Update 3310 > 5.79
Fra : Ian

Dato : 08-12-02 13:57

Kan ikke finde ud af, om mit spørgsmål egentlig hører til her eller i den
anden gruppe, men har nok størst chance for et svar her:
Jeg sidder med en 3310, som jeg har fået til opgave at redde. Jeg har
reddet/opdateret mange af dem, uden problemer, men denne er lidt speciel.
Der har, så vidt jeg forstår, været forsøgt at læse 3330sw ind i den (på
trods af, den kun har 2mb mem). Derfor har jeg efter bedste evne slettet alt
i den og givet den org. sw igen, men det virker somom der er noget jeg
mangler...
Har en org 5.57 backup fra en helt ny "wanna-save tlf" som jeg kan læse ind
i den (komplet fil på 2mb). Herefter skal den selvf have sit eget emei igen
og så kører den også ok. Problemet kommer så ved, at ejeren af telefonen har
bedt om at få den tilbage med nyeste sw. Jeg har så givet den ny mcu og ppm
med v 5.79 og efterfølgende kan jeg ikke få signal på telefonen. Jeg har
gjort alt hvad man plejer at gøre og har også prøvet tricket med den ældre
5,59sw med nøjagtig samme resultat. Selv om jeg efterfølgende lægger ny
eeprom i og overskriver emei, er det det samme. Så snart jeg går tilbage til
5.57 - ingen problemer! Det er første gang jeg oplever denne fejl og håber
på lidt hjælp her. Kunne jo bare lade den være ved 5.57, men nu er jeg sgu
blevet stædig og nysgerrig og vil gerne vide, hvad det er, der går galt, så
det kunne være fedt, hvis nogen kunne hjælpe.
Jeg har opdateret mange telefoner til 5.59 uden probs. Kan det have noget at
gøre med, at man har forsøgt at "force" telefonen til at få 3330sw (som
fylder mere og måske har lavet lort i den)?

Sidste spørgsmål: Hvis jeg laver en "Check EMEI" i knok P. mens telefonen
har sw 5.59 eller 5.79, får jeg flg. meddelelse: "FLS1_CheckHiddenMCUBlock :
did not find PPM block. It might mean that phone has more flash chips on
board. Try to overrule flashsize"
Er der nogen der kan gennemskue den? Jeg er mere på den end med på den...

Mvh Ian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 05-01-03 02:15

> [...]
> board. Try to overrule flashsize"
> Er der nogen der kan gennemskue den? Jeg er mere på den end med på den...
Måske får den 3330 software den til at tro at flash chips er større end den
umiddelbart er ?
Lyder ihvertfald meget sært....
Hvor har du forresten fået 5.79 fra med dansk sprogpakke ?
MVH
Morten

Fra : Kent

Dato : 05-01-03 03:37

Jrg har hørt noget om de nyeste 3310'er faktisk er en 3330 med 3310
software. Dog kun fra en hp. se hvad den siger til en 3330 sw??

Fra : Ian

Dato : 05-01-03 14:19

"Kent" <kent@ktfk.dk> wrote in message
> Jrg har hørt noget om de nyeste 3310'er faktisk er en 3330 med 3310
> software. Dog kun fra en hp. se hvad den siger til en 3330 sw??

Det er sandt at Nokia før har brugt 3330 mobo'et i 3310 telefoner, vistnok
fordi de ikke kunne producere nok 3310'ere da salget af den var på sit
højeste. Har forsøgt med en fullflash 3330, men kunne ikke få gang i den.

Mvh Ian

Fra : Ian

Dato : 05-01-03 14:18

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message
> Måske får den 3330 software den til at tro at flash chips er større end
den
> umiddelbart er ?

Ja det var noget i den stil jeg selv tænkte på også, men det lyder lidt
underligt.

> Hvor har du forresten fået 5.79 fra med dansk sprogpakke ?

Den ligger efterhånden på de fleste sites som har flash filer. Kan ikke helt
huske hvor jeg sugede den fra, men send mig evt en mail hvis du vil have
den.

Mvh Ian

Fra : Morten Lundstrøm

Dato : 07-01-03 16:13

"Ian" <ian@it.dk> wrote in message news:asvfhn$fk4$1@sunsite.dk...
> [...]

> board. Try to overrule flashsize"
> Er der nogen der kan gennemskue den? Jeg er mere på den end med på den...

Hva' sker der hvis du med knok tager komplet backup af en anden telefon der
virker, og så indlæser den istedet ?
MVH
Morten

Fra : Ian

Dato : 07-01-03 16:59

"Morten Lundstrøm" <semizealot@iname.com> wrote in message news:v1CS9.27097
> Hva' sker der hvis du med knok tager komplet backup af en anden telefon
der
> virker, og så indlæser den istedet ?

Det har jeg faktisk ikke prøvet, men det var måske en idé
Min kæreste har en 3310 som jeg med succes har opdateret til 5.79, så hvis
jeg nu tager fuld backup af den som du siger...

Det må prøves!

Fortæller dig/jer om resultatet.

Mvh Ian

Fra : fredunni

Dato : 07-01-03 23:32

det virker fint, må bare huske og oppdatere IMEI etter flashingen er
gjort.... eeprom tools...via com port virker fint...
samt bruke knox phoenix til å konvertere til 3315 etter at du har unlocket
telefonen..

Fred....ja det er norsk jeg skriver...!!