Humlegaarden
Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-12-02 11:45

Hej

Er der nogen der har erfaring med Humlegarden.
Både gode og dårlige.
Anden end den der beskrives på www.urbanavis.dk

Heidi

Fra : arc@na

Dato : 18-12-02 04:28

"Heidi Jensen" <gm-heidi@email.dk> wrote in news:aspuq0$1qsf$1
@news.cybercity.dk:

> Er der nogen der har erfaring med Humlegarden.

Min søster var en måned på Humlegården et halvt års tid før hun døde af
cancer. Hun var glad for at være der, men sygdommen var så langt fremme (3-
5 år inde i forløbet, cancer pancreaticus) at der ikke var noget at stille
op.

arc@na

Fra : NPe

Dato : 20-12-02 23:03

Midt i al den dårlige omtale, er det måske en idé at læse denne artikel:
http://www.alternativ.dk/index.php?p=art&id=42

Bare en tanke...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-12-02 01:41

NPe wrote:

> Midt i al den dårlige omtale, er det måske en idé at læse denne artikel:
> http://www.alternativ.dk/index.php?p=art&id=42
>
> Bare en tanke...

Citat: "Af det jeg kender til Humlegaarden, gøres flere konstruktive
forsøg på at finde ting som virker, hvilket i sig selv er fint nok, men
selvfølgelig skal patienterne have klar besked på, hvad man gør, hvilke
kendte virkninger der er, og mulige efterfølgende bivirkninger. Disse
ting er ofte overset i det offentlige system, hvor man derimod som regel
oplyser om kendte/ukendte faktorer i det alternative miljø".

Måske du kan forklare, hvad han mener. Mener han, at det offentlige
system ikke gør konstruktive forsøg på at finde ting som virker? Mener
han, det offentlige system ikke oplyser om kendte virkninger og mulige
bivirkninger? Eller noget helt tredie?

Citat: "Hvem godkender medicin og helseprodukter ?
"Godkendte" produkter betyder dem som medicinindustrien sælger, og selv
har godkendt, uden objektiv offentlig test".

Jeg vil sige, at han er dumpet med et brag. Sikke noget vrøvl.
Forskellen på almindelig medicin og alternative helbredelsesmetoder er
netop, at den almindelige medicin testes grundigt og udsættes for
uvildig kontrol. De alternative behandlinger er derimod ikke udsat for
nogen som helst kontrol.

--
Mvh. Kim Ludvigsen