Dialog og message "huller" ?
Fra : Rene

Dato : 07-12-02 20:25

Hej.

Jeg er begyndt at kigge lidt på Dialog. Jeg har ellers brugt Xnews i lang
tid, og synes rigtig godt om den. Desværre har den, i hvert fald på min
maskine, en tendens til en gang imellem at brage ned med et hult drøn, og
trække hele WIN98SE med sig i døden. Der er ikke andet at gøre end at
reboote. Det sker ikke tit, men det burde jo slet ikke ske.

Når man bruger TDC's news server bliver man hurtigt glad for Xnews mulighed
for at checke om de "huller" i message rækken der er, skulle være blevet
fyldt ud siden man sidst checkede. På TDC's news server sker det meget tit
at den kan finde indlæg frem som ikke er blevet hentet før. Hvad det
skyldes ved jeg ikke, andet end at der kan være endda noget forskel på
antallet af artikler på de maskiner man får fat i ved TDC.

Jeg har ledt i dialog efter noget lignende, men jeg har endnu ikke kunnet
finde noget. Er det muligt at få dialog til at gå tilbage og checke om
disse "huller" skulle indeholde artikler, eller skal man cleare gruppen og
hente alle headers igen ?

Der er også en del andre ting der virkelig kræver tilvænning når man er
vant til Xnews Jeg kan især godt lide queue systemet i Xnews.

Mvh. René

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 10-12-02 09:08

Rene wrote:

> [...]
> hentet før. Hvad det skyldes ved jeg ikke, andet end at der kan være
> endda noget forskel på antallet af artikler på de maskiner man får fat

Måske du vil fortælle hvordan man får XNews til at fylde hullerne?

På forhånd tak.

Morten Brynjolf

Fra : Rene

Dato : 10-12-02 17:29

Morten Brynjolf <news@fjern_.brynjolf.nu> wrote in

> Måske du vil fortælle hvordan man får XNews til at fylde hullerne?
>
> På forhånd tak.

Jeg kan da prøve.

Hver gang jeg forlader en gruppe trykker jeg SHIFT-F8 (mark all read).

Hvis du ude i gruppelisten trykker CTRL-ENTER kommer der en skærm op hvor
den grønne bjælke (read) vil være helt fyldt ud, mens du vil kunne se nogle
"huller" i den lige oppe over (retrieved). Det er disse huller der skal
undersøges.

Jeg trykker så på "reset" ud for den grønne bjælke (read) og sætter et hak
i "Retrieve but exclude read articles". Så siger jeg OK, og den begynder at
søge alle "hullerne" igennem, for at se om de stadig er tomme. Med store
grupper, kan det godt tage sin tid. Det eneste minus ved dette, er at når
du kommer ud i gruppelisten igen, vil antallet af unread messages være
højt. Dette løses ved at trykke ALT-ENTER og så tilbage igen. Så passer
gruppelisten igen.

Det er den måde jeg gør det på, men der er måske en lettere måde.

Men gang på gang finde den nogle indlæg som den ikke har fået hentet. Og
det gælder både tekst grupper og binære grupper.

Håber at du kan bruge ovenstående.

Mvh. René