Liste problemer
Fra : Newbiing Mee

Dato : 07-12-02 16:23

Hej!

Jeg har en liste på en række navne med telefonnumre.
I et uddrag af mit program, vil jeg gerne have det til at vise 5 af
gangen. Altså 5 første gang, så et tryk på ENTER og de næste 5 vises.
Ligenu viser den kun én af gangen nemlig.
Her er Procedurerne:

PROCEDURE Vent;
BEGIN
WriteLn; Write (' - tryk på en taste : ');
ReadKey;
Writeln;
END; (* Vent *)

PROCEDURE Udskriv_Post5 (epo : elevpostType; x, y : INTEGER);
BEGIN
WITH epo
DO
BEGIN
GotoXY (x, y+0); ClrEol; Write ('Navn : ', navn);
GotoXY (x, y+1); ClrEol; Write ('Telefon : ', tlf);
WriteLn;
END; (* WITH *)
END; (* Udskriv_Post *)

PROCEDURE Udskriv_Poster5 (VAR f : elevfilType);
VAR
p : elevpostType;
BEGIN
Reset (f);
ClrScr;
WHILE NOT EOF (f)
DO
BEGIN
Read (f, p);
Udskriv_Post5 (p, 1, 1);
Vent;
END;
END; (* Udskriv-Poster *)

Hjælp mig venligst!

Mee

Fra : Calle.

Dato : 07-12-02 16:38

Newbiing Mee wrote:
> [...]
> END; (* WITH *)
> END; (* Udskriv_Post *)
>
> PROCEDURE Udskriv_Poster5 (VAR f : elevfilType);

set en for next løkke ind sådan:

forx:= 1 to 5 do;
begin (forx)
read(f,p);