One Hour Photo
Fra : Kevin Edelvang

Dato : 05-12-02 07:02

Den er lidt svær at få øje på (kører fx kun et sted i Kbh), men se den, hvis du har mulighed for det.

Jeg bruger meget sjældent dette ord, men filmen er et mesterværk.

Kompositionerne er uhyre bevidste og fantastisk smukke, handling nervepirrende og skuespillet fremragende. Robin Williams, som ikke
kom til sin ret i Insomnia, leverer her en pragtpræstation.

Jeg har svært ved at sige noget dårligt om denne film. Den er simpelthen alle tiders.

Andre, der har set den?

Mvh
Kevin Edelvang

--
Træt af Mosegaard? Parodi på http://www.geocities.com/kevin_edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 05-12-02 09:08

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> writes:

> Jeg bruger meget sjældent dette ord, men filmen er et mesterværk.

Jeg bruger det oftere, men er ganske enig.

> Kompositionerne er uhyre bevidste og fantastisk smukke,

Det kan f.eks. varmt anbefales at bemærke farverne første gang
Sy Parrish træder ind i sin lejlighed - eller baggrunden da han
forlader sin arbejdsplads i vrede.

> handling nervepirrende og skuespillet fremragende. Robin Williams, som ikke
> kom til sin ret i Insomnia, leverer her en pragtpræstation.

Jeg synes nu nok, at han kom til sin ret i Insomnia, men den led af
det samme som de fleste andre film med Robin Williams: Man ser Robin
Williams lade som om han er en anden.

Med Sy Parrish i One Hour Photo er det som hans Adrian Cronauer i Good
Morning Vietnam: Man tror på, at han _er_ rollen og glemmer Robin
Williams. Måske fordi han endelig bærer en anden maske end hans
patenterede følsomme tudefjæs.

> Træt af Xxxxx? Parodi på http://www.geocities.com/kevin_edelvang

Hi. Men husk, at du nok er i mange kill-filtre, når du nævner det
navn.

Fra : Brian Nielsen

Dato : 05-12-02 23:14

"Kevin Edelvang" <barok@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har svært ved at sige noget dårligt om denne film. Den er simpelthen
alle tiders.

> Andre, der har set den?

Ja, og jeg er enig i din bedømmelse.
Sjældent har jeg oplevet så uhyggeligt, men samtidig troværdigt
portræt af en ensom sjæl.

Blot en skam at forestillingen blev generet af et par fulde klaphatte
som troede at det var en typisk Robin Williams film. Heldigvis skred de
midtvejs, så vi slap for deres malplacerede fnisen.

/Brian

Fra : Peter B. Juul

Dato : 06-12-02 02:45

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> writes:

> Blot en skam at forestillingen blev generet af et par fulde klaphatte
> som troede at det var en typisk Robin Williams film. Heldigvis skred de
> midtvejs, så vi slap for deres malplacerede fnisen.

Man må spørge sig selv hvad en "typisk Robin Williams-film" egentlig
er.

I starten var det "Jeg er så pisseskæg"-film.

Så kom rækken af "Jeg er så pissefølsom"-film, som varede så længe, at
han selv må have været ved at brække sig over det.

Nu har vi så haft et par "Jeg er så pisseuhyggelig i min
underspillethed"-film. Flere af dem.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Diskussioner ødelægges tit af folk,
The RockBear. ((^)) der ved hvad de taler om"

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 06-12-02 16:16

"Peter B. Juul" <pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev:

> Nu har vi så haft et par "Jeg er så pisseuhyggelig i min
> underspillethed"-film. Flere af dem.

Hmm... Insomnia underspillede han måske, men da absolut ikke i One Hour Photo.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Peter B. Juul

Dato : 07-12-02 14:04

> Hmm... Insomnia underspillede han måske, men da absolut ikke i One Hour Photo.

Ikke?

Den stille og rolige og konstant "forretningssmilende" mand, der er
skingrende vanvittig?

Måske mener vi ikke det samme med underspillet.
--
Peter B. Juul, o.-.o På Usenet er en enkeltimplikation ækvivalent med en
The RockBear. ((^)) dobbeltimplikation.

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-02 18:25

On Thu, 5 Dec 2002 07:02:21 +0100, "Kevin Edelvang" <barok@mail.dk>
wrote:

>Andre, der har set den?

Jeg så den lige færdig for at par minutter siden. Det er godt nok en
af de bedre film. Sy virker bare som en ensom person i starten, men
der ligger noget og lurer under overfalden. Jeg blev pænt skræmt nogle
gange!

Mvh
Johannes Clausen