Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilken af disse digitalkameraer er bedst?
Fra : Johs Mortensen

Dato : 08-12-02 15:35

Hej

Jeg skal ud og købe et nyt digitalkamera og er kommet frem til 4 modeller:

Sony CyberShot DSC-P71
Canon Ixus v2
Pentax optio 230
Ricoh Caplio RR10

Hvilken af disse 4 vil i anbefale mig?

Mvh
Johs Mortensen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 08-12-02 16:08

In article <3df358b4$0$203$edfadb0f@dread13.news.tele.dk>, Johs Mortensen wrote:
> Hej
>
> Jeg skal ud og købe et nyt digitalkamera og er kommet frem til 4 modeller:
>
> Sony CyberShot DSC-P71 - 3200 kr. 3 mpix
> Canon Ixus v2 - 3200 kr. 2.1 mpixel.
> Pentax optio 230 - 2800 kr. 2.1 mpix
> Ricoh Caplio RR10 - 4600 kr. 2.1 mpix, MP3 player
>
> Hvilken af disse 4 vil i anbefale mig?

Hvad skal det bruges til ? Ovenfor har jeg lige sat priser og
opløsning på. Ricoh ser dermed ud til at være helt ude. Du
kan altid købe en mindre smartere MP3 afspiller for de 1400 kr
den er dyrere end den dyreste af de andre.

Har du også overvejet Nikon Coolpix 775 ? 3000 kr, også 2.1 mpixel.
Den er også discontinued ligesom Ixus v2.

Ixus v2 har kun 2x zoom, men er den mindste. Kan sammen med CP 775 som
de eneste lave continous-shot

Sony'en har en større CCD. Tager memory stick, så hukommelse er lidt
dyrere.

Pentax og Sony bruger AA batterier, i USA er der genopladelige
med Sony. Med Pentax skal du købe sådanne sammen med intelligent lader
hvilket er 250 kr ekstra.

Fra : Johs Mortensen

Dato : 08-12-02 17:27

Kameraet skal bruges til almindelig brug! Men nogle af billederne skal nok
fremkaldes i merlin eller sådan noget, så de skal være i den bedste
kvalitet!

Men i siger canon, sony eller pentax!? Hvilke af disse tre er så bedst?

meddelelse news:slrnav6o1e.eg.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...

Fra : Jeppe

Dato : 08-12-02 21:53

On Sun, 8 Dec 2002 17:26:33 +0100 "Johs Mortensen" <johs@ratite.dk> wrote:

> [...]
> kvalitet!
>
> Men i siger canon, sony eller pentax!? Hvilke af disse tre er så bedst?

Et alternativ kunne være Konica Revio 220z, som minder en del om Pentax' optio
230 - hvis du bevæger dig i den billige ende af spektret.
Japan Photo har den på tilbud til 2000 kr., men har tidligere ca. fulgtes med
prisen på Pentax's option 230.

http://www.japanphoto.dk/default.asp?file=/asp/Product1.asp?VareID=700&Node=5

Bare et forslag, for at gøre forvirringen større

Fra : Bjarke Christensen

Dato : 08-12-02 16:57

Optik er vigtigere end mange pixels. Canon Ixus er et kanon godt all-round
kamera til brystlommen. Er lige kommet i en v3 udgave m. 3 mio pixels og
stadig samme gode optik. Canon og Nikon laver gode all-round kamera'er i den
nævnte prisklasse 3-4.000 kr.

Jeg ville ikke være i tvivl, blandt de nævnte.

Bjarke

Fra : Svejk

Dato : 08-12-02 20:36

Hej
Her er et link hvor du kan sammenligne forskellige modeller
http://www.dpreview.com/reviews/sidebyside.asp

Mvh
Bjarne

Fra : Buffer