Hvordan bliver operatørlås aktiveret?
Fra : Anders H. Andersen

Dato : 04-12-02 22:17

Hej
Nu har jeg købt 3 telefoner fra wanna-save og ingen af dem har været
operatørlåst, jeg kender 2 andre som også har købt ved wanne-save og
deres var begge operatørlåst, i modsæting til dem har jeg ikke haft
det medfølgende sim kort i telefonen.
Nu er det så jeg sidder og spekulere over om låsen først bliver
aktiveret når man sætter det medfølgende simkort i?

Af gode grunde har jeg ikke tænkt mig at teste det så hvad er jeres
mening om den teori?

mvh
Anders

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 04-12-02 22:59

> Af gode grunde har jeg ikke tænkt mig at teste det så hvad er jeres
> mening om den teori?

Det er tidligere set på nogle telefoner at de låste sig til det første kort
man satte i. Det foregik ved indtastning af PUK-koden. Jeg tror dog man er
gået fra det efter forbrugerne begyndte at opdage fidusen. Jeg har ikke
oplevet det de sidste par måneder.

Det har tidligere været nævnt, at de ulåste telefoner kunne skyldes, at de
havde været i restordre og derfor var sendt hurtigere fra fabrikken end
normalt. Lyder lidt usandsynligt, men tror alligevel mere på den forklaring.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330, Siemens C45 og Ericsson R600 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Jonas M. Nielsen

Dato : 06-12-02 18:32

"Anders H. Andersen" <aha@spamfilter.invalid> skrev i en meddelelse

> Nu er det så jeg sidder og spekulere over om låsen først bliver
> aktiveret når man sætter det medfølgende simkort i?

Hej...
Det tror jeg ikke du skal regne med - Nokia koder telefonerne fra fabrikken
til fx Sonofon, og sender dem så til Sonofon's lager som selv distribuere
telefonerne. Hvis man ser godt efter, så står der uden på telefonens kasse
fx "6510 - SONO DK" hvis den er låst til Sonofon! Det er altså i softwaren
på telefonen at simlåsen foregår, og ikke i forbindelse med først indsatte
SIM kort. Så kunne folk jo bare undlade at sætte det medfølgende kort i, og
i stedet sætte sit TDC eller lign. kort i.

Håber det er svar nok!

/ Jonas M. Nielsen