Komponent hjælp
Fra : CokeGuy

Dato : 07-12-02 01:10

Hvad skal jeg skrive før koden under 'Procedure size;' virker? Jeg har
prøvet 'FImage.Picture.Bitmap.Height, og Width'.
_____________________________

unit Komponent;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,
JPEG,
Dialogs, StdCtrls, Forms, extctrls;

type
TEffect = class(TComponent)
private
{ Private declarations }
FImage: TImage;
Procedure size;

protected
{ Protected declarations }

public
{ Public declarations }
Constructor Create(AOwner: TComponent); override;
Destructor Destroy; override;

published
{ Published declarations }
Property Image: TImage read FImage write FImage;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('PDJ', [TKomponent]);
end;

constructor TKomponent.Create(AOwner: TComponent);
begin
inherited Create(AOwner);
end;

destructor TKomponent.Destroy;
begin
inherited Destroy;
end;

procedure Size;
begin
TKomponent.Image.Picture.Bitmap.Height := 100;
TKomponent.Image.Picture.Bitmap.Width := 100;
end;
end.

http://www.kandu.dk/

Fra : René Allan Larsen

Dato : 08-12-02 10:54

In article <pQaI9.60753$HU.4190422@news010.worldonline.dk>, CokeGuy wrote:

> [...]
>
> interface
>
> uses
> Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls,

[klip]

> implementation
>
> procedure Register;
> begin
> RegisterComponents('PDJ', [TKomponent]);
> end;

Du har kaldt klassen "TEffect", men du registrerer "TKomponent"? Ret
"TKomponent" til "TEffect" alle steder.

> procedure Size;

Du mangler at sige at proceduren er en del af klassen:

procedure TEffect.Size;

Du kan så få fat i Image direkte.

(Ovenstående kommentarer er uden ansvar for at din komponent så vil virke.
Det er kun hvad der lige sprang i hovedet på mig.)

MVH, René