Hvad betyder ab?
Fra : Johnny Roland Christ~

Dato : 07-12-02 13:53

Jeg har nu set hos flere af mine leverandører at de skriver f.eks
"prisen er uden moms ab trykkeri"
Hvad betyder det ab de putter ind? har også set det med firmaets
bynavn bagefter...

Johnny

Fra : ebbe

Dato : 07-12-02 14:05

"Johnny Roland Christensen" <johnny@starkonline.info> skrev i en meddelelse
> Jeg har nu set hos flere af mine leverandører at de skriver f.eks
> "prisen er uden moms ab trykkeri"
> Hvad betyder det ab de putter ind? har også set det med firmaets
> bynavn bagefter...

ab = For købers regning dvs. køber skal betale fragten, transport, forsikring osv.
ab lager = Stilles varen til afhentning
ab trykkeri = Du skal betale for transporten til din dør

Ved du så hvad "cif" eller "fob" betyder
Derfor ønsk dig en lærebog om alle handelsforkortelser i Julegave og så kan den ovenikøbet
trækkes fra i dit
skatteregnskab

Fra : Dan

Dato : 07-12-02 14:43

> Derfor ønsk dig en lærebog om alle handelsforkortelser i

Kan du anbefale en?

Dan

Fra : Kenn Gerdes

Dato : 07-12-02 14:55

"Dan" skrev:

>Kan du anbefale en?

Den her kan anbefales
http://www.samfundslitteratur.dk/asp/ServerSearchItemplus.asp?ItemId=9788790
328207

Med venlig hilsen
Kenn Gerdes
--
Vægten er kun et udtryk for
hvor dybt vores fodspor bliver i

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 08-12-02 00:43

Kenn Gerdes wrote:

> Den her kan anbefales
> http://www.samfundslitteratur.dk/asp/ServerSearchItemplus.asp?ItemId=9788790

Der undervises iøvrigt i emnet.

Jeg deltog for nogle år siden i et modul i Merkonomuddannelsen, vedr. Indkøb.
Der lærer man den slags.

Det kan sikkert stadig findes.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-12-02 16:08

Dan wrote:

> Kan du anbefale en?

En hurtig søgning efter et par af forkortelserne på Google gav dette
link:
http://www.sydbank.dk/sydbank_privat/ordbog/specialordbog.asp?Kat=h

M.v.h.

Jonathan