ASUS TI4400 TV-out
Fra : S@ndman

Dato : 08-12-02 00:23

Hejsa,

Jeg har lige anskaffet mig subj., nu vil jeg gerne til at se dvd-film på mit
TV, hvad skal jeg bruge...??

Jeg fik et kabel med TI4400 som skal sidde i grafikkortet, og i den anden
ende skal s-vhs kablet gå fra TV'et
til stikket, men der er en ind/udgang mere, hvad skal den bruges til....??
Kan jeg bare sætte s-vhs kablet direkte
fra TV'et til pc'en...??

Hvordan bliver kvaliteten...?? Hvordan ift. en stationær dvd-afspiller...??

S@ndman

Fra : DWM

Dato : 08-12-02 10:01

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ende skal s-vhs kablet gå fra TV'et
> til stikket, men der er en ind/udgang mere, hvad skal den bruges til....??

Det er endnu en udgang til at sætte i enten endnu en monitor eller TV.

> Kan jeg bare sætte s-vhs kablet direkte
> fra TV'et til pc'en...??

Ja. Derefter skal du så ind under skærmindstillinger - avanceret -
Nview - enhedsindstillinger og vælge output enhed.
Det er muligt du skal bruge registrer skærme først.

> Hvordan bliver kvaliteten...?? Hvordan ift. en stationær dvd-afspiller...??

Tja..jeg har den billiste model af Pioneers stationære DVD afspillere
og billedet på mit Asus Ti4600 Deluxe er meget ringe ift. til den.
Især tekst er noget utydeligt men det er generalt med tvout på grafikkkort
efter hvad jeg har erfaret og hørt.

/Kenneth Iversen

Fra : Uni Bull

Dato : 08-12-02 10:44

DWM wrote:

> [...]
> Især tekst er noget utydeligt men det er generalt med tvout på
> grafikkkort efter hvad jeg har erfaret og hørt.

Hørt - PC'en er *ikke* en erstatning for en stationær DVD-afspiller,
selvom mange vil forsøge at overbevise dig om det modsatte. Der
er klasser til forskel!
Computeren er til computer-ting - det er dén god til, DVD-afspilleren er
til DVD-afspilning - det er dén god til.
--
Uni Bull
København K

Fra : S@ndman

Dato : 08-12-02 11:40

"Uni Bull" <sorry@nojoy.here> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvordan er din pc ellers strikket sammen...??

Jimmy

Fra : DWM

Dato : 09-12-02 01:10

> Hvordan er din pc ellers strikket sammen...??

P4 2.0A@2.8, 768mb Samsung PC800 (RDRAM), Adaptec 29160
SCSI controller, Soundblaster Live 5.1, Plextor CDROM & Brænder,
Pioneer DVD, 5x IBM UltraStar diske (10k rpm), 2x Quantum Atlas-II (7.2k rpm)
Abit TH7-II bundkort, Enermax PSU 350W, Addtronics 7696A kabinet,
harddisk holdere med blæsere og display + diverse low noice blæsere.
Hmm..det var vist det hele.
Det var sikkert mere end du ville have at vide men hva´..

/Kenneth Iversen

Fra : S@ndman

Dato : 08-12-02 11:31

> [...]
> og billedet på mit Asus Ti4600 Deluxe er meget ringe ift. til den.
> Især tekst er noget utydeligt men det er generalt med tvout på grafikkkort

Jeg har så hørt det modsatte også......hvordan kan det være...??

Jimmy

Fra : Uni Bull

Dato : 08-12-02 12:24

S@ndman wrote:

> [...]

Det er en and! Jeg har *set* forskellen - og den er stor!
Lad der ingen tvivl være - DVD-afspilning er en stationær DVD-afspillers
force... det er dét den kan - lad computeren om alle de andre ting.

Jeg mener selvfølgelig ikke at man ikke en sjælden gang i mellem kan kæmpe
sig igennem en computer-afspillet DVD-film, men hvis man bekymrer sig bare
en smule om billedkvalitet, så duer det ikke i længden!

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-12-02 13:37

Uni Bull wrote:
> Lad der ingen tvivl være - DVD-afspilning er en stationær
> DVD-afspillers force... det er dét den kan - lad computeren om alle
> de andre ting.

Selvfølgelig, men mit Matrox G400 viser nu et knivskarpt
billede i Film - _ikke_ på skrivebordet!

/Mikael

Fra : Uni Bull

Dato : 08-12-02 22:02

Mikael Nørrelund Andersen wrote:

> Selvfølgelig, men mit Matrox G400 viser nu et knivskarpt
> billede i Film - _ikke_ på skrivebordet!

Ok - der vil selvfølgelig altid være undtagelser der bekræfter en
regel. Og du har muligvis nok ret i at det legendariske G400 er
denne undtagelse.

Fra : S@ndman

Dato : 09-12-02 23:20

> Ok - der vil selvfølgelig altid være undtagelser der bekræfter en
> regel. Og du har muligvis nok ret i at det legendariske G400 er
> denne undtagelse.
> --
Nu har jeg prøvet.....har godt nok et tv fra 1993 med SVHS, men
det er rimelig utydeligt....

Jimmy