/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Den nye købelov ctr. internetfirma
Fra : Sandman


Dato : 04-12-02 18:06

I forbindelse med at jeg bestilte en ny cd-brænder (sort model) via nettet,
fik jeg istedet en normal "grå/hvid" model. Jeg mailede til forretningen,
som tilbød at sætte en ny front på, hvis jeg returnerede, eller de ville
sende en front, som jeg så selv kunne montere.

Jeg accepterede selv at montere.

Da fronten nogle dage senere ikke var kommet, blev jeg utålmodig og ville
montere brænderen i min PC, og så kunne jeg skifte front, når den nåede
frem.

Efter montering af brænderen opdager jeg, at skuffen ikke kan lukkes helt -
og heller ikke åbnes.

Efter at have afmonteret brænderen igen, får jeg vendt den på hovedet, og
kan så høre, at der er noget der er løst indeni.

Jeg gør nok det, som jeg ikke skulle have gjort - jeg hiver skuffen ud med
tvang, men ud falder så en skrueagtig tingest, som ser ud til at være
knækket.

Efter returnering af brænderen til butikken, gøres jeg opmærksom på, at alle
tænder er beskadiget i brænderen, og at den ikke kan byttes på garantien. De
tager ikke stilling til, at den allerede var itu, på det tidspunkt, hvor jeg
hiver skuffen ud.

I dk.forbruger mener man, at butikken skal dokumentere, at brænderen ikke
var itu på det tidspunkt, hvor jeg modtager brænderen. Er det korrekt, og
hvorledes stiller jeg mig over for butikken?

Det skal lige oplyses, at butikken efter flere opfordringer har oplyst, at
den skrue som er knækket, er én af 2 skruer som hæver og sænker læsehovedet,
og de vil påstå, at den er rykket af i forbindelse med at jeg åbner skuffen.

Med venlig hilsen

Leif




 
 
jan@stevns.net (04-12-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-12-02 21:31

"Sandman" <dksandman@hotmail.com> skrev :

>Efter returnering af brænderen til butikken, gøres jeg opmærksom på, at alle
>tænder er beskadiget i brænderen, og at den ikke kan byttes på garantien. De
>tager ikke stilling til, at den allerede var itu, på det tidspunkt, hvor jeg
>hiver skuffen ud.

Det behøver de heller ikke tage stilling til nu, du har jo selv
ødelagt den. Du skulle have undladt at hive skuffen ud med tvand, og
istedet stukket en pind ind i det lille hul, der er i fronten af
drevet - det er til udløsning af skuffen

(Jeg har lige kigget 9 forskellige cd-drev efter, alle har det hul)

>I dk.forbruger mener man, at butikken skal dokumentere, at brænderen ikke
>var itu på det tidspunkt, hvor jeg modtager brænderen. Er det korrekt, og
>hvorledes stiller jeg mig over for butikken?

Nej - det er ikke korrekt - du skal kunne sandsynliggøre drevet var
defekt ved købet, den mulighed har du nok selv "ødelagt"

>Det skal lige oplyses, at butikken efter flere opfordringer har oplyst, at
>den skrue som er knækket, er én af 2 skruer som hæver og sænker læsehovedet,
>og de vil påstå, at den er rykket af i forbindelse med at jeg åbner skuffen.

De cd-drev, jeg har skiftet med tiden, hvor kunder har flået skuffen
op, har stort set alle haft noget knækket indeni , alle som en, har
måttet betale et nyt drev selv, på den konto




--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Fly Christensen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 04-12-02 22:11

On Wed, 04 Dec 2002 21:30:35 +0100, jan@stevns.net wrote:

>>I dk.forbruger mener man, at butikken skal dokumentere, at brænderen ikke
>>var itu på det tidspunkt, hvor jeg modtager brænderen. Er det korrekt, og
>>hvorledes stiller jeg mig over for butikken?
>
>Nej - det er ikke korrekt - du skal kunne sandsynliggøre drevet var
>defekt ved købet, den mulighed har du nok selv "ødelagt"

Ikke de første 6 måneder. De e det sælgers opgave at bevise, at drevet
er i orden. Derudover giver jeg dig ret i, at man ikke skal pille ved
tingen, hvis den er i stykker.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

jan@stevns.net (04-12-2002)
Kommentar
Fra : jan@stevns.net


Dato : 04-12-02 22:34

Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :

>Ikke de første 6 måneder. De e det sælgers opgave at bevise, at drevet
>er i orden. Derudover giver jeg dig ret i, at man ikke skal pille ved
>tingen, hvis den er i stykker.

Lad os tage det aktuelle eksempel (kunden har flået slæden op)

Er der åbentlyst revet tænder af en cd-slæde, bliver en rep afvist, og
jeg skal da ikke begynde at spekulere nærmere over om det nogensinde
har virket, drevet er jo ødelagt at en udefrakommende påvirkning.

Hvis en kommer rendende til mig med et drev, som han påstår er defekt,
uden at kunne give mig en fejlbeskrivelse (*1), bliver det bare lagt
på hylden, og kan da for min skyld blive der, indtil støvet har lagt
sig i et tykt lag.

Med en fejlbeskrivelse, kan jeg sætte drevet i en maskine og teste
det, er det defekt, bliver det byttet, og den potte er ude.

(Min tid, er ikke til at lege gæt_en_fejl)

Virker det, kommer det blot retur til kunden, men uden en
fejlbeskrivelse sker der sgu'tte noget.

*1 sandsynliggøre, at der er en fejl/mangel




--

jan@stevns.net - www.stevns.net

Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk

Fly Christensen (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-12-02 00:17

On Wed, 04 Dec 2002 22:34:02 +0100, jan@stevns.net wrote:

>Fly Christensen <x_nospam_x@gmx.net> skrev :
>
>>Ikke de første 6 måneder. De e det sælgers opgave at bevise, at drevet
>>er i orden. Derudover giver jeg dig ret i, at man ikke skal pille ved
>>tingen, hvis den er i stykker.
>
>Lad os tage det aktuelle eksempel (kunden har flået slæden op)
>
>Er der åbentlyst revet tænder af en cd-slæde, bliver en rep afvist, og
>jeg skal da ikke begynde at spekulere nærmere over om det nogensinde
>har virket, drevet er jo ødelagt at en udefrakommende påvirkning.

I dette aktuelle tilfælde giver jeg dig ret.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Bertel Lund Hansen (04-12-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-12-02 22:41

Fly Christensen skrev:

>Ikke de første 6 måneder.

Jo. Forretningen har løftet sin bevisbyrde ved at påvise at
kunden har gjort vold mod apparatet (hvilket han da heller ikke
har forsøgt at skjule).

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fly Christensen (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-12-02 00:18

On Wed, 04 Dec 2002 22:40:35 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Jo.

Nej.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Bertel Lund Hansen (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 05-12-02 07:10

Fly Christensen skrev:

>Nej.

Du har lige givet én ret der mener det samme som jeg.

--
Bertel
http://bertel.lundhansen.dk/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fly Christensen (05-12-2002)
Kommentar
Fra : Fly Christensen


Dato : 05-12-02 08:19

On Thu, 05 Dec 2002 07:09:48 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospam@lundhansen.dk> wrote:

>Fly Christensen skrev:
>
>>Nej.
>
>Du har lige givet én ret der mener det samme som jeg.

Nej.

Fly

--
In space nobody will hear your cream

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408899
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste