Gammel revy-vise????
Fra : Kurt Dunder

Dato : 06-12-02 13:15

Hej
Jeg leder efter teksten til en revy-vise vistnok fra 30'erne, der slutter
med ordene "det er færgen Grenaa-Hundested". Den handler om en pige, der
møder en styrmand. Han spørger om hun vil med til Jamaica, vistnok. Han
gemmer hende i sin kahyt i lang tid. Hvor hun til sidst giver efter for ham.
Pludselig en dag er han væk og der kommer en fremmed mand og spørger hvad
hun dog laver der. Hvortil hun svarer at hun er på vej til Jamaica. Hertil
svarer han at hun er da vist en dum lille gås og at dette er færgen
grenaa-hundested.
Min hukommelse var desværre ikke så hurtigtvirkende, da jeg hørte sangen.
Men er der nogen, der kan hjælpe??

Dunder

Fra : Jesper Holck

Dato : 06-12-02 14:36

Kurt Dunder wrote:

> [...]
>grenaa-hundested.
>Min hukommelse var desværre ikke så hurtigtvirkende, da jeg hørte sangen.

Så vidt jeg husker hedden den "Styrmand Mohr". Den er indspillet
på "Køb Blomster, Køb Blomster" med Bakkens Syngepiger.

Jesper

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-12-02 04:23

"Kurt Dunder" <kurtdunder@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grenaa-hundested.
> Min hukommelse var desværre ikke så hurtigtvirkende, da jeg hørte sangen.

Den går under flere titler, som Styrmand Mohr, Rejsen til Tahiti

Sidstnævnte burde være til at fremskaffe med Flemming Krøll

M.V.H....Benny..