Hjælp med bibelvers
Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-12-02 20:21

Jeg mener at huske at der er et vers der siger noget a la at man skal
teste noget, og beholde det der er godt.
Noget i den stil. Har jeg ret i at det er i Bibelen? Hvilket vers?

--
Regards Stefan
Websites: http://ghashul.dk/

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 07-12-02 20:44

"Stefan Bruhn" <spamfilter@bruhn.tk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener at huske at der er et vers der siger noget a la at man skal
> teste noget, og beholde det der er godt.
> Noget i den stil. Har jeg ret i at det er i Bibelen? Hvilket vers?

1. Thess. 5,21: Prøv alt, hold fast ved det gode.

Venlig hilsen Dikte
(som fandt det lynhurtigt i søgefunktionen på
http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
)

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 07-12-02 21:32

On Sat, 7 Dec 2002 20:43:54 +0100, "Benedikte Brisson"
<dsl15328@vip.cybercity.dk> wrote:

>1. Thess. 5,21: Prøv alt, hold fast ved det gode.

Tak skal du have.

>Venlig hilsen Dikte
>(som fandt det lynhurtigt i søgefunktionen på
>http://www.bibelselskabet.dk/danbib/web/bibelen.htm
>)

Havde forsøgt der indtil flere gange uden held.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 08-12-02 21:36

Scripsit Benedikte Brisson:

> [...]
>
> 1. Thess. 5,21: Prøv alt, hold fast ved det gode.
>
> Venlig hilsen Dikte
> (som fandt det lynhurtigt i søgefunktionen på

--

Med venlig hilsen
Lars Erik Bryld
8 dec AD 2002
Anden Søndag i Advent

Fra : Niels Peter

Dato : 07-12-02 21:54

> [...]
> teste noget, og beholde det der er godt.
> Noget i den stil. Har jeg ret i at det er i Bibelen? Hvilket vers?

Der er flere steder, der kunne passe på beskrivelsen. På stående fod kunne jeg finde:

"Tag et træ: Enten er det godt, og så er dets frugt også god, eller det er dårligt, og så er dets frugt også dårlig. For et træ kendes på frugten." Matt. 12:33

Niels Peter