/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
900 S/SS Experter: Tuningsmuligheder?
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-12-02 10:50

Er det muligt at tune en Ducati 900 S/SS evt i forbindelse med nye
udstødninger, således at den kommer over de 80 hypper?

Mvh Thomas



 
 
Familien Bock (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Familien Bock


Dato : 08-12-02 11:24

Ja da,

Ducati har en hel bog med dvs. tilbehør som udstødninger ventiler m.m.

Du kan få den i Sorø hvis du spørger pænt.

Ellers er der Ducati´s hjemme side.

mvh Lars


"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:asv4k1$gdi$1@news.cybercity.dk...
> Er det muligt at tune en Ducati 900 S/SS evt i forbindelse med nye
> udstødninger, således at den kommer over de 80 hypper?
>
> Mvh Thomas
>
>



Thomas Hjort (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-12-02 11:50


"Familien Bock" <"remove"bock@familie.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:3df320fc$0$226$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> Ja da,
>
> Ducati har en hel bog med dvs. tilbehør som udstødninger ventiler m.m.
>

Du skulle vel ikke vide hvor langt man kan få den op i heste?


Mvh Thomas



Søren Johansen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 08-12-02 12:32

"Thomas Hjort" spurgte:
> Du skulle vel ikke vide hvor langt man kan få den op i heste?

En kammerat har en 900SS fra '98 med Ducati Performance Carbon
udstødninger og den tilhørende computer opgradering. Den viste 87 hk
efter modifikationerne mod præcis 80 hk før (samme bænk).

Rüdiger Kämna i tyskland (www.kaemna.de) f.eks. tuner 900SS'ere til godt
over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed når
man tuner så hårdt på en to-ventiler.

Mvh
Søren
888



Thomas Hjort (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-12-02 13:20


"Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> skrev i en meddelelse
news:3df32d76$0$71626$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> "Thomas Hjort" spurgte:
> > Du skulle vel ikke vide hvor langt man kan få den op i heste?
>
> En kammerat har en 900SS fra '98 med Ducati Performance Carbon
> udstødninger og den tilhørende computer opgradering. Den viste 87 hk
> efter modifikationerne mod præcis 80 hk før (samme bænk).

87 er også fint.

> Rüdiger Kämna i tyskland (www.kaemna.de) f.eks. tuner 900SS'ere til godt
> over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed når
> man tuner så hårdt på en to-ventiler.

Er du sikker på at det går ud over holdbarheden? Så skulle alle tuninger jo
gå 'lidt' ud over holdbarheden. Men det kan selvfølgelig også være...


Mvh Thomas



Søren Johansen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Søren Johansen


Dato : 08-12-02 16:48

"Thomas Hjort" skrev:
snip...
> > Søren skrev:
> > Rüdiger Kämna i Tyskland (www.kaemna.de) f.eks. tuner 900SS'ere til godt
> > over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed når
> > man tuner så hårdt på en to-ventiler.
>
> Er du sikker på at det går ud over holdbarheden? Så skulle alle tuninger
jo
> gå 'lidt' ud over holdbarheden. Men det kan selvfølgelig også være...

Hvis man tuner og bruger de extra kræfter slider det naturligvis altid
mere....
Der er i Ducati-kredse rimelig enighed om at når en 2-ventilet 900 motor
bores op til mere end 944cc og tunes til over 95 hk så lider holdbarheden!

Mvh
Søren



Thomas Hjort (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-12-02 17:15


"Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> skrev i en meddelelse
news:3df369e9$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> "Thomas Hjort" skrev:
> snip...
> > > Søren skrev:
> > > Rüdiger Kämna i Tyskland (www.kaemna.de) f.eks. tuner 900SS'ere til
godt
> > > over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed når
> > > man tuner så hårdt på en to-ventiler.
> >
> > Er du sikker på at det går ud over holdbarheden? Så skulle alle tuninger
> jo
> > gå 'lidt' ud over holdbarheden. Men det kan selvfølgelig også være...
>
> Hvis man tuner og bruger de extra kræfter slider det naturligvis altid
> mere....
> Der er i Ducati-kredse rimelig enighed om at når en 2-ventilet 900 motor
> bores op til mere end 944cc og tunes til over 95 hk så lider holdbarheden!

Det er så egentlig underligt at Ducati selv har lavet en big-bore med den
gamle 900 op til 1000. Men det kan jo være de har lavet nogle
forstærkninger.

Mvh Thomas



armand (09-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 09-12-02 01:23


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:asvr5j$1ih4$1@news.cybercity.dk...
>
> "Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> skrev i en meddelelse
> news:3df369e9$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > "Thomas Hjort" skrev:
> > > >..........tuner 900SS'ere til godt
> > > > over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed
> > > > når man tuner så hårdt på en to-ventiler.
> > >
> > > Er du sikker på at det går ud over holdbarheden? Så skulle alle
> > > tuninger jo gå 'lidt' ud over holdbarheden. Men det kan selvfølgelig
også
> > > være...
> >
> > Der er i Ducati-kredse rimelig enighed om at når en 2-ventilet 900 motor
> > bores op til mere end 944cc og tunes til over 95 hk så lider
> > holdbarheden!
>
> Det er så egentlig underligt at Ducati selv har lavet en big-bore med den
> gamle 900 op til 1000. Men det kan jo være de har lavet nogle
> forstærkninger.

Eller også så holder de ydelsen under de nævnte 95!?

--
Armand.





Thomas Hjort (09-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 09-12-02 09:43


"armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:at0o0v$1vn$3@news.cybercity.dk...
>
> Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> news:asvr5j$1ih4$1@news.cybercity.dk...
> >
> > "Søren Johansen" <soren@SLETducati.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3df369e9$0$247$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...
> > > "Thomas Hjort" skrev:
> > > > >..........tuner 900SS'ere til godt
> > > > > over 100 hk, men det går noget ud over anvendelighed og holdbarhed
> > > > > når man tuner så hårdt på en to-ventiler.
> > > >
> > > > Er du sikker på at det går ud over holdbarheden? Så skulle alle
> > > > tuninger jo gå 'lidt' ud over holdbarheden. Men det kan selvfølgelig
> også
> > > > være...
> > >
> > > Der er i Ducati-kredse rimelig enighed om at når en 2-ventilet 900
motor
> > > bores op til mere end 944cc og tunes til over 95 hk så lider
> > > holdbarheden!
> >
> > Det er så egentlig underligt at Ducati selv har lavet en big-bore med
den
> > gamle 900 op til 1000. Men det kan jo være de har lavet nogle
> > forstærkninger.
>
> Eller også så holder de ydelsen under de nævnte 95!?

Det gør de. 86 skulle den have.


Mvh Thomas



armand (09-12-2002)
Kommentar
Fra : armand


Dato : 09-12-02 11:17


Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
news:at1l1v$pvh$1@news.cybercity.dk...
>
> "armand" <cfs29307@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:at0o0v$1vn$3@news.cybercity.dk...
> >
> > Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en
> > news:asvr5j$1ih4$1@news.cybercity.dk...
> > >
> > > >
> > > > Der er i Ducati-kredse rimelig enighed om at når en 2-ventilet 900
> > > > motor bores op til mere end 944cc og tunes til over 95 hk så lider
> > > > holdbarheden!
> > >
> > > Det er så egentlig underligt at Ducati selv har lavet en big-bore med
> > > den gamle 900 op til 1000. Men det kan jo være de har lavet nogle
> > > forstærkninger.
> >
> > Eller også så holder de ydelsen under de nævnte 95!?
>
> Det gør de. 86 skulle den have.

Og det er så forklaringen på at Duc. selv tør bore den 100 ccm op!

--
Armand.



Morten Poulsen (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Morten Poulsen


Dato : 08-12-02 12:23

Hej

www.motorcyclenews.com siger (om 1998-2001 Ducati 900SS):
Expert Ducati tuners at Baines Racing in Silverstone, Northants, advise
buyers not to get carried away with go-faster goodies and to be suspicious
of a used bike bristling with tuning extras. Forget a 980cc big-bore kit,
say Baines, because it will over-stress an already highly tuned engine. The
only tuning they say will not affect reliability is an official Ducati kit,
featuring new silencers and ECU, at £758. The ECU provides a new fuel
injection map to match the freer-flowing cans. You'd also need a new air
filter at £42 and some extra holes in the airbox.

Link til artiklen:
http://www.motorcyclenews.com/bikes/buying_tips?bikeSectionID=57244&bikeDocu
mentID=6534
motorcyclenews.com har haft en del kapacitets-problemer så bare prøv igen
senere hvis du får en "technical difficulties"-side
Jeg er også selv faldet for jule-tilbuddet fra Feldballe & Co. - har lagt
billet ind på mit eksemplar

mvh Morten (snart Ducati 900S-ejer



"Thomas Hjort" <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in message
news:asv4k1$gdi$1@news.cybercity.dk...
> Er det muligt at tune en Ducati 900 S/SS evt i forbindelse med nye
> udstødninger, således at den kommer over de 80 hypper?
>
> Mvh Thomas
>
>



Thomas Hjort (08-12-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Hjort


Dato : 08-12-02 13:19


"Morten Poulsen" <morten_kombat@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:RXFI9.62139$HU.4366311@news010.worldonline.dk...
> Hej
>
> www.motorcyclenews.com siger (om 1998-2001 Ducati 900SS):
> Expert Ducati tuners at Baines Racing in Silverstone, Northants, advise
> buyers not to get carried away with go-faster goodies and to be suspicious
> of a used bike bristling with tuning extras. Forget a 980cc big-bore kit,
> say Baines, because it will over-stress an already highly tuned engine.
The
> only tuning they say will not affect reliability is an official Ducati
kit,
> featuring new silencers and ECU, at £758. The ECU provides a new fuel
> injection map to match the freer-flowing cans. You'd also need a new air
> filter at £42 and some extra holes in the airbox.
>
> Link til artiklen:
>
http://www.motorcyclenews.com/bikes/buying_tips?bikeSectionID=57244&bikeDocu
> mentID=6534
> motorcyclenews.com har haft en del kapacitets-problemer så bare prøv igen
> senere hvis du får en "technical difficulties"-side
> Jeg er også selv faldet for jule-tilbuddet fra Feldballe & Co. - har lagt
> billet ind på mit eksemplar
>
> mvh Morten (snart Ducati 900S-ejer


Hov gem en til mig !! :)

Til den start pris burde det oven i købet være muligt at forsikre den.

Jeg har set at 900S'en har max moment ved ca. 5700 omdr. hvilket er lavere
en monsteren. Det må da give et godt bundtræk eller hvad?


Mvh Thomas



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408636
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste