Fugle der har det godt i DK?
Fra : Tommy Kaae

Dato : 04-12-02 22:41

Efter at have set "Rapporten" og tv-avisens interview med vor
justitsminister, skærer hendes udtalelse mig stadig i ørerne:"......har
vurderet hvilke arter, som må påtænkes at have det godt i DK", altså det er
i orden med import af de stakkels dyr og fugle, som lever så "usle" steder
som f.eks. Afrika, hvor der er masser af plads, for derefter at fragte dem
til DK og sætte dem i bure af forskellige størrelser - selv min søn på 10
kunne se det urimelige heri og kom med kommentaren: "jamen, de lever jo
der". Mon ikke Fr. Lene Espersen skal have opdateret sit natursyn??

Mvh

Tommy Kaae

Fra : Brian Oestergaard

Dato : 04-12-02 23:08

"Tommy Kaae" <tommy@2night.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kunne se det urimelige heri og kom med kommentaren: "jamen, de lever jo
> der". Mon ikke Fr. Lene Espersen skal have opdateret sit natursyn??

Hej

Dyr hører efter min mening til i naturen, det er udelukkende for folks egen
skyld at man holder papagøjer og lignende i bure. Det ville svare til at vi
andre skulle bo på toilettet hele livet.

Når man så ser sådan en udsendelse som raporten, så har man mest lyst til at
brække sig. Det vrimler med korupte folk, som sælger indfangede eller fugle
skudt af krybskytter, og politiet har mere travlt med at fange fartsyndere
med deres fotovogne end at tage sig af dyremishandling - nu er det nok også
nemmere at lave fartkontroller......

Brian Østergård

Fra : up

Dato : 07-12-02 13:33

"Tommy Kaae" skrev
(klip)

Mon ikke Fr. Lene Espersen skal have opdateret sit natursyn??

Jo - MON IKKE HUN SKAL - har netop set genudsendelsen. Den råber til himlen
om at Lene E. ikke har en pind forståelse for dyrevelfærd, men en masse om
"ussel mammon" - som der blev talt om. Men det er vel typisk for den
regering - ?
mvh up