God lyd i Trådlæse telefoner
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 07-12-02 15:07

Hejsa, jeg overvejer at købe en ny trådløs telefon. Der er jo mange på
markedet også en masse billige fra 500 og opefter. Det er imidlertid min
oplevelse fra tidligere køb, at de billige ofte leverer en dårlig lyd -
bla.a. er det alt for lavt i højtaleren. Har en nu Doro, der godtnok kan
skrues op under samtale, men det skal så gøre hver gang, da den ikke husker
det.

Har også en ældre Doro - vistnok 1155 - stor klodset en, men med meget bedre
lyd en den nye.

Jeg vil nu kikke på ny, men den skal have en god lyd (og høj).

Nogen forslag - hvad med Panasonics er de gode - så er der selvfølgelig også
Simens, men de er noget klodset, med mindre man vælge den lille fikse, men
noget dyre model.

Er der overhovedet nogle af de billige - f.eks. TopCom, der har en ordentlig
lyd.

--
Henrik Hougaard
email : fam.hougaard@nejtakstofanet.dk

Fra : Karsten Feddersen

Dato : 07-12-02 15:52

Hej

Henrik Hougaard wrote:
> Nogen forslag - hvad med Panasonics er de gode - så er der selvfølgelig også
> Simens, men de er noget klodset, med mindre man vælge den lille fikse, men
> noget dyre model.

Vi har liget givet svigerfar en Panasonic 650 (plus en stak bogstaver).
Den har glimrende lyd og husker også indstillingerne. Husker 250 numre.

Herhjemme koster den normal 899,- og i Tyskland kan den købes for <500,-
(husk en ledning med DK stik).

Skulle jeg selv have mig en trådløs blev det en magen til.

Karsten Feddersen

http://www.feddersen.dk

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-12-02 01:41

"Henrik Hougaard" skrev:
> Er der overhovedet nogle af de billige - f.eks. TopCom,
> der har en ordentlig lyd.

Du får præcis hvad du betaler for.

Spar sammen til en god Siemens, eller spar endnu mere sammen til en virkelig
god B&O.

Men glem alt det braller der til findes under ca. 700 kr. - det er
simpelthen spild af penge (i mine øjne). Man kan købe sig fattig i
billigklassen og aligevel ende i mellemklassen - eller den dyre ende (alt
efter pengepung) - efter en tid med ærgelser over middelmådig teknik og
manglende 'features'.

Mvh, Lars

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 11-12-02 21:10

> [...]
> billigklassen og aligevel ende i mellemklassen - eller den dyre ende (alt
> efter pengepung) - efter en tid med ærgelser over middelmådig teknik og

Har nu købt en Panasonic 705 med ekstra håndsæt og må konstatere, at lyden
er gevaldig bedre end i de 2 Doro telefoner jeg har - så nu ryger de ud.

Dog kan Panasonic'en ikke måle sig med lyden i den faste B&O jeg har - kan
B&O's trådløse det?

Har altid synes lydnivauet i den seneste Doro jeg købte var meget ringe.

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 11-12-02 21:19

"Henrik Hougaard" skrev:
> Dog kan Panasonic'en ikke måle sig med lyden i
> den faste B&O jeg har - kan B&O's trådløse det?

Jeg syntes vores trådløse Beocom 6000 lyder ligeså godt som den faste Beocom
1600 der står på skrivebordet.

Mvh, Lars

Fra : Henrik Hougaard

Dato : 11-12-02 23:44

> Jeg syntes vores trådløse Beocom 6000 lyder ligeså godt som den faste
Beocom
> 1600 der står på skrivebordet.

Det anede mig nok, men OK der er også en væsentlig prisforskel på en B&O
trådløs til 2999 (måske på tilbud til 2500) i forhold til mit køb, hvor jeg
fik Panasonic 705 med ekstra håndsæt til 1699 (2 telefoner til lidt over det
halve af prisen på B&O'en).

Jeg er i hvertfald fuld ud tilfreds med lyden i Panasonic'en.