Køb af Bandit N 600
Fra : Jan Højsgaard Poulse~

Dato : 07-12-02 10:52

Hej!

Overvejer køb af Bandit 600 N fra 1998.

Er det samme model (uden ændringer) som den fra 1996.
Hvornår kom modelskiftet - i 1999?

Er der gode råde mth. køb af banditten - eller er den bare lige ud af
langevejen?

Tak for evt. svar.

...hygge!
...Jan

Fra : Moller

Dato : 07-12-02 11:26

"Jan Højsgaard Poulsen" <janhp@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvornår kom modelskiftet - i 1999?
>
> Er der gode råde mth. køb af banditten - eller er den bare lige ud af

hmmm, en ting som er svær at se er knast fejl... men de er på mange af
banditterne, selv om de køre fint. Men så er det jo ik være end at skifte
knasterne til stage 1 knaster :) når de er slidt op :)

Ellers tjek prisen på dens storebror, og bedøm efter hva forsikringen
osv.. siger, for mange steder er der kun 5-10.000Kr forskel, og der ses enda
folk der vil ha mere for 600 end 1200 maskinen, så hvis du vil ha de syge
ekstra kræfter, så er det det værd... stell osv. er nærmest de samme på de
2, den eneste forskel man ser når 1200 holder ved siden af en 600 er at der
står 1200 på siden, og der ikke står noget på 600 om hvor stor den er :) så
man kan let tage en 600 for at være en 1200, hvis de holder på siden af
hinanden... nå ja, farven på motorblokken, passer for det meste med at
1200'eren er sort, og 600 er grålig.

VH
Lars Molnit
Bandit 1200 S, som koster det samme i forsikring som 600'eren... hos IDA
forsikring :)

Fra : Sune

Dato : 07-12-02 13:26

"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse

> "Jan Højsgaard Poulsen" <janhp@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse

Der er kun sket ganske små ændringer. Det egentlige modelskifte kom i
2000. Jeg var ikke helt sikker, men så slog jeg op på
http://www.danmc.dk

Tændingslåsen bliver slidt og går ofte i stykker. Men det er nu også det
eneste problem jeg kender.

> [...]
skifte
> knasterne til stage 1 knaster :) når de er slidt op :)

Jeg har nu endnu aldrig mødt en Bandit 600 med knastproblemer. Selvom de
jo teoretisk burde have det, i kraft af at det stort set er samme motor
som på gsx600, som vist har været plaget af det.

> [...]
af
> hinanden... nå ja, farven på motorblokken, passer for det meste med at

600 har 6 gear og 1200 har 5 gear.
Hjulfælge er vist noget bredere på 1200 end 600.

--
vh Sune (som smaddergerne vil have en ny Bandit - helst 1200)
http://www.danmc.dk

Fra : Moller

Dato : 07-12-02 23:20

> Der er kun sket ganske små ændringer. Det egentlige modelskifte kom i
> 2000. Jeg var ikke helt sikker, men så slog jeg op på
> http://www.danmc.dk

Yepsen... har Hayens bogen med både de nye og gamle banditter... og det
er ved år 2000 der laves store ædringer ala, elektronisk speedometer(YES bye
bye skod speedokabel), og andre små forbedringer.

> Tændingslåsen bliver slidt og går ofte i stykker. Men det er nu også det
> eneste problem jeg kender.

Yepsen, den stinker... også på 1200'eren.

> [...]
> jo teoretisk burde have det, i kraft af at det stort set er samme motor
> som på gsx600, som vist har været plaget af det.

Det sagde folk også om 1200'eren, men første gang jeg stillede ventiler,
kunne der findes små mærker på 3 knaster, men ik slemt... men som jeg ser på
det, så køre jeg til det gir et problem (slid på ventilerne) og skifter det
hele, for som læst før, så hjælper det ik bare kun at skifte knasterne
alene... så kan jeg lige sågodt investere i et fuldt stage 1 knastkit med
forbedret ventiler :) på det tidspunkt.

> 600 har 6 gear og 1200 har 5 gear.
> Hjulfælge er vist noget bredere på 1200 end 600.

Hæ hæ :) ja, jeg savner nu ik det 6 gear... og med de ekstra ryk, skal
der en del mere gummi til at holde hjulet i vejen :)

> --
> vh Sune (som smaddergerne vil have en ny Bandit - helst 1200)
> http://www.danmc.dk

Med de priser burde du næsten kunne bytte din 600'er til en 1200, og få
lidt ekstra med i hatten *GGG*

VH
Lars Molnit
Som syntes priserne på Bandit 600 brugt er for høje, og 1200 er for
lave, eller hva er der galt med MC markedet lige omkring de 2 modeller ????

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 07-12-02 14:11

Hej Jan

Jeg har nu kørt ca. 20.000 km på min Bandit600 jeg købte sidste år (37.000 -
57.000km) Det har været helt problem frit, dog er der mange sliddele der
skal skiftes omkring de km tal, vær opmærksom på bremseskiver, kronrørslejer
og om knastkæden er blevet skiftet.
Jeg er ekstremt glad for min Bandit, jeg har ændret køre egenskaberne, så nu
har jeg en lettere sportslig mc til en billig forsikring (4800kr om
året)
For detaljer se: http://bandit600.netfirms.com

Venlig hilsen Rune
http://dfm.divvy.dk/?id=7

---

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-12-02 22:05

"Jan Højsgaard Poulsen" <janhp@post11.tele.dk> writes:

> Overvejer køb af Bandit 600 N fra 1998.

Sådan en købte jeg for 3 måneder siden - det har jeg ikke fortrudt.

Somme tider, når man kommer til at køre i hård modvind, så kunne man
godt ønske sig en kåbe, men ellers er jeg ikke generet af ikke at have
nogen kåbe, og så synes jeg at S-modellen fra før 2000 er grim

> Er det samme model (uden ændringer) som den fra 1996.

Så vidt jeg ved, ja.

> Hvornår kom modelskiftet - i 1999?

2000.

> Er der gode råde mth. køb af banditten - eller er den bare lige ud af
> langevejen?

Sørg for at have en med der har lidt forstand på motorcykler. Det er
generelt en god ting at der lige er en der ser den lidt efter.

--
Jacob - www.bunk.cc
Each person has the right to take the subway.

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 12-12-02 19:04

"Jan Højsgaard Poulsen" <janhp@post11.tele.dk> wrote in message
> [...]
> Hvornår kom modelskiftet - i 1999?
>
> Er der gode råde mth. køb af banditten - eller er den bare lige ud af

Jeg har haft en Bandit fra ny siden 1996. Den kører stadig fint, men der er
et par ting der presser på for at blive repareret nu. Forenden er meget slap
i det og skal renoveres inden foråret. Det samme med bagdæmperen. Skiverne
foran er slidt under mål og skal skiftes.Tændingslåsen er som der bliver
sagt efterhånden lidt træls men det går endnu. Ellers er det bare en start
og kør cykel.

Mht knast-snakken så har den kørt 70.000 km og der er ingen problemer med
knastakslerne. Som Sune skriver så har der været tilfælde hvor knasterne på
en GSX er blevet slidt. Og han har ret...det ser ganske slemt ud når man
står med problemet. Hvad Sune ikke ved er at knastakslerne i de to motorer
ikke er ens. GSX-knasten har 2 smalle knaster pr cylinder og justeres med
brikker og GSF motoren har gode gamle justerskruer og en bred knast pr
cylinder. Og jeg har aldrig ved mine service eftersyn fundet tegn på slid.

Jeg havde på et tidspunkt to Bandit´er men solgte den ene igen efter en
sæson og Poul fra Kolding der har den nu er noget så glad for den.

--
Med racende venlig hilsen

Per M. Pedersen.....M for motortosse
www.motortosse.dk

Fra : Sune

Dato : 12-12-02 22:53

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en
meddelelse news:3df8cfab$0$88612$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

[cut]
> [...]
> brikker og GSF motoren har gode gamle justerskruer og en bred knast pr
> cylinder. Og jeg har aldrig ved mine service eftersyn fundet tegn på

Ok, nej det vidste jeg ikke. Snakker vi i øvrigt om GSX-R eller GSX-F ?
Det var GSX-F jeg mente (men glemte at skrive), jeg troede nemlig at
motoren i GSX-F og Bandit 600 var helt ens.

> Jeg havde på et tidspunkt to Bandit´er men solgte den ene igen efter
en
> sæson og Poul fra Kolding der har den nu er noget så glad for den.

Det er f..... noget svineri at have to Banditter, når en anden her har
måttet afhænde sin

--
vh Sune - pt. MC-løs
http://www.danmc.dk

Fra : Per Milborg Pedersen

Dato : 14-12-02 08:08

"Sune" <no@sp.am> wrote in message news:atb0g0$5mu$1@sunsite.dk...
> [...]
> Det var GSX-F jeg mente (men glemte at skrive), jeg troede nemlig at
> motoren i GSX-F og Bandit 600 var helt ens.

Jeg solgte et komplet Bandittopstykke til en gut der havde en GSX-F med
ødelagte knaster. Så jeg har set hvordan det kan komme til at se ud og jeg
blev overrasket over hvor ødelagte de bliver! Det er ikke løgn når jeg siger
at der hvor knastføleren trykker mod knasten er der slidt et spor på 1 mm
dybde. Men til alt hels passer Bandit topstykket på GSX-F motoeren så nu
kører den igen. Den har så selvfølgelig fået en lidt anden motorkarateristik
eftersom Bandit´en har mere bund og mellemområde moment end GSX-F på
bekostning af nogle hestekræfter i max. ydelse.

Og husk nu, mangler du stumper til din Bandit så spørg. Jeg har forskelligt.
( D.M.P.M )

Fra : Sune

Dato : 15-12-02 02:18

"Per Milborg Pedersen" <per_p@wanadooFJERNDETTE.dk> skrev i en
meddelelse news:3dfad8c9$0$88612$bc7fd3c@news.sonofon.dk...

[cut]
> [...]
> eftersom Bandit´en har mere bund og mellemområde moment end GSX-F på
> bekostning af nogle hestekræfter i max. ydelse.

Ohhhh, det var en skøn bekræftelse af min kæphest Det kan godt være,
at andre Suzuki'er har knastproblemer, men Banditten har bare ikke de
problemer

Som Rune siger : BANDIT RULES!

--
vh Sune (som desværre er helt Banditløs i øjeblikket)
http://www.danmc.dk

Fra : Rune \(Bandit600R\)

Dato : 12-12-02 20:01

BANDIT RULES!

--
Rune

Fra : Moller

Dato : 12-12-02 20:24

"Rune (Bandit600R)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> skrev i en meddelelse
> BANDIT RULES!

Nopes :) MZ RULES!

Bandit det er noget man kun tager frem om sommeren :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251, som syntes stemplet satte sig lidt på vejen hjem... hmmm, må
skrue lidt op for benzinen :)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 13-12-02 09:28

"Moller" <news@molnit.com> writes:

> "Rune (Bandit600R)" <Rune.Romdal@tdcadsl.dkBandit600R> skrev i en meddelelse
>
> Nopes :) MZ RULES!

Yeah!

> Bandit det er noget man kun tager frem om sommeren :)

Eller onsdag og lørdag aften

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.