Skærme
Fijala 3554
TFT skærm til spil
Fra : MaRk

Dato : 07-12-02 23:42

Hej

En af mine venner vil gerne have en flad skærm til sin pc som han vil købe.

Er en faldskærm god/ok til spil??

Jeg har kigget på en samsung syncmaster 151s white til 2937,- er det en ok
fladskærm??
Eller er der bedre fladskærme i dette pris leje??

Skal fladskærme bruge dvi out på grafikortet??

Mvh
Mark

Fra : --* edmundo *--

Dato : 08-12-02 09:50

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> Jeg har kigget på en samsung syncmaster 151s white til 2937,- er det en ok
> fladskærm??

Har selv en på arbejde, den er jeg meget glad for. Det er en go' fladskærm.
Vi bruger også Compaq TFT5015 skærme, og personligt synes jeg, at Samsung'en
er mindst ligeså god. Den er under alle omstændigheder billigere. Om det så
giver sig udslag i, at man evt. skal acceptere flere pixelfejl osv. er jeg
ikke klar over.

> Eller er der bedre fladskærme i dette pris leje??

Næppe.

> Skal fladskærme bruge dvi out på grafikortet??

Samsung'en er analog.
DVI skulle give et meget bedre billed dog, men kræver også et grafikkort som
er lavet til det.

> Mvh
> Mark

--* edmundo *--

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 08-12-02 18:46

MaRk wrote:
> Er en faldskærm god/ok til spil??

Hvis har respons og man kan acceptere kun at spille i en opløsning, en
fladskærm er nemlig kun 100% i den opløsning den er lavet til i andre
opløsning er skarpheden nedsat eller der er sorte sørgerande.

Og så er der lige det faktum at en CRT skærm til samme pris som en flad
er enten størrer eller som minimum en rigtig super skærm.

Mvh

Bruno

Fra : Flemming Joensson

Dato : 08-12-02 20:36

"iddqd@worldonline.dk" <iddqd@worldonline.dk> wrote in

> [...]
>
> Og så er der lige det faktum at en CRT skærm til samme pris som en
> flad er enten størrer eller som minimum en rigtig super skærm.

Ja og de fylder 10 gange så meget på bordet. Så hvis det er et problem
er det jo også værd at tage i betragtning.

Men personligt tror jeg at en person der ikke køber skærmen kun for at
kunne spille, men primært bruger den til andre ting, og så en gang
imellem spiller vil kunne overleve begrænsningerne en fladskærm har.
Hvis man spiller meget og går meget op i det, vil jeg mene at en CRT
vil være det rigtige valg.

Flemming

Fra : / / dentro / /

Dato : 10-12-02 18:08

<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

: Hvis [den] har respons og man kan acceptere kun at spille i en
opløsning,[.] en
: fladskærm er nemlig kun 100% i den opløsning den er lavet til[.] i
andre
: opløsning[er] er skarpheden nedsat eller der er sorte sørgerande.

Hvilket grafikkort er minimumskrav for at man kan spille spil i
1024x768 uden det hakker?

/ / dentro / /

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 11-12-02 10:53

> Hvilket grafikkort er minimumskrav for at man kan spille spil i
> 1024x768 uden det hakker?
>

> / / dentro / /

Det kommer HELT an på hvilket spil du spiller og om du vil have ALLE
detaljer med i spillet. Dog tror jeg du hellere skal spørge i

--
Mvh.

Kenneth (Fjern "FJERNDETTE" i mail adr. ved direkte svar)

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 11-12-02 23:17

> Hvilket grafikkort er minimumskrav for at man kan spille spil i
> 1024x768 uden det hakker?

Det kommer også meget and på resten af hardwaren, og i høj grad spillet.
Spil med høj AI vil tære på CPU krafter og få selv en PC med det bedste
grafik kort til at hakke hvis ik cpu'en er af tilsvarende kaliber

Fra : Brian & Katrine

Dato : 12-12-02 07:42

> Er en faldskærm god/ok til spil??

Nej, jeg ville nok vælge kun at bruge den til at springe ud med.

(Undskyld, jeg kunne ikke lade være! .

Fra : Peter Sepstrup

Dato : 12-12-02 07:59

> Nej, jeg ville nok vælge kun at bruge den til at springe ud med.

He He...... godt observeret den lagde jeg slet ik mærke til... LOL

> (Undskyld, jeg kunne ikke lade være! .

Jeg gentager.... LOL