Bolig invistering/lån
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 05-12-02 22:53

Hej

Jeg står akurat og er ved at købe lejlighed... Sælger er ved at skrive
under.. Men jeg har stadig ikke besluttet mig helt, hvilket slags lån det
skal være..

Kontantprisen er 550K og jeg regner nok ikke med at bo der i mere end 5 år

Ville det smarteste ikke være et Flexlån med ændring hvert år? Eller skal
man tage et med fastlåsning i 3 år?

Min advokat anbefalede det billigste flexlån med fastlåsning i 1 år..
Egendomsmæglernen sagde et fastrentelån.. Men efter hvad jeg kan se, betaler
man næsten kun renter af på lånet i de første pr år?

hvad ville være det smarteste?

Fra : Michael

Dato : 09-12-02 10:38

> Kontantprisen er 550K og jeg regner nok ikke med at bo der i mere end 5 år
>
> Ville det smarteste ikke være et Flexlån med ændring hvert år? Eller skal
> man tage et med fastlåsning i 3 år?
.. Mit eget valg pt. ville være en 3 årig flex.

> Min advokat anbefalede det billigste flexlån med fastlåsning i 1 år..
> Egendomsmæglernen sagde et fastrentelån.. Men efter hvad jeg kan se, betaler
> man næsten kun renter af på lånet i de første pr år?

Fastrente??... så skal renten stige meget de næste par år før det kan
betale sig - 5% er for langt nede i kurs og 6% kan man ikke tegne pt.
(over kurs 100)

Du skal helt sikkert tage et flexlån idet kurstabet på 5% obl. lån er
for stort i øjeblikket. Mit eget valg pt. ville være en 3 årig flex.

Fra : Mikael Skaaning Søre~

Dato : 09-12-02 16:14

Uden tvivl et flex-lån!

Fra : Jacob [9000]

Dato : 16-05-03 00:29

Hej NG

Jeg ville også sige uden tvivl et flex-lån. Det skal ikke være et et-årigt,
men derimod et treårigt eller femårigt. Hvis du alligevel regner med at
blive boende i ca. fem år, så vil et fem-årigt flexlån være fint.

Mvh
Jacob

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 16-05-03 04:46

"Jacob [9000]" wrote:

> Jeg ville også sige uden tvivl et flex-lån. Det skal ikke være et et-årigt,
> men derimod et treårigt eller femårigt. Hvis du alligevel regner med at
> blive boende i ca. fem år, så vil et fem-årigt flexlån være fint.

Og uden overvejelser om forskellen, og hvad der er mulige sikringer ?

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.