Resize
Fra : Kim Schwalbe

Dato : 08-12-02 17:35

Hej i Gruppen
Er der en der har et bud på hvordan man kan få vist tiden (klokken) i Form
Caption
hvis et program bliver minimeret.

Det er jo let nok hvis det skal være permanent:

Private Sub Timer1_Timer()
Form1.Caption = Time
End Sub

Jeg har prøvet at lege lidt med Resize

Sub Form_Resize()
Const MIN = 1
If Form1.WindowState = MIN Then
Form1.Caption = Time
Else
Form1.Caption = "My_App"
End If
End Sub

Men jeg kan ikke få det til at virke!

MVH Kim S

Fra : Melgaard

Dato : 08-12-02 17:47

Hej,

Tror dette skulle kunne gøre det!

Private Sub Form_Resize()
If Me.WindowState = 1 Then Me.Caption = Time$
If Me.WindowState = 0 Then Me.Caption = "Titel"
End Sub

Så skal du evt. bruge en timer til at opdatere tidspunktet, ellers vil
tidspunktet være det samme hele tiden.

Håber det hjælper!

Mvh.

Søren Melgaard

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 08-12-02 17:50

"Kim Schwalbe" <kim_schwalbe@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Caption hvis et program bliver minimeret.
> Det er jo let nok hvis det skal være permanent:

Af samme grund skal du jo have hele koden i Timer eventen.
Resize eventen bliver jo kun udført een gang, og så tager Timer eventen over
igen.

Noget i denne retning:

Private Sub Timer1_Timer()
If WindowState <> 1 Then
If Caption <> App.Title Then
Caption = App.Title
End If
Else
Caption = Time
End If
End Sub

If Caption <>-sætningen kan man se som overflødig, men den sikrer, at
Caption ikke bliver gen-tegnet igen og igen uden grund.

Jens Vestergaard
www.railsoft.dk
Døgnets jernbanenyheder: www.railsoft.dk/medier.asp

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 08-12-02 20:34

Hej Melgaard og Jens

Tak for svarende, jeg har brugt det eksempel som
Jens havde lavet. Forfanden hvor er det smart!

MVH Kim S

Jens Vestergaard <j@railsoft.dk> skrev i

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 09-12-02 13:22

Kim Schwalbe skrev:
> Tak for svarende, jeg har brugt det eksempel som
> Jens havde lavet. Forfanden hvor er det smart!

Og hvis du vil være liiige en tand smartere så bruger du aldrig talkonstanter (som f.eks. 0, 1 eller 2) i sådan en sammenhæng,
fordi det kan være svært at huske om 12 måneder hvad det nu lige var at 1 betød, men bruger i stedet VB's indbyggede konstanter
vbNormal, vbMinimized og vbMaximized.

-------
Tomas

Fra : Jens Vestergaard

Dato : 09-12-02 13:53

"Tomas Christiansen" <toc-nospam-01@blikroer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> fordi det kan være svært at huske om 12 måneder hvad det nu lige var at 1
betød, men bruger i stedet VB's indbyggede konstanter

Du har naturligvis ret. Det er dovenskab, fordi alle Form Properties og
andre indbyggede kontroller af en eller anden grund (kender du den?) mangler
autofuldførelse m.h.t værdier (Auto List Members, eller hvad det nu er, de
kalder det...)

Fra : Kim Schwalbe

Dato : 09-12-02 21:40

Hej Jens

Tak for sparket, fra nu af vil jeg kun bruge
VB's indbyggede konstanter

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 11-12-02 00:22

Jens Vestergaard skrev:
> [...]
mangler
> autofuldførelse m.h.t værdier (Auto List Members, eller hvad det nu

Da jeg også er doven, trykker jeg "altid" F1 på properti'en, når jeg
har skrevet dens navn i et nyt VB-program, hvor jeg ikke før har brugt
denne konstant, og derefter copy-paster jeg navnet på konstanten
(derfra hvor den er beskrevet i hælpen) ind i VB-programmet.

Det har samtidig den fordel at jeg med jævne mellemrum lige holder mig
ajour med hvad denne property nu lige kan - eller ikke kan - idet jeg
lige skimmer hjælpeteksten.

-------
Tomas

Fra : Kim Schwalbe