Nu tosser vi løs igen
Fra : Mads Lund

Dato : 06-12-02 13:31

Jeg har egentlig en række invitationer og punkter klar til diskussion her i
gruppen. Men vi tager dem lige i én kaotisk tråd

Først og fremmest skal vi snart ud og køre i mudder igen. Men nu har jeg for
117 gang busted mit knæ, og det er lykkedes mig at skille alle cykler ad, så
det bliver ikke imorgen. Vejret og grusgraven er ellers perfekt til en
svedig tur på nakken af en mudder ged. Men det må blive senere.

Noget helt andet var gårsdagens store diskussions emne - det opdaterede
speedway reglement. Og hvis ikke jeg var så besindig anlagt, havde jeg nok
brugt de store bogstaver. De f***** spassere har nedlagt 750 sidevogsklassen
for cykler nyere end 1980. Hvilket betyder at den absolut fedeste klasse
stopper (og den vi satte størst pris på). Desuden bliver det ikke længere
muligt at "blande" klasser, da - som det står i meddelelsen - "....
forskellige interessegrupper ikke længere ønsker dette...". Og så bliver man
vred igen. Resultatet af at disse "interessegrupper", som man godt kan gætte
sig til hvem er, har fået gennemført dette, betyder at størstedelen af
klasserne aldrig kommer ud og køre løb mere. Situationen er nemlig dem, at
der skal være fuldt felt (4 eller 6 ekvipager) for at klassen kommer til
start. Og da der er 10 forskellige sidevognsklasser, og dermed relativt få
kører i hver klasse, tja så bliver det praktisk umuligt at få klasserne
oprettet.
Nå, vi kunen jo selvfølgelig bare holde os til 500 sport klassen og satse
100% på at vinde DM titlen (som DMU's hovedbestyrelse formodentlig
udskriver). Men det reglement der er udkommet efterlader os i en situation,
hvor det er praktisk umuligt at bygge en cykel som overholder reglementet.
Problemet er ikke så meget restriktionerne (de er jo ens for alle) men
nærmere formuleringen af restriktionerne. Eks angående dæk : "... bagdækket
skal være af typen "speedway", "trial" eller "track" og må ikke være af
typen "motorcross"......." hvordan i alverden forholder man sig til sådan en
formulering ? hvis nu man tager et vilkårligt DOT godkendt gadedæk af enduro
eller desert typen hvordan placerer man så det ind i nænvte kategorier ?
Desuden nævnes tuning ikke i reglementet, hvilket af formanden er fortolket
som " der er fri tuning" hvorefter han kommer med en opfordring til at
undlade at tune, da dette kan blive et problem i udlandet. Så stå man jo
igen tilbage uden at vide hvad man har at holde sig til.
Nå det må vi snakke vidre om.

Den sidste sag er lidt en udløber af det med at KX500 monseret er blevet
forbudt. Nu skal vi have fundet en pre80' 750 motor til den. Så den med god
hukommelse må gerne komme med fornuftige bud på kraftige, holdbare, ikke alt
for tunge motorer fra den tid. KH750 er min egen favorit.
Og når de så lukker 750 klassen må vi jo se på alternative klasser at
konkurre i, og der er det blevet os oplyst, at der afholdes en EM serie for
1200ccm sidevogne, og synes I det vil være for tosset at jeg tager en tur
til england og køber sådan et chassis, montere en ZX12'er motor i maven af
den, hælde methanol i tanken og så lade Jan koble hjernen fra og sætte sig
ved gashåndtaget af 250hk puttet ned i en 120 kg's ræser på grus uden
bremser ?

Mads Lund
Motortosser er ikke normale

Fra : Søren Lindholt

Dato : 06-12-02 14:00

Mads Lund <Mads.L@*nospam*Martin.DK> wrote in article
<yM0I9.35$n23.751@news.get2net.dk>...
> Jeg har egentlig en række invitationer og punkter klar til diskussion her
> gruppen. Men vi tager dem lige i én kaotisk tråd

Snip en masse der kan opsummeres i:

>Mads Lund
>er ikke normal

Næ hov, den går ikke. Bare fordi du ikke kan være med til pre-julefest ræs
i grusgraven kan vi andre jo godt rase. Og det GØR vi. Min makker Carsten
Trommeslager kommer fra Køb. og skal "døbes" før han kan komme med til
julefrokosten i offroadklubben.

Weekendens program:
I aften: Fedtebrødet, Space Cowboys spiller, og vi drikker elefanter til...
I morgen: Morgenmad med kolesterolindhold der overstiger alle
internationale grænseværdier for menneskeføde
   Lastning af trailer med diverse tohjulet legetøj, og afgang til grusgrav
   Ræs på offrowder
   Vask af legetøj og det mørbankede skelet
   Julefrokost i Aalborg Offroad Klub, masser af mad og snaps. Der er
fællessnapseindkøb, så det gælder som sædvanlig om at være hurtig med
glasset
Søndag: Oprydning i klubhus, og afslapning, måske skulle vi se en film på
storskærm?? "3000 miles to memphis" som jeg købte hos panetlåneren i
Canada?

Det der reglement-fis er også det værste fnidder jeg længe har set, jeg
læste det i går eftermiddags, og det er ren lalleglad tåbetale...
De der "interessegrupper" tæller åbenlyst ikke motortosse.dk, så vi må vist
have fyret alvorligt op under vores lobby-afdeling og
propaganda-ministeriet. Det går ganske simpelt ikke at de der
tykmælkshjerner nordenfjords der er bange for noget med mønster på dækket
og mere end 20 heste til 175 kg. maskine har NOGET som helst at skulle ha
sagt.
De svagelige pæretræer skal sættes uden for indflydelse hurtigst muligt.

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 06-12-02 14:16

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> writes:

> Jeg har egentlig en række invitationer og punkter klar til diskussion her i
> gruppen. Men vi tager dem lige i én kaotisk tråd

Chaos, panic and disorder - my work here is done.

> [...]
> den, hælde methanol i tanken og så lade Jan koble hjernen fra og sætte sig
> ved gashåndtaget af 250hk puttet ned i en 120 kg's ræser på grus uden

Det vil sådan cirka være det mest uansvarlige i hele verden. En fuld Boris
Jeltsin med kufferten fuld af nukes er mindre farlig for sig selv og sine
omgivelser.

Men jeg vil s*tme gerne prøvekøre den!

Nu vil _jeg_ fræse til julefrokost og så være generelt utilpas resten
af weekenden.

--
Mikkel
motortosse.dk - The revolution will not be televised.

Fra : Asger Steffensen

Dato : 06-12-02 17:07

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse
> [...]

> det bliver ikke imorgen. Vejret og grusgraven er ellers perfekt til en
> svedig tur på nakken af en mudder ged. Men det må blive senere.

Planlægning er ikke din stærke side, hva'?

SNIP

> [...]
alt
> for tunge motorer fra den tid. KH750 er min egen favorit.

Det er den gamle Kawasaki totakter, ikke? Evt. kunne en Suzuki GT750 motor
bruges, den har et godt moment ved realtivt lave rpm (men det har Kawaen
sikkert også, kender den ikke). Måske er GT motoren grundet vandkølingen
nemmere at holde kølet, men til gengæld vejer det jo.

> [...]
> den, hælde methanol i tanken og så lade Jan koble hjernen fra og sætte sig
> ved gashåndtaget af 250hk puttet ned i en 120 kg's ræser på grus uden
Det lyder da interessant. Hvad med en turbo? Det er du jo god til.

> Mads Lund
> Motortosser er ikke normale
Nu du siger det!

Asger
ZX-10

Fra : Mads Lund

Dato : 06-12-02 17:39

> Planlægning er ikke din stærke side, hva'?

Næ, det tragikomiske er at jeg til dagligt er Suppply Chain Developer med
primær arbejdsområde omkring vores Demand og Planning systemer

> [...]
> sikkert også, kender den ikke). Måske er GT motoren grundet vandkølingen
> nemmere at holde kølet, men til gengæld vejer det jo.

Den har vi også overvejet som et muligt alternativ. De gamle 750'ere yder
uden større problemer 100+ hk, hvilket er meget passende til en langbane
ræser.

> Det lyder da interessant. Hvad med en turbo? Det er du jo god til.

Det må man desværre ikke, ellers er det givet at jeg havde bygget verdens
første GS500 kompressor motor med 100 +hk til vores lille kortbane ræser.

> Nu du siger det!

Næ men vi er tossede på en helt speciel fed måde nu skal vi f.eks en tur
på fedtebrødet og høre musik gennem tågebanker af hashrøg

Mads Lund
Motortosser - Hvorfor må vi aldrig kede os ?

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-12-02 20:16

> [...]

Den lader vi lige stå et øjeblik...

Køling er skide ligegyldigt, et heat varer under 3 min.
Vægt er satan selv!

> Det må man desværre ikke, ellers er det givet at jeg havde bygget verdens
> første GS500 kompressor motor med 100 +hk til vores lille kortbane ræser.

Sikke noget sludder! Der står FRI TUNING. Hvordan tolker du det derhen at
turbo er yt?

> Motortosser - Hvorfor må vi aldrig kede os ?

Det må vi osse godt, vi har bare ikke lige tid.

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 06-12-02 20:22

> [...]

> det bliver ikke imorgen. Vejret og grusgraven er ellers perfekt til en
> svedig tur på nakken af en mudder ged. Men det må blive senere.

Du er et fjols!
Det er jeg også, jeg har familiefest hele dagen.

> Noget helt andet var gårsdagens store diskussions emne - det opdaterede
> speedway reglement. Og hvis ikke jeg var så besindig anlagt, havde jeg nok
> brugt de store bogstaver.

Ja, det er godtnok amatøragtigt lavet! Så dårligt formuleret reglement har
jeg aldrig set før.

> [...]
situation,
> hvor det er praktisk umuligt at bygge en cykel som overholder reglementet.

Nix! Jeg tror jeg kom til at læse forkert da jeg dikuterede det med dig i
telefonen - det er jo IKKE en classic klasse GS500'en kører i, det er 500
sport - så bare motorens første produktionsår er før '80, så er resten til
at efterleve. Stellet er frit! I skal bare have dæk på af typen trial,
speedway eller ....

> [...]
enduro
> eller desert typen hvordan placerer man så det ind i nænvte kategorier ?

Det ved du jo godt. Du skal ikke tage et vilkårligt dæk, og prøve at
kategorisere det, du skal tage et fra de 3 kategorier! Med jeres 17" hjul
skal I have fundet ud af hvad "track" er for noget, eller finde et 17" trial
dæk.

> [...]
> undlade at tune, da dette kan blive et problem i udlandet. Så stå man jo
> igen tilbage uden at vide hvad man har at holde sig til.

Skal I til udlandet med GS'en? Det får du da ikke tid til, når du skal ud at
køre motocross med os...

Kun hvis du ikke gider vente på at dø.

Rittig

Fra : Mads Lund

Dato : 09-12-02 09:31

> Du er et fjols!

Tak skal du ha Skal vi så undlade at kommentere julefrokosten i lørdags.

> [...]
> sport - så bare motorens første produktionsår er før '80, så er resten til
> at efterleve. Stellet er frit! I skal bare have dæk på af typen trial,

Ja det hjalp lidt da vi fik det på plads. Men nu har jeg gennemlæst FIM's
sidecar reglement og så melder der sig nogle nye problemeer. Eks må man ikke
køre med 17" hjul.

> [...]
> kategorisere det, du skal tage et fra de 3 kategorier! Med jeres 17" hjul
> skal I have fundet ud af hvad "track" er for noget, eller finde et 17"

Tjo men det er svært. Desuden kunne jeg godt tænke mig at vide hvad Jørgen
og Jørgens bmw's opel rekord vinterdæk er kategoriseret som

> Skal I til udlandet med GS'en? Det får du da ikke tid til, når du skal ud
at
> køre motocross med os...

Hmm, man kan jo aldriv vide... Der er jo pengeløb i tyskland

> Kun hvis du ikke gider vente på at dø.

Tjo gad vide om der er overlevet et lemming agtigt gen i mei arvemasse
Næ problemet er at det er pisse sjovt.

Mads Lund
Ninaj9RT