Ericcson og Nokia...
Fra : Kristian Witt

Dato : 04-12-02 22:19

Hejsa

Jeg er ved at være lidt træt af min gamle nokia, der går ud hvert andet
øjeblik, og skal derfor vælge en ny. Jeg er nogenlunde kommet frem til enten
en 3510 eller R600, men er lidt i tvivl.

Hvor holdbare er Nokia i forhold til Ericsson. Jeg har hørt flere der klager
over Ericcson. Allerhelst ville jeg gerne beholde Nokia, da jeg kender de
telefoner bedst, men er da villig til at prøve noget nyt.

Er der nogle der kan hjælpe mig??

Kristian

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 04-12-02 22:50

"Kristian Witt" <wwwitt@get2net.dk> skrev i melding
> [...]
> over Ericcson. Allerhelst ville jeg gerne beholde Nokia, da jeg kender de
> telefoner bedst, men er da villig til at prøve noget nyt.

Kvalitetsmessig er Ericsson bedre. Nokiatelefoner har vært mye plaget med
feil, selv om det er visse modeller som skiller seg klart negativt ut. Jeg
har hatt mange nokiatelefoner, men har kun opplevd feil på et par av dem (i
mitt tilfelle var det en 6210 og 3510).

De telefoner som har minst feil er Panasonic og Samsung. Sistnevnte et av
markedets store vinnere.

3510 er en telefon jeg hadde problemer med. Det var softwaren, men den ble
skiftet gratis. Dersom du ikke behøver dataoverføring til PC vis kabel eller
IR, er 3510 et meget godt valg. Dog synes jeg Nokias menyer begynner å bli
gammeldagse, og det samme synes jeg om displayet.

R600 er en meget god telefon. Den er - i motsetning til 3510 - liten, og den
har et flott display, mye mer moderne enn 3510.
R600 kan testes virtuelt ved å besøke
http://www.sonyericsson.com/trythephone/R600/r600.html

Med en Nokia vet du hva du får. Med normal, forsiktig bruk, vil du ha glede
av din telefon lenge. Både Nokia og Ericsson har sine fordeler og ulemper,
men kvalitetsmessig skal Ericsson være bedre (mindre feil-prosent).

Begge telefonene har vært såpass lenge på markedet, at du får dem til en
rimelig pris.

Lykke til!

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Kasper Christensen

Dato : 05-12-02 09:51

> De telefoner som har minst feil er Panasonic og Samsung. Sistnevnte et av
> markedets store vinnere.

Jeg har lige ophævet købet på min Samsunf T-100. Softwaren er så fyldt
med fejl og samsung opdaterede den men der var stadig fejl på den. SÅ
den vil jeg ikke råde nogen til at købe. Nu har jeg en 6610 og det er guld.

Mvh

Kasper

Fra : Thorolv Valentinsen

Dato : 05-12-02 14:29

"Kasper Christensen" <news@kasperc.dk> skrev i melding

> [...]
> med fejl og samsung opdaterede den men der var stadig fejl på den. SÅ
> den vil jeg ikke råde nogen til at købe. Nu har jeg en 6610 og det er

Ingen er tjent med en telefon full med feil, det er sikkert. Men likevel har
Samsung lite feil på sine telefoner. Du har nok vært meget uheldig med din
Samsung, og slikt kan selvfølgelig skje alle. Godt du fikk hevet kjøpet!

Håper du får mye glede av din nye 6610.

Mvh

Thorolv Valentinsen

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 05-12-02 10:36

"Kristian Witt" <wwwitt@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> over Ericcson. Allerhelst ville jeg gerne beholde Nokia, da jeg kender de
> telefoner bedst, men er da villig til at prøve noget nyt.

Hej Kristian.

Jeg har selv kun haft Ericsson-telefoner, og har ikke oplevet nogle
problemer så store med dem at de ikke kunne løses.
Med T-28'eren havde jeg på et tidspunkt det problem at den ikke ville lade
(efter en lang inaktiv periode), men den skulle bare sidde tilpas længe i
laderen, så gik den i gang igen.
Og min A2618'er har kun det ene problem at den viser 'Batteri fladt' selv om
det ikke er det.
Det synes jeg er meget godt gået af en mobiltelefon der har været i
gulvet/jorden/asfalten utallige gange, været med på dyngvåde
fisketure/mc-ture og i det hele taget har 'levet' et aktivt telefonliv.
Kæresten har osse kun haft Ericsson, og har ingen problemer med dem -
vedkommende har en T65'er som jobtelefon, og der er min eneste klage at jeg
synes at bogstaverne på knapperne er for små, og at telefonen er for lille.
Men det er jo smag og behag. Jeg skulle jo lige pille-kigge-lure da
vedkommende fik 'fonen hjem.

Jeg står også og overvejer at skifte telefon, men jeg synes at de telefoner
der er på markedet er for små - Nokia har jeg opgivet på forhånd, da jeg har
haft forhørt mig om Nokia-problemer hos de af vennerne der har en sådan -
forskellige modeller, dog - og de har generelt haft for mange problemer med
Nokia-telefonerne til at jeg ønsker at anskaffe en sådan.
Jeg tror jeg vælger en Ericsson igen - dem kan jeg finde ud af, og så bliver
jeg ikke fristet til at hente dyre ringetoner og logoer, som jeg alligevel
bliver træt af efter en uge.

Og nej - jeg arbejder ikke for Ericsson, og har heller ikke noget med dem at
gøre - jeg er bare svært tilfreds med deres produkter, selv om de koster det
mere.

MvH Aragorn_dk

Fra : Steen Holm Pedersen

Dato : 05-12-02 14:57

"Kristian Witt" <wwwitt@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over Ericcson. Allerhelst ville jeg gerne beholde Nokia, da jeg kender de
> telefoner bedst, men er da villig til at prøve noget nyt.

Lige præcis Nokia 3510 ville jeg nok holde mig væk fra. Min kæreste har en,
og den har altså nogle spøjse fejl. Den mest irriterende er efter et stykke
tid så holder den op med ringe når den har været tændt et stykke tid. Det
står på displayet at den ringer, men ingen lyd! Derudover genstarter den
engang imellem og man skal ikke trykke ret meget på coveret før at de
polyfoniske ringetoner bliver tydeligt svagere.

Den er blevet opdateret til 3.37 som svjv er seneste sw., men måske en
kommende version vil hjælpe - kæresten håber ihvertfald.

--
/Steen
Fjern alt til og med sidste underscore i email-domæne

Fra : Ian

Dato : 05-12-02 21:05

"Steen Holm Pedersen" <shp@_works_at_dsidata.dk> wrote in message
> [...]
>
> Den er blevet opdateret til 3.37 som svjv er seneste sw., men måske en
> kommende version vil hjælpe - kæresten håber ihvertfald.

Hvis det virkelig er _ægte_ fejl (og ikke bare fordi i feks kommer til at
holde over hullet til poly-højttaleren når i klemmer på coveret, fordi hun
har haft en tidsindstillet profil der har gjort den lydløs osv osv) så burde
man sgu da kunne klage over det? Det kan godt være, det bare er mig, men jeg
synes den slags fejl lyder helt urimelige at skulle leve med.
Det skal siges, at jeg selv har haft to stk 3510 (har stadig en som jeg
bruger) og absolut ingen fejl har oplevet på dem, pånær en bug på dem begge,
som i begge tilfælde blev løst ved update til SW v.3.37.

Mvh Ian