaven varetages af CPU'en.
Quartz Extreme er for dem med et nyere grafikkort (kan ikke lige huske
hvilke der kvalificerer sig), hvor optegningen af skærmbilledet i
stedet lægges over på grafikkortets CPU, og derved lader computerens
CPU koncentrere sig om det ikke grafiske.

> Tak skal du have for hjælpen. Nu er det til at læse ...

Herligt.

"Time is an illusion. Lunchtime doubly so."

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 10-12-02 00:22

> [...]

> stedet lægges over på grafikkortets CPU, og derved lader computerens
> CPU koncentrere sig om det ikke grafiske.

Tak for den instruktive forklaring.

--
venlige hilsner, Mich. Ottosen